Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HDR og Auto Bracketing (Canon 450D)?
Fra : mogens

Dato : 19-02-09 11:51

Kan nogen hjælpe mig med flg.: Er lige begyndt at tilegne mig viden om
de fantastiske muligheder der gemmer sig i HDR. Har selv et Canon 450D
som jo er udstyret med Auto Bracketing. Bruger hyppigt funktionen, for
at vælge det bedst eksponerede af 3 skud. Men er funktionen velegnet
til HDR? Som jeg forstår det ændrer Auto Bracketing på blændeværdien,
og teorien i HDR foreskriver at man altid skal ændre på lukketiden,
Argumentet er at hvis man smelter 3 identiske billeder sammen med
foskellig blændeværdi, vil man få forskellig dybdeskarphed med slør
ell. uskarphed til følge. Er lidt forvirret over dette.

Bedste hilsner

Mogens

Fra : Mogens Hansen

Dato : 19-02-09 20:04

"mogens" <maavenz@get2net.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Men er funktionen velegnet
> til HDR?

Ja.

> Som jeg forstår det ændrer Auto Bracketing på blændeværdien,
> og teorien i HDR foreskriver at man altid skal ændre på lukketiden,

Ja, det er rigtigt.
Kan man ikke opsætte kameraet til at justere på lukketiden i stedet for
blænden ? Det kan man på mine Canon'er

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 19-02-09 20:39

"mogens" <maavenz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]

----

Nu siger du ikke noget om, hvad du har programvælgeren til at stå på, men du
skal lade den stå på Av for at få det til at lykkedes, så låser du blænden
og lukkertiden bliver den variable. Du skal samtidigt slå ISO-auto fra, da
den ellers måske kan finde på at justere på denne i stedet for.

MVH
Thomas

Fra : maavenz@get2net.dk

Dato : 19-02-09 23:40

Hej Thomas!

Det var jo bare dagens bedste oplysning. Jeg har tyret kameraets
manual mange gange, uden at kunne forstå dette.
Tak
Bedste hilsner

Mogens