Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D40
Fra : Kai

Dato : 18-02-09 21:48

Hej !

Jeg har lovet at spørge for en veninde:

Indtil for nylig har man kunnet se exposure compensation
under info når man kigger på billedet ( på kameraet)
Nu er det væk, og man kan heller ikke se det i Adobe bridge
der står kun EXP +- -.-

Hvordan pokker får man det tilbage ?

Fra : Søren Blom

Dato : 19-02-09 18:22

"Kai" <kk@nonet.dk> skrev
> [...]
> under info når man kigger på billedet ( på kameraet)
> Nu er det væk, og man kan heller ikke se det i Adobe bridge

Har I kikkede i manuallen?

--
God fornøjelse

Søren Blom
soren@blom.dk
email med spamfiler, besvares ikke

Fra : KsK

Dato : 19-02-09 18:30

> Har I kikkede i manuallen?
> God fornøjelse
> Søren Blom
> soren@blom.dk
> email med spamfiler, besvares ikke

hva tror du selv Søren ???

KsK

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-02-09 18:32

Søren Blom skrev:
> "Kai" <kk@nonet.dk> skrev

> Har I kikkede i manuallen?

Der er jo givetvis en anvisning på reset...

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Kai

Dato : 19-02-09 21:39

"Søren Blom" skrev

> Har I kikkede i manuallen?

Ja, også mere end 1 gang.
Det har indtil for nyligt vist den info i playback, men nu står
der kun -.-

Reset af kameraet (tryk på 2 taster med den grønne prik, samtidigt)
hjælper ikke noget.

Fra : Robert Piil

Dato : 19-02-09 23:05

Kai skrev:

> Reset af kameraet (tryk på 2 taster med den grønne prik, samtidigt)
> hjælper ikke noget.

(Bare for at være sikker - den står ikke på eks. comp 0.0, vel (bagpå
det store display) - gør den det, så prøv at stille den på noget andet).

Der er et menupunkt til gendanning af fabriksindstillinger - er det prøvet?

Ellers prøv at downloade firmwaren fra Nikons hjemmeside, og læs den ind
i kameraet, så kan man vel ikke komme længere uden at sende kameraet til
Service.

--
Robert Piil

Fra : Brian Lund

Dato : 19-02-09 19:25

> [...]
> under info når man kigger på billedet ( på kameraet)
> Nu er det væk, og man kan heller ikke se det i Adobe bridge

Nu er jeg ikke nikonist, men det er vel ikke bare fordi kompensationen er
sat til 0 at den ikke skriver noget?

Brian

Fra : simon

Dato : 20-02-09 13:59

Kai skrev:
> [...]
> under info når man kigger på billedet ( på kameraet)
> Nu er det væk, og man kan heller ikke se det i Adobe bridge

Da jeg også har en D40, har jeg kikket lidt diverse steder:
Eksponeringskompensation bruges til at ændre eksponeringen med op til
+-5 EV i trin på 1/3EV, så billeder gøres lysere eller mørkere.
Denne funktion kan kun bruges til indstillingerne P,S og A og er mest
effektiv, når den bruges sammen med centervægtet måling eller spotmåling.
Som en tommelfingerregel kan det være nødvendigt at bruge positiv
kompensation, når hovedmotivet er mørkere end baggrunden, og negativ
kompensation, når hovedmotivet er lysere end baggrunden.

Eksponeringskompensation vises på informationsdisplayet. Normal
eksponering kan gendannes ved at indstille eksponeringskompen-
sationen til +- 0.
Eksponeringskompensationen nulstilles ikke, når kameraet slukks.

Eksponeringskompensation kan også justeres ved at trykke på +- knappen,
og dreje på kommandohjulet, indtil den ømske værdi vises i søgeren eller
på informationsdisplayet (kun indstillingerne P, S og A)

Det var måske lige lidt rigelig information i svaret, men jeg håber da
det alleigevel kan bruges.

mvh
simon
--