D-Link DNS 323 2-Bay Network Storage Enclo~
Fra : PK

Dato : 22-02-09 16:55

Hej,

Jeg overvejer at skifte min gamle Synology 106e NAS ud med denne D-Link. En
af grundende er manglende lagerplads, da der max kan sidde en 750GB disk i
Synologyen. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvor store diske man kan sætte
i D-Linken, på deres hjemmeside står der bare to diske af vilkårlig
størrelse. Men kan det passe? Det vil jo være suverænt at sætte to 2TB diske
i den så, så skulle der da være plads et stykke tid
Har nogen af jer erfaringer med denne NAS og store diske?
Jeg skal bruge den til at lægge alt min musik, billeder og film på, og
sikker også nogle downloadede MKV filer der helst skal streames over
netværket til min HTPC.

Vh

PK

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-02-09 21:13

PK wrote:

> af grundende er manglende lagerplads, da der max kan sidde en 750GB disk i
> Synologyen. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvor store diske man kan sætte

Har du prøvet at montere en større disk i den?

Jesper Poulsen

Fra : PK

Dato : 22-02-09 23:19

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
> Har du prøvet at montere en større disk i den?
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Nej, det har jeg ikke. Har kun hørt om erfaringer fra andre og så det der
står i synologys forum. Har desværre ikke så store diske

Vh

PK

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-02-09 23:43

PK wrote:

> Nej, det har jeg ikke. Har kun hørt om erfaringer fra andre og så det der
> står i synologys forum. Har desværre ikke så store diske

Hvis du alligevel skal have større diske, så prøv da om din nuværende
NAS kan klare den disk du vil bruge. Kan den ikke det, så må du have dig
en ny NAS.

Disken skal du vel have under alle omstændigheder?

Bor du i nærheden af Als, for så har jeg en 1TB disk du kan låne til
forsøget...

Jesper Poulsen

Fra : PK

Dato : 28-02-09 23:54

> [...]
>
> Disken skal du vel have under alle omstændigheder?
>
> Bor du i nærheden af Als, for så har jeg en 1TB disk du kan låne til

Det er super pænt af dig, jeg bor desværre ikke i nærheden af Als. Jeg tror
også jeg prøver med en stor disk i første omgang, og så må jeg jo skifte
Nas'en hvis det ikke virker.

Vh

PK