|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Brutalis :-) Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  22-02-09 15:21
 | 
 |  | 
 
            Faldt lige over en aretikel, om den IMHO fedeste bil der findes.
http://www.perbeer.dk/1971_AMG_MB_300SEL.jpg AMG's racerudgave af en 1971 Mercedes Benz 300SEL 6,3.
 Motorvolumen er forøget til 6,8 og top-effekten er gået fra 250 HK til 420 
 HK.
 (200 HK allerede ved 2000 omdr. og 300 HK ved 3000 omdr.)
 Drejningsmomentet er gået fra standard 500NM til 600NM.
 (Jeg har desværre ikke nogen kurve over motoren præstationer    )
 Fuldt tanket og klar til race, vejede bilen 1635 kg.
 Bilen blev efter dens racer karriere solgt til franske Matra, som skulle 
 bruge den til at teste landings dæk/hjul til en kamp jetflyver.
 Det krævede en bil, som kunne accelere fra 0 - 200 km/t, inden for en 
 strækning på én km. Dette samtidigt med at den havde en ekstra last på 
 1000kg ombord.
 Hvad der siden er blevet af den, ved vist ingen, desværre    Nogen herinde der har set hvor den er?
 -- 
 Mvh Per
www.perbeer.dk  - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f |  |  | 
  Mogens (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  22-02-09 15:40
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:49a15f4c$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
 > Faldt lige over en aretikel, om den IMHO fedeste bil der findes.
 > http://www.perbeer.dk/1971_AMG_MB_300SEL.jpg > AMG's racerudgave af en 1971 Mercedes Benz 300SEL 6,3.
 > Motorvolumen er forøget til 6,8 og top-effekten er gået fra 250 HK til 420 
 > HK.
 > (200 HK allerede ved 2000 omdr. og 300 HK ved 3000 omdr.)
 > Drejningsmomentet er gået fra standard 500NM til 600NM.
 > (Jeg har desværre ikke nogen kurve over motoren præstationer    )
 > Fuldt tanket og klar til race, vejede bilen 1635 kg.
 > Bilen blev efter dens racer karriere solgt til franske Matra, som skulle 
 > bruge den til at teste landings dæk/hjul til en kamp jetflyver.
 > Det krævede en bil, som kunne accelere fra 0 - 200 km/t, inden for en 
 > strækning på én km. Dette samtidigt med at den havde en ekstra last på 
 > 1000kg ombord.
 > Hvad der siden er blevet af den, ved vist ingen, desværre    >
 > Nogen herinde der har set hvor den er?
 Den? - der er en række udgaver af bilen iflg. Google - blot søg paa den og 
 det vælter ind, men maaske jeg har misforstaaet noget: 
www.geocities.com/motorcity/downs/9323/w109amg.htm |  |  | 
  Mogens (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  22-02-09 15:45
 | 
 |  |  |  |  | 
   Mogens (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  22-02-09 15:49
 | 
 |  | 
 "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse 
 news:qxdol.6720$U5.72347@newsb.telia.net...
 >
 > "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:ltdol.6719$U5.72489@newsb.telia.net...
 >
 >> Den? - der er en række udgaver af bilen iflg. Google - blot søg paa den 
 >> og det vælter ind, men maaske jeg har misforstaaet noget: 
 >> www.geocities.com/motorcity/downs/9323/w109amg.htm >
 > Test/sammenligning med E63 AMG - 
 > http://www.germancarzone.com/e-class/4902-300-sel-6-3-against-e-63-amg.html >>> Nogen herinde der har set hvor den er?
 OG som svar paa dit spørgsmaal kan det nævnes, at den originale du henviser 
 til, ér blevet skrottet af Matra:
 Accurately in such a way, as he looks now, it shot before 35 years by the 
 legendary Eau Rouge curve. Nevertheless it is only one replication. The 
 original is verschollen. It was sold 1972 at Matra to France and served 
 there as test car for aircraft tires. Matra needed a vehicle, which reached 
 200 km/h after 900 meters. >
            
             |  |  | 
    Per Beer Hansen (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  22-02-09 15:54
 | 
 |  | 
 "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:2Bdol.6721$U5.72360@newsb.telia.net...
 >
 > OG som svar paa dit spørgsmaal kan det nævnes, at den originale du 
 > henviser til, ér blevet skrottet af Matra:
 > Accurately in such a way, as he looks now, it shot before 35 years by the 
 > legendary Eau Rouge curve. Nevertheless it is only one replication. The 
 > original is verschollen. It was sold 1972 at Matra to France and served 
 > there as test car for aircraft tires. Matra needed a vehicle, which 
 > reached 200 km/h after 900 meters. >
 Øv, jeg ville da gerne ha' haft den til genopbygning    -- 
 Mvh Per
www.perbeer.dk  - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f |  |  | 
     Mogens (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  22-02-09 16:01
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:49a166ed$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
 > Så vidt jeg har forstået, så skulle der kun være lavet én af slagsen 
 > (dengang), men senere er der kommet flere kopier.
 OK
 > Den der er på billedet der, det er "kun" en almindelig 6,3'er, med lidt 
 > bodystyling    Men de er igang (2006) med at ændre den så den kommer op på rette specs, 
 står der nævnt
 > Øv, jeg ville da gerne ha' haft den til genopbygning    Ja, det kunne jeg tænke mig :) 
            
             |  |  | 
      Per Beer Hansen (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  22-02-09 16:06
 | 
 |  | 
 "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:WMdol.6722$U5.72525@newsb.telia.net...
 >
 >> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 >> news:49a166ed$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >> Den der er på billedet der, det er "kun" en almindelig 6,3'er, med lidt 
 >> bodystyling    >
 > Men de er igang (2006) med at ændre den så den kommer op på rette specs, 
 > står der nævnt
 OK, jeg kan kun se billederne, jeg er ikke oprettet som bruger derinde.
 -- 
 Mvh Per
www.perbeer.dk  - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f |  |  | 
   Per Beer Hansen (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  22-02-09 15:52
 | 
 |  |  |  |  | 
  Per Beer Hansen (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  22-02-09 15:49
 | 
 |  | 
 "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:ltdol.6719$U5.72489@newsb.telia.net...
 >
 > Den? - der er en række udgaver af bilen iflg. Google - blot søg paa den og 
 > det vælter ind, men maaske jeg har misforstaaet noget:
 Så vidt jeg har forstået, så skulle der kun være lavet én af slagsen 
 (dengang), men senere er der kommet flere kopier.
 Hans-Werner Aufrecht udtaler selv (i den artikel jeg har læst) at han ikke 
 ved hvad der er blevet af bilen, efter at Matra overtog den. Bilen blev 
 bygget om, så den passede til Matra.
 > www.geocities.com/motorcity/downs/9323/w109amg.htm På dette link kan man også læse det samme som jeg tidligere skrev, nemlig 
 følgende:
 "The future of the car seemed hopeless until a lucky coincidence appointed 
 it into service for lifetime: To imitate aircraft landings and to do 
 measurements Matra on behalf of the French airforce searched for a car which 
 not only could house spacious measuring instruments  inclusive the gear of a 
 jet fighter, but also with this ballast within an distance of only one 
 kilometre could reach 200 km/h. As requested AMG extended the Mercedes-racer 
 75 centimetres, brought the engine to maximum 428 hp again and handed over 
 the 2400 kg airforce-employee (765 kg more than for racing) into French 
 services. "
 -- 
 Mvh Per
www.perbeer.dk  - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f |  |  | 
  Per Beer Hansen (22-02-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  22-02-09 16:05
 | 
 |  |  |  |  | 
 |  |