MS Windows
briani 27239
Microsoft NET services
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 22-02-09 12:08

Hej!

Under installationen af det nye Warhammer Dawn of War II kom der en
fejlmeddelelse fra Microsoft .NET Services Installation Utility der
meddelte, at der var fundet en fejl og ville lukke ned. Kort efter kom der
en meddelelse at The installation of the game failed to complete. Please try
again. Det gjorde jeg, men uden held. Et nyt forsøg med at installere
spillet medførte samme fejlmeddelelse.

En venlig sjæl mente det kunne skyldes at jeg ikke havde den opdaterede
version af " .net framework." (Styresystemet er XP Prof. på en Dell xpx 600
med en P4 3,8 Ghz, Nvidia GTX 260 grafikkort og 2 mb ram samt service pack
3). Jeg prøvede så at downloade "dotnetfx35setup" som er .NET framework 3.5.
Under installationen af denne opdatering, kommer Microsoft .NET Services
Installation Utility, at den har fundet en fejl og afsluttes.

Er der nogen der på dansk kan forklare, hvad der er galt og eventuelt har et
løsningsforslag?

Mvh
hh

Fra : Lyhn

Dato : 22-02-09 14:06

"Hans-Henrik Husen" <hh.husen@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Installation Utility, at den har fundet en fejl og afsluttes.
>
> Er der nogen der på dansk kan forklare, hvad der er galt og eventuelt har

Prøv om du har større held med at installere via den fulde
videredistribuerbare pakke.

Altså _ikke_ dotnetfx35setup.exe på 2,7 MB men dotnetfx35.exe på 197 MB.

Der er et link til den fulde videredistribuerbare pakke et pænt stykke nede
på denne side:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=333325fd-ae52-4e35-b531-508d977d32a6

Direkte link:
http://download.microsoft.com/download/6/0/f/60fc5854-3cb8-4892-b6db-bd4f42510f28/dotnetfx35.exe

Fra : Henrik Laursen

Dato : 22-02-09 14:18

"Lyhn" <@> wrote in news:btqdnY26OZFQ0DzUnZ2dnUVZ8jyWnZ2d@giganews.com:

> [...]
> MB.
>
> Der er et link til den fulde videredistribuerbare pakke et pænt stykke

Tror det er kvikkere at hente den fra SDU's FTP server:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Microsoft .NET framework 3.5    207 MB

Så kan du hente dens SP1 ned også med det samme.

--
Henrik Laursen

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 22-02-09 19:22

"Lyhn" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Altså _ikke_ dotnetfx35setup.exe på 2,7 MB men dotnetfx35.exe på 197 MB.
>
> Der er et link til den fulde videredistribuerbare pakke et pænt stykke

Tak! Jeg gik ind på linket og downloadede filen. Under selve installationen
kommer fejl meddelelsen igen, men installationen fortsætter (dog uendeligt
langsomt) tilsyneladende. Men hvori ligger fejlen? Jeg var inde på Windows
update og downloadede 51 opdateringer, inkl. netframe 3,5. Jeg har en
fornemmelse på, at opdateringen ikke retter problemet der pludseligt opstod.
Og jeg kan ikke hitte ud af årsagen.

Fra : N/A

Dato : 22-02-09 19:46

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 22-02-09 19:46

> "Hans-Henrik Husen" <hh.husen@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Wow!
>
> En scanning med antivirus samt SuperAntispyware vil sikkert være en god
> idé.
>
> Check for evt manglende opdatering af øvrig software:
> http://www.filehippo.com/updatechecker/
>
> John

Jeg kører med Norton Antivirus samt diverse antispyware og adaware. Min
windows XP blev geb-installeret for ca. 3 uger siden - derfor alle
sikkerheds opdateringerne. Men der er stadigvæk noget galt med Microsoft
..NET Services Installation Utility. Hvad gør dette program egentligt?

hh

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-02-09 19:54

Hans-Henrik Husen skrev:

>Min windows XP blev geb-installeret for ca. 3 uger siden - derfor alle
>sikkerheds opdateringerne.

at opdatere xp med sikkerhedsopdateringerne er meget mere vigtigt end alle
3. parts sikkerhedssoftwares installeret.
xp burde være sat til at opdatere fra windowsupdate max 3 minutter efter
geninstallationen - gerne endnu hurtigere.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : N/A

Dato : 22-02-09 21:27

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 22-02-09 21:27

SpyHunter, Adaware, Spy No More, CC Cleaner samt Norton antivirus.

Jeg har afinstalleret netframe 1.1. Kan pc'en arbejde uden .NET Framework?
Jeg har nemlig prøvet at installere version 3.5, men det vil den ikke. Vil
en XP Windows reparation monstro hjælpe?

,mvh
hh

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 22-02-09 19:35

Når jeg går ind i Tilføj eller Fjern programmer, ligger der en Microsoft
..NET Framework 1.1, men ingen nyere. Mon jeg skulle fjerne den og prøve at
installere 3.5?

mvh