MS Windows
briani 27239
Begrænset konto - mangler programmer
Fra : Morten

Dato : 22-02-09 13:58

På en XP Home SP3 har ejeren ønsket at anvende en begrænset konto i stedet
for at køre som administrator hele tiden.

Alt er oprindeligt installeret under administratorkontoen, og når man
anvender den nyoprettede begrænsede konto, fungerer antivirus- og
firewallprogrammet ikke. Det fungerer fint hvis man skifter konto til
administrator.

Hvordan løser man mon det?

Og hvordan sikrer man sig, at alle opdateringer til øvrige programmer 'slår
igennem' i den begrænsede konto, så den er lige så opdateret som
administratorkontoen?

Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at tjekke, om der 'mangler' andre
programmer under den begrænsede konto - er der en vis sandsynlighed for det?

Mvh.
Morten

Fra : IL

Dato : 23-02-09 10:31

Hej Morten

Alle programmer virker uanset hvilken konto, man benytter. Den begrænsede
konto begrænser bare, hvilke indstillinger og filer, man har lov til at
benytte. Selv har jeg oprettet en gæstekonto, som ikke kræver password. Her
kan vores gæster fint gå på internettet og anvende programmerne, men de kan
ikke se/åbne personlige filer. Jeg har i den forbindelse på
administratorkontoen sat hak i 'Gør mine filer personlige'.

Venlig hilsen
IL

Fra : Morten

Dato : 23-02-09 13:41

> [...]
> de kan ikke se/åbne personlige filer. Jeg har i den forbindelse på
> administratorkontoen sat hak i 'Gør mine filer personlige'.

Hej IL.

Tak for dine input.

Det største (eneste?) problem med pc'en er som nævnt firewall/antivirus, der
ikke kører under den begrænsede konto. Der kommer windowsbesked om, at der
ikke er noget antivirus på den begrænsede konto. Er det noget med at smide
en genvej et sted, så programmet (BullGuard) starter?

Mvh.
Morten

Fra : IL

Dato : 23-02-09 18:24

> [...]
> der ikke er noget antivirus på den begrænsede konto. Er det noget med at
> smide en genvej et sted, så programmet (BullGuard) starter?

Hej Morten,

Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. På min gæstekonto virker Norton,
som jeg bruger, helt automatisk på gæstekontoen. Jeg har Windows XP på min
pc.

Håber, at der er nogle andre, der kan hjælpe dig.

Venlig hilsen
IL

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-02-09 09:17

Morten <ml@FJERN5750.dk> wrote:

> [...]
> kommer windowsbesked om, at der ikke er noget antivirus på den
> begrænsede konto. Er det noget med at smide en genvej et sted, så

Enten er der noget galt med programmet eller med installationen af det eller
også er der en virus, som har været på spil. Kontroller maskinen med en
online scan og installer Windows Defender og gen-installer bullguard eller
installere et andet. Både antivirus og firewall - jeg formoder Bullguard er
begge dele - skal køre som service. Bullguard er et betalings-program,
ikke? - så brug da den support, der er betalt for og spørg dem, hvad der er
galt med installationen.

Jeg har oplevet at det var en virus, som var grunden til at et
antivirusprogram holdt op med selv at starte op ...

> Morten

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Morten

Dato : 28-02-09 10:02

> [...]
> ikke? - så brug da den support, der er betalt for og spørg dem, hvad der

Tak til både IL og Peter - nu har jeg noget at gå videre med. Jeg var lidt
blank på problemet indtil da

Mvh.
Morten