MS Windows
briani 27239
Stadig reg-filer fra slettede programmer
Fra : Thomsen

Dato : 20-02-09 18:39

Har renset maskinen for ubenyttede og "gamle" reg-filer vha. CCleaner, Free
Window Registry Repair og andre programmer.
Men når jeg søger i regedit på f.eks. ordet Indesign er der masser af
reg-filer indeholdene ordet indesign selvom jeg ikke har indesign
installeret.
Hvordan kan det være?
Kan jeg bare slette de regfiler?

mvh Ole

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 20-02-09 20:05

On Fri, 20 Feb 2009 18:38:40 +0100, Thomsen wrote:

> [...]
> Men når jeg søger i regedit på f.eks. ordet Indesign er der masser af
> reg-filer indeholdene ordet indesign selvom jeg ikke har indesign

Selv om man afinstallerer på regulær vis, ligger der som regel en del slam
tilbage. Jeg bruger også CCleaner og det holder systemet nogenlunde rent,
men det er også et ret konservativt program, som kun sletter de nøgler som
er 110% sikre at slette.

Jeg er begyndt at bruge Revo Uninstaller, når jeg skal slippe af med et
program. Man kan indstille hvor aggressivt det skal være. Jeg bruger altid
den mest rabiate metode, men kigger omhyggeligt på hvert enkelt forslag til
fjernelse. "Ka' det no' os' pas'", som vi siger i Jylland.

Hvis man holder tungen lige i bukserne, kan Revo Uninstaller faktisk rense
alt det ud, som en afinstallaering normalt lader ligge. Det lyder måske
voldsomt, men det er det ikke. Jeg har endnu ikke opdaget, at Revo tager
fejl.

Og det bedste af det hele: det er gratis.

http://www.revouninstaller.com/
--
Venlig hilsen
Mikkel

"En tom taxi kørte op foran Christiansborg, og ud steg Naser Khader"

Fra : Thomsen

Dato : 20-02-09 21:26

> [...]
> Venlig hilsen
> Mikkel
>
> "En tom taxi kørte op foran Christiansborg, og ud steg Naser Khader"

Jeg bruger også Revo og benytter den mest dybdegående rens. Synes den
fungere fint.
Men jeg mener også det var Revo jeg kørte da jeg skulle fjerne Indesign og
som stadig har mange reg-filer liggende.
Det kan godt være at Indesign er lidt sejlivet.

mvh Ole

Fra : John

Dato : 20-02-09 21:45

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan godt være at Indesign er lidt sejlivet.

Måske ka' dette gratis program hjælpe dig:

http://www.snapfiles.com/reviews/AutoRuns/autoruns.html

John

Fra : Martin [TMM]

Dato : 20-02-09 23:10

Hej
Mikkel Mikkelsen wrote:
>..... "Ka' det no' os' pas'", som vi siger i
> Jylland.

Det ligner mere noget københavnsk forsøg på jysk.
Det er ikke s i os'. Det staves og udtales 'åw'

Ka' dæ' no åw' pa's

Lidt længere vestpå, det ikke mere end 'å' ;)

Mvh
Martin

Fra : Henrik Laursen

Dato : 21-02-09 01:51

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote in

> [...]
> Det er ikke s i os'. Det staves og udtales 'åw'
>
> Ka' dæ' no åw' pa's
>
> Lidt længere vestpå, det ikke mere end 'å' ;)

Kommer an på om du er Synderjyde, Midtjyde eller Nordjyde og selv inde
for de områder har hver region deres dialekt.

--
Henrik Laursen

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 21-02-09 08:01

On Fri, 20 Feb 2009 23:09:39 +0100, Martin [TMM] wrote:

> Hej
>
> Det ligner mere noget københavnsk forsøg på jysk.
> Det er ikke s i os'. Det staves og udtales 'åw'
>
> Ka' dæ' no åw' pa's
>
> Lidt længere vestpå, det ikke mere end 'å' ;)

Jeg er født på Mors og opvokset i Salling. Hvor kommer du selv fra?