MS Windows
briani 27239
Slettede Bonjour.....ARGGGGHH
Fra : Thomsen

Dato : 23-02-09 13:21

Hej
For at gøre en lang historie kort, har jeg slettet programmet Bonjour.
Var godt klar over at det nok efterfølgende krævede en "reparation" af
"winsock 2 library", men det er så der at der er begyndt af gå ged i den.
Fandt, på nettet, metoder til at reparere winsock 2, men status lige nu er
at maskinen er vanvittig langsom, kan ikke komme på nettet og maskinen kan
ikke sætte en systemgendannelse i gang. Er i skrivende stund på min bærbare
og problemet er på min stationære XP Home-maskine.

Prøvede at genoprette windowsfiler ved at skrive sfc /scannow i "kør" og
lade maskinen hente "friske" filer fra Windows CD, men det ser ikke ud til
at have hjulpet.
I den forbindelse undrede det mig at maskinen spurgte efter en Windows
Professionel CD da jeg har Home installeret. Kunne dog smække en Pro CD i da
jeg har XP Pro på bærbaren.

mvh Ole

Fra : Per

Dato : 22-02-09 13:25

Thomsen wrote:
> [...]
> og maskinen kan ikke sætte en systemgendannelse i gang. Er i
> skrivende stund på min bærbare og problemet er på min stationære XP

ER Bonjour ikke bare en applikation til Apples Itune så man kan dele filer
mv. ?

Jeg har netop selv fjernet Bonjour fra en Vista da jeg intet har at bruge
Bonjour til. Den blev fjernet via "fjern programmer" - ingen problemer
udover at Itunes så ikke kan det "hele"

Har man overhovedet noget at bruge Bonjour til ?

*/ Per

Fra : Thomsen

Dato : 22-02-09 14:37

> [...]
> udover at Itunes så ikke kan det "hele"
>
> Har man overhovedet noget at bruge Bonjour til ?

Fik en idé om at Bonjour lavede rod i installationen af nogle
adobe-programmer.
Og ville derfor prøve at slette det.

mvh Ole

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-02-09 16:33

Per wrote:

> [...]
> problemer udover at Itunes så ikke kan det "hele"
>
> Har man overhovedet noget at bruge Bonjour til ?

Ja, det har man skam. - Bonjour bruges også til andet end iTunes. Den
bruges også til visse QuickTime transaktioner, og ikke mindst bruges den
af visse netværksprintere sammen med fx. CUPS drivere. - OG - bruger du
en dual-boot maskine - fx. en Intel iMac, MacBook eller MacPro, er
Bonjour et 'must-have'.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomsen

Dato : 22-02-09 14:25

> [...]
> I den forbindelse undrede det mig at maskinen spurgte efter en Windows
> Professionel CD da jeg har Home installeret. Kunne dog smække en Pro CD i

En systemgendannelse lykkedes....men besynderligt at der skal være så svært
at fjerne Bonjour.
En del af de fundne metoder til at fjerne Bonjour og genoprette "winsock 2
library" indeholdt sletninger og ændringer af reg-filer.
Og det er jo som at dyrke bungyjump med møre elastikker hvis man ikke er
helt skarp til at redigere reg-filer

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 23-02-09 14:11