Opsætning af NAS-server (med cybercity og ~
Fra : newton@crossroads.dk

Dato : 22-02-09 14:10

Jeg har en Qnap NAS server som jeg gerne vil have hjælp til at opsætte
på den rigtige måde.

Udstyr som jeg bruger er:
ZyXel-Modem (P-660R-D1)
Linksys router (WRT54GL)
NAS-server (QNAP 209II turbo station)

Jeg vil gerne have den opsætte den, således jeg kan få adgang til min
NAS server fra internettet.

Jeg kan på nuværende tidspunkt komme ind i min Modem fra nettet, ved
at skrive http://MIN_IP:2033
Men, Hvordan laver jeg port forward, således jeg kan få adgang til min
NAS, IIS og FTP fra nettet, ved skrive http://MIN_IP for IIS, http://MIN_IP:21
for FTP, osv..

Skal jeg lave port forwards i både min Modem og Router, og hvordan,
hvis der er nogen der kan lave nogle screenshot, vil det nok hjælpe
meget.

Fra : Janus

Dato : 23-02-09 06:29

newton@crossroads.dk den 22-02-2009 22:09:

> Skal jeg lave port forwards i både min Modem og Router, og hvordan,
> hvis der er nogen der kan lave nogle screenshot, vil det nok hjælpe
> meget.

Jeg har i Zyxel Routeren under:
NAT - Edit SUA/NAT Server Set, forwardet alle porte til 10.0.0.2
Så får min router bagved zyxelen det hele og herfra forwarder jeg til
div. enheder som alle har fået tildelt statisk ip.

Portforward kan du få hjælp til her.
http://portforward.com/

Fra : Brian Lund

Dato : 24-02-09 07:27

> [...]
>
> Skal jeg lave port forwards i både min Modem og Router, og hvordan,
> hvis der er nogen der kan lave nogle screenshot, vil det nok hjælpe

Zyxels P660R er ikke kun et modem, det er også en router!
Så ja hvis du ikke har indstillet den til at køre bridge så skal du forwarde
i begge routere. Man kan et eller andet sted sætte zyxelen op til bridge,
men jeg har ingen router så jeg har ikke prøvet endnu om det virker med
cybercity... Jeg har nemlig også CC og en P660R.

Det nemmeste er nok at forwarde alle porte i den første router til den anden
og så indstille den anden individuelt..?

Brian

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-02-09 15:55

newton@crossroads.dk:

<snip>

> [...]
> at skrive http://MIN_IP:2033
> Men, Hvordan laver jeg port forward, således jeg kan få adgang til min

Ved at sætte en switch mellem CCs router/gateway og din egen og så koble
NAS på denne switch. Så kan du nøjes med at port forwarde på CCs router. Og
dit øvrige LAN er stadig beskyttet bag din egen router.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.