MS Windows
briani 27239
XP drivere til HP Pavillon
Fra : LG

Dato : 20-02-09 10:11

Hej eksperter...
jeg prøver på, at ændre en HP Pavillon 6655 fra Vista til XP Home. Problemet
er, ikke overraskende, at jeg ikke kan finde drivere til formålet. HP har
ingen XP drivere til dette produkt på deres downloadside.

Måske der er nogen af jer, som kan hjælpe? Måske i første omgang med en
driver til netkortet, det ville lette den yderligere søgning meget, hvis jeg
kan komme online med bæstet.

Kan man sætte et ekstra Ethernet kort i, og vil det kunne accepteres af
resten af systemet?

mvh
LG

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-02-09 13:22

LG skrev:

>jeg prøver på, at ændre en HP Pavillon 6655 fra Vista til XP Home.

Det burde jeg kunne hjælpe med, for jeg har gjort det, lige præcis med den
type maskine (a6655sc)

Driver til det hele (sådan set)
http://www.nvidia.com/object/nforce_winxp_15.24.html

Det nemmeste efter min mening er at integrere driverne i
installations-cd'en ved hjælp af nLite http://www.nliteos.com/ , det gør
at den driverpakke der hentes fra nvidia udpakkes (fx ved hjælp af 7-zip)
og lægges ind med nlite

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-02-09 13:28

Ivan V. Klattrup skrev:

>Driver til det hele (sådan set)

Det betyder at resten kan efter installation hentes via windows update

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : LG

Dato : 20-02-09 16:05

> [...]
> at den driverpakke der hentes fra nvidia udpakkes (fx ved hjælp af 7-zip)

Hej Ivan
tusind tak.

Jeg henter den nu, og prøver at installere senere i dag.
Jeg tilbagemelder, om det er gået godt eller skidt

mvh
LG

Fra : LG

Dato : 20-02-09 19:28

"LG" <leifgraversen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Ivan
> tusind tak.
>
> Jeg henter den nu, og prøver at installere senere i dag.
> Jeg tilbagemelder, om det er gået godt eller skidt
>
> mvh
> LG
>Så har jeg installeret det
Skærm og LAN fungerer perfekt, men der er ingen lyd. Har prøvet via
Enhedshåndteringen masser af gange, men kan ikke finde driverne der duer.
Jeg har installeret diverse opdateringer fra Windows Update, men stadig
ingen lyd.
Enhedshåndteringen har gult ud for PCI-device.
Men kan man ikke bare køre et lydkort og knalde i, og så gå i BIOS og slå
onbord lyd fra? Mon så ikke det ville give lidt lyd i højttalerne?

mvh
LG

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-02-09 19:56

LG skrev:

>men der er ingen lyd

det har du ret i, det glemte jeg lige i farten, de ligger på
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false
(det er realtek high definition audio codec du skal hente)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : LG

Dato : 20-02-09 20:31

> [...]
> (det er realtek high definition audio codec du skal hente)

Er det den, der hedder WDM_R216.exe ?

LG

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-02-09 20:33

LG skrev:

>Er det den, der hedder WDM_R216.exe ?

ja

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : LG

Dato : 22-02-09 10:36

> ja

Ja, så virker det hele. Tak for hjælpen, Ivan.

Skam få den ekspedient hos Expert i Jyderup, hvor jeg købte maskinen. Han
svor på, at
man ikke kunne installere en XP på denne maskine uden problemer.
"Du vil ødelægge nogen ting, som ikke kommer til at virke mere..." sagde han
med en løftet pegefinger.
Endvidere påstod han, at garantien bortfalder!

mvh
LG

Fra : Henning

Dato : 22-02-09 12:33

On Sun, 22 Feb 2009 10:35:34 +0100, "LG" <leifgraversen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>svor på, at
>man ikke kunne installere en XP på denne maskine uden problemer.
Kig lige tilbage i gruppen - hvor mange problemer har du haft? Jeg vil
give ekspedienten ret!

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-02-09 12:38

Henning skrev:

>Kig lige tilbage i gruppen - hvor mange problemer har du haft?

Han eller hende har i praksis haft problemer med at finde 2 driverfiler
fordi at HP ikke ligger dem til rådighed.

Men det er nu ikke det store arbeejde at finde dem, hvis man altså kigger
i produktspecifikationerne.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mr.X

Dato : 22-02-09 21:56

> Kig lige tilbage i gruppen - hvor mange problemer har du haft? Jeg vil
> give ekspedienten ret!

Det var vel ikke de helt store problemer og styresystemet har vel ingen
indflydelse på garantien på hardwaren?
Man kan ikke altid stole på en "Expert" ofte ved de mere om tv end PC

Fra : Ole C

Dato : 22-02-09 22:47

Mr.X skrev blandt andet:

> Man kan ikke altid stole på en "Expert" ofte ved de mere om tv end PC

Jeg har endnu tilgode at møde sådan én, der for alvor ved noget om det
han/hun sælger.....

--
vh
Ole C