MS Windows
briani 27239
Rosoft Audio/Media Software?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-02-09 17:50

...Meget kort, - hvor godt er disse Rosoft programmer til fx. musikopt.
på XP? - Jeg gider ikke bruge Audacity, da jeg har så dårlige erfaringer
med det program på både Mac og Windows...

mvh .Erik Richard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-02-09 21:51

Erik Richard Sørensen skrev:

> ...Meget kort, - hvor godt er disse Rosoft programmer til fx. musikopt.
> på XP? - Jeg gider ikke bruge Audacity, da jeg har så dårlige erfaringer
> med det program på både Mac og Windows...

Jeg kender ikke Rosoft, men jeg er nysgerrig: Hvilke
problemer havde du med Audacity?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-02-09 22:05

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg kender ikke Rosoft, men jeg er nysgerrig: Hvilke problemer havde du
> med Audacity?

Det gælder både Mac og Win versionerne. - Uventede programnedbrud,
dårlig og mudret diskant, forkert kanalbalance*). Og ved konvertering af
fx. WMA og mp3 til andre formater forsvinder der en del diskant, og
desuden på Mac versionen er den ikke glad for at ville finde og bruge
LameLib, hvilket jo er nødvendigt ved brug af mp3.

- Men jeg er måske også lidt forvænt, når jeg er mest vant til at bruge
Amadeus II og Pro + go'e gamle soundEdit 16 II på Mac siden. - Og det
er stadig mest på Mac delen, jeg arbejder med lyd, men det er da rart
lige at kunne gå ind og bruge/konvertere noget WMA, mens den anden
maskine kører Amadeus...

*) Op til 4db afvigelse, selvom sourcekilden er balanceret ud til 0db.

mvh. Erik Richard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-02-09 23:28

> [...]
> dårlig og mudret diskant, forkert kanalbalance*). Og ved konvertering af
> fx. WMA og mp3 til andre formater forsvinder der en del diskant

Ok, min hørelse er ikke så god, så jeg har aldrig bemærket
den slags. Jeg har endnu ikke været ude for, at Audacity er
gået ned, jeg bruger betaversionen (1.3.7 er det vist).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Rado

Dato : 22-02-09 16:15

On Sat, 21 Feb 2009 17:49:45 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>...Meget kort, - hvor godt er disse Rosoft programmer til fx. musikopt.
>på XP? -

Kender ikke programmerne men de ser noget outdatede ud?

>Jeg gider ikke bruge Audacity, da jeg har så dårlige erfaringer
>med det program på både Mac og Windows...

Audacity brød jeg mig heller ikke om da jeg prøvede den.

Kig evt. på Focus MP3 Recorder Pro, den koster lidt men den er
rimeligt avanceret. Indeholder to separate programmer, en optager og
en editor.

http://www.focussoft.net/

Den var iøvrigt på tilbud hos Iconico Daily Deals sidste november,
mange af tilbudene her gentages jævnligt, ofte hvert ½ år, så det er
muligt den snart kommer igen. Det er en lidt større pakke man får her
der også indeholder en CD Cover editor, men selvom man ikke har brug
for den er det stadig et godt tilbud.

http://daily-deals.iconico.com/software/focus-mp3-recorder-pro-powerpack/

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda