Den nye T&S
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 00:07

Sendte en forespørgsel ind til skat. 2 dage senere lå der et svar i
postkassen. Dvs at samme dag de modtager mit brev, behander de den og sender
retur. SÅDAN var det absolut ikke før. Så noget godt er da kommet ud af
alt den reorganisering :)

Fra : Kent Nielsen

Dato : 20-02-09 16:06

Ja det er sørme fint, og om et år sender de så dig en efterregning

Kender nogen der har været ude for at 14 måneder efter betaling, er der
kommet efterregninger. (Biler godtnok)

Kent Nielsen

Fra : Armand

Dato : 20-02-09 17:09

Kent Nielsen skrev:
> Ja det er sørme fint, og om et år sender de så dig en efterregning
>
> Kender nogen der har været ude for at 14 måneder efter betaling, er der
> kommet efterregninger. (Biler godtnok)

Der er flere herinde der på samme måde har fået deres sent udregnede
efterreguleringer; men som tilbagebetaling!

Tilbagebetaling er i det hele taget mest sandsynligt, derved at
depositum er sat så højt at det er mest sandsynligt at slut-udregningen
ender med en tilbagebetaling!

--
Armand.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 20-02-09 17:38

> [...]
> er sat så højt at det er mest sandsynligt at slut-udregningen ender med en

Njae, her var der tale om en ekstraregning på omkring 50.000.- for en BMW
bil.
De har tilsyneladende vurderet værdien efter den dyreste de kunne finde sat
til salg hos en forhandler.
Men det værste er jo tiden der er gået, det er jo umuligt at sætte en pris
på sådan et køretøj hvis man ikke kan nogenlunde regne med de beløb man får
lov til at betale ved indreg.
(Der er tale om en forhandler)

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 23:34

> [...]
> på sådan et køretøj hvis man ikke kan nogenlunde regne med de beløb man

50k er FANDME meget. afgifterne svinger oftest max 10k på mc, så jeg gætter
på det må have været en allerhelvedes dyr bil?

Anyway jeg fik en check i år fra T&S fra en tidligere import, så jeg klare
nok hvis de ombestemmer sig en anelse Har dog hentet nogle stykker og
kender mange der har ditto (en ret stor procentdel af danske MCere er
importeret), og jeg hører dælme sjældent om at de har krævet for lidt i
første omgang. Ditto har jeg hørt fra en bekendt ved skat at når folk
klager over vurdering så sker det nærmest aldrig at afgiften stiger. Oftest
bliver den hvor den var, og i meget få tilfælde falder den. Desværre tager
sådan en sag bare længere tid end de fleste orker.

Fra : Armand

Dato : 21-02-09 09:07

Kent Nielsen skrev:

> [...]
> på sådan et køretøj hvis man ikke kan nogenlunde regne med de beløb man får

DEt er jo ikke sådan lige til at sætte sig ind i hvad der er årsagen i
dét tilfælde; men i mit baghovede rører der sig en nerve når jeg tænker
på ekstratilbehør:
Det nytter ikke at forsøge at klemme depositum ned ved at undlade at
omtale alskens ekstratilbehør såsom læderstue dyr CD/radio og hvad der
ellers kan tænkes hældt i en stor(?) BMW, for vurderingen er netop til
for at pinpointe slige detaljer!
Måske at det er dén fælde at dine bekendte er faldet i!?

Jeg forstår ikke parantesen med forhandleren: Er det forhandleren der er
din bekendte, eller er det et køb ved en forhandler?

--
Armand.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 21-02-09 12:00

> [...]
>
> Jeg forstår ikke parantesen med forhandleren: Er det forhandleren der er
> din bekendte, eller er det et køb ved en forhandler?

Min bekendte er forhandler, og årsagen er i følge Skat udstyrsniveau.
Jeg mener bare at når de nu har alle oplysninger om udstyr mv. ved betaling,
så er det alt for meget man regulerer efterfølgende, og alt for sent også.
Der er jo også lavet told-syn hvor udstyr er påført, den rapport har Skat jo
når man fastsætter beløbet...

Kent Nielsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-02-09 16:29

news.tele.dk wrote:
> [...]
> postkassen. Dvs at samme dag de modtager mit brev, behander de den og
> sender retur. SÅDAN var det absolut ikke før. Så noget godt er da

Jeg venter på penge retur fra en betaling i februar 2008 - så mon ikke
de har fokuseret på indkradsning mere end udbetalinger?

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 23:35

> Jeg venter på penge retur fra en betaling i februar 2008 - så mon ikke de
> har fokuseret på indkradsning mere end udbetalinger?

T&S kan vel også have finanskrise Og det er jo relativit nemme penge.
En underskrift og et stempel for 65.000kr