Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 5d2
Fra : -;o\)-max

Dato : 20-02-09 19:43

www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/5dmkiivid_cs.shtml

Tjae - jeg var meget enthusiatiasiatisk mht. de nye video muligheder
i dslr - og jeg ved at nogle er glade for deres 5d2 og laver fine fotos,
men når jeg læser den "anmeldelse" dukker ordet beta tester op i
baghovedet. Jeg ved ikke hvor mange af jer, der ikke ville bruge
de bandeord jeres forældre lærte jer aldrig at bruge, hvis i stod på
den anden ende af jorden på en tur i havde sparet sammen til i flere
uger (år for nogen) og så det sidste nye udstyr gik død.

Canons gode navn har fået endnu et knæk, deres kvalitets kontrol
har været kritiseret i årevis. Selv mit ydmyge udvalg af Canons de
bedste af de bedste (og dyreste) produkter har fejlet - Alt kan fejle,
men statestikken i ovenstående link, kombineret med mine egne
erfaringer, begynder at tegne et billede af at noget er helt galt hos
Canon.

Jeg ville umiddelbart være mistroisk over for Sony´s nyere
produkter, men ihvertfald på den tur der beskrives, fungerede
udstyret uden nogen fejl, og det endda med med ny og uprøvet
stabiliserings teknologi. Så herfra endnu en cadeau til Sony for
at komme med produkter der ikke kun er innoverende, men
også robuste nok i "extreme" situationer. -max-

Fra : Per Z

Dato : 21-02-09 19:17

Uanset hvad LL skriver, så mener jeg ikke at antarktis er det rette miljø
til at teste et kamera som 5D mkII.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-09 21:10

Per Z <no@spam.com> wrote:

> Uanset hvad LL skriver, så mener jeg ikke at antarktis er det rette miljø
> til at teste et kamera som 5D mkII.

Måske ikke antarktis som sådan, men mere en længe rejse med skib med en
masse salt og fugtighed. Derudover ser det ud til at det kun er huse
indenfor en bestemt serienummer rækkefølge som fejler, hvilket kunne
tyde på et dårligt parti (måske et af de første)

/thomas