Mails i Outlook
Fra : Jesper S Jensen

Dato : 21-02-09 10:43

Hej

Jeg ville høre om der er en der kunne hjælpe mig vedr. at vi har 2 Pc er Den
ene skal modtage min Kones E-Mails og men mine E-mails vi taler om Outlook
Express samt Office 2003 samt 2007 Hvordan for jeg dem til at jeg modtager
mine og mi Kone modtage hendes Har TDC som udbyder. Har sat det op sådan at
man har som kunde i TDC 5. mails i ens mailboks Håber en kan hjælpe

På forhånd Tak !

Jesper

Fra : simon

Dato : 21-02-09 11:18

Jesper S Jensen skrev:
> [...]
> mine og mi Kone modtage hendes Har TDC som udbyder. Har sat det op sådan at
> man har som kunde i TDC 5. mails i ens mailboks Håber en kan hjælpe

Gå ind på TDC's hjemmeside - vælg kundecenter - internet,
og søg på emnet "Fordeling af mails mellem flere brugere af samme
abonnement i Outlook Express".
Der er også forklaret flere ting, bl.a. om Outlook til 2007 m.v.

mvh
simon

Fra : Jesper S Jensen

Dato : 21-02-09 11:51

Hej Simon

Tak for hjælpen

Jesper

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-02-09 14:09

Jesper S Jensen wrote, On 21-02-2009 10:42:
> [...]
> mine og mi Kone modtage hendes Har TDC som udbyder. Har sat det op sådan at
> man har som kunde i TDC 5. mails i ens mailboks Håber en kan hjælpe

Af en eller anden mærkelig grund mener TDC, at en familie kan klare sig
med en fælles mailboks. Jeg har ikke hørt om andre udbydere, som mener
det samme. For eksempel har CyberCity og Stofanet 5 mailbokse. TDC
forsøger at komme om problemet ved at henvise til filtrering i Outlook
Express, men det er ikke nogen god løsning, og metoden kan ikke bruges i
Outlook. Så når i bruger Office dur det ikke.

Hvis det ikke vil være noget stort problem for den ene af jer eller jer
begge at skifte mailadresser kan I oprette en eller flere gratis
mailbokse hos Gmail. Brug ikke Hotmail da den kan finde på at smide
modtagne mails væk.

Hvis det er vigtigt for jer at beholde jeres nuværende mailadresser kan
I måske få lov at oprette et gratis Netbasis abonnement. Det var
oprindeligt beregnet til modemadgang, men bruges i dag til at bevare
mailadresser for dem, som flytter internetadgang til TDC's datterselskab
Telmore. Det har sin egen mailboks, og hvis det oprettes på jeres
nuværende TDC-konto skulle I kunne flytte mailadresser efter eget valg
til Netbasis´ mailboks.

Hvis man ikke kan lide at være låst til nogle bestemte firmaer som fx
TDC og Gmail, kan man i stedet købe sig til mailbokse på eget domæne.
Det giver bl.a. den fordel, at man kan skifte internetudbyder uden at
ændre mailadresser.