Hvorfor skaffer I børn?
Fra : Peter Jensen

Dato : 28-07-01 18:16

Jeg hører sjældent nogen egentlig begrundelse for det. Hvis du svarer så
prøv at komme ud over standardfraserne og kom ned til den sande hudløst
ærlige kerne.

Peter Jensen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-07-01 18:15

"Peter Jensen" <firecracker88@yahoo.com> wrote in message
> Jeg hører sjældent nogen egentlig begrundelse for det. Hvis du svarer så
> prøv at komme ud over standardfraserne og kom ned til den sande hudløst
> ærlige kerne.

jeg er temmelig meget i tvivl om hvad du mener med at "skaffe" børn??
forklaring??
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Anne Jensen

Dato : 28-07-01 18:33

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> --
> knus sabina
>
> behind every good woman,
> lies a trail of men...*SF*
> læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Først blev jeg næsten forarget over Peters spørgsmål, men da jeg så så din
signatur blev jeg først for alvor forundret. Hvorfor underskriver du som
standard med "knus sabrina" - ønsker du virkelig at give alle og enhver af
de fremmede mennesker du svarer et 'knus'. Eller er det mon bare et
overfladisk og kluntet forsøg på at virke personlig og imødekommende?

Fut: news:dk.kultur.sprog

Anne Jensen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-07-01 18:39

"Anne Jensen" <anne@email.dk> wrote in message

> [...]
> de fremmede mennesker du svarer et 'knus'. Eller er det mon bare et
> overfladisk og kluntet forsøg på at virke personlig og imødekommende?

hvorfor forundrer det dig at læse, at jeg skriver knus???

det er min signatur og det handler ikke om at jeg vil giver hele verden et
knus... det er en talemåde... ikke så meget andet....
det handler for mig, om at vise hvem _jeg_ er..... jeg mener ikke jeg er
overfladisk og hvis du ser det som kluntet så fred være med dig.... det kan
da vel ikke være så stort et problem at du ligefrem vil lave en debat over
det??
ærlig talt føler jeg det lidt latterligt at sidde og forklare min
signatur.... jeg kunne endda forstå hvis du havde et problem med de nederste
linier.... men det er det jo ike engang.....
det er lidt som at retfærdiggøre hvorfor man siger et ord i stedet for et
andet...... hvilket IMO bare er et spørgsmål om personlig præference.....

jeg kunne jo også argumentere at jeg ikke ser dit indlæg her som værende
venligt, selvom du underskriver " med venlig hilsen"....

FUT: dk.snak.off-topic

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-07-01 13:12

Anne Jensen <anne@email.dk> skrev i en news:9jusp3$4hr$1@sunsite.dk...

> "Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Først blev jeg næsten forarget over Peters spørgsmål,

Hvorfor forarget? Jeg ser ikke noget provokerende i mit spørgsmål.

Fra : Anne Jensen

Dato : 29-07-01 22:11

"Peter Jensen" <firecracker88@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Anne Jensen <anne@email.dk> skrev i en news:9jusp3$4hr$1@sunsite.dk...

> Hvorfor forarget? Jeg ser ikke noget provokerende i mit spørgsmål.

Jeg sagde jo også _næsten_, ikke sandt?

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-07-01 13:12

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
> "Peter Jensen" <firecracker88@yahoo.com> wrote in message
>
> jeg er temmelig meget i tvivl om hvad du mener med at "skaffe" børn??
> forklaring??

Når jeg rejser spørgsmålet, er det fordi jeg har undret mig en del. Et barn
gør jo et enormt indhug i forældrenes liv. Hvad er grunden til at de er
villige til det? Er det kærlighed, utilfredshed eller noget helt tredje.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-07-01 13:18

> [...]
> gør jo et enormt indhug i forældrenes liv. Hvad er grunden til at de er
> villige til det? Er det kærlighed, utilfredshed eller noget helt tredje.

ok... du mener altså hvorfor man skaffer børn til verden..... jeg synes blot
der manglede noget i dit spørgsmål så jeg kunne ikk ehelt gennemskue om du
mente at skaffe børn til verden, eller hvad du egentlig mente....

jeg kan med ærligt hjerte sige at min søn var et uheld... held i uheld for
mit vedkommende....
jeg blev gravid ( 19 år gammel) en uge efter jeg var begyndt at komme sammen
med min søns far....
jeg overvejede abort og lignende i nøjagtig 4 uger indtil jeg kom til lægen
og skulle have at vide om jeg havde ret i min formodning...
men i samme øjeblik lægen sagde " jamen du er jo gravid" var der ingen
tvivl.... jeg skulle have det barn... uanset at jeg forventede at blive
alene med ham og at kæresten og jeg kun havde kendt hinanden i 5 uger....
enden blev så at kæresten blev hængene i 5 år og tag det som det kom...
støttede mig 100% i min beslutning....
jeg elsker min søn og har ikke et sekundt fortrut min beslutning... jeg
elskede ham i samme øjeblik jeg vidste han var der.....

Fra : Tomas O.

Dato : 28-07-01 18:18

"Peter Jensen" <firecracker88@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:9jurvm$5ba$1@news.cybercity.dk...
> Jeg hører sjældent nogen egentlig begrundelse for det. Hvis du svarer så
> prøv at komme ud over standardfraserne og kom ned til den sande hudløst
> ærlige kerne.

For at viderebringe mine uovertrufne gener som en dag vil redde
verden.

Tomas O.

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 31-07-01 20:17

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> For at viderebringe mine uovertrufne gener som en dag vil redde
> verden.
>
> Tomas O.

hehe, _sådan!_

mvh
brian

Fra : Tomas O.

Dato : 07-08-01 09:11

"Brian Kristiansen" <briank@(nospam)superbruger.dk> skrev i en meddelelse news:9k70i7$2ood$1@news.cybercity.dk...

> "Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> hehe, _sådan!_

Efter moden overvejelse vil jeg ændre dette til:

For at viderebringe mine uovertrufne gener som en dag vil redde
Universet!

Hilsen
Tomas O.

Fra : "-=>bo88er

Dato : 28-07-01 18:38

> [...]
> Jeg hører sjældent nogen egentlig begrundelse for det. Hvis du svarer så
> prøv at komme ud over standardfraserne og kom ned til den sande hudløst

Fordi at alene de otte måneder min kone har været gravid, har gjort mig mere
lykkelig end jeg har været i resten af mit liv tilsammen. Denne lykke
forventer jeg forstærkes og vare ved når jeg om en måned bliver far for
første gang. Dette er den "sande hudløst ærlige" årsag (som du formulere
det) til at jeg 'skaffer' børn i verden.

--

mvh.
=>[bo88er]<=

Fra : Martin Koch

Dato : 28-07-01 19:30

On Sat, 28 Jul 2001 19:15:46 +0200, "Peter Jensen"

Børnepenge

Fra : John Sahl

Dato : 28-07-01 19:39

"Martin Koch" <martin@koch.dk> wrote in message news:p316mt86em6tggkvkbc3lm89d7t6nd8aq7@4ax.com...
> On Sat, 28 Jul 2001 19:15:46 +0200, "Peter Jensen"
> Børnepenge

Ja, klart, jeg vil have nogen flere børn så jeg skal betale
flere børnepenge ,-)

Ehm, er det mig der har misforstået noget? *G*

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Martin Koch

Dato : 28-07-01 19:39

On Sat, 28 Jul 2001 20:38:43 +0200, "John Sahl"
<johnsahl@worldonline.dk> wrote:

>Ja, klart, jeg vil have nogen flere børn så jeg skal betale
>flere børnepenge ,-)
>
>Ehm, er det mig der har misforstået noget? *G*

hehe ... ja jeg ka' ikke lige huske hvad det hedder - jeg modtager
bare checken hver 3. måned

/Martin

Fra : John Sahl

Dato : 28-07-01 19:43

"Martin Koch" <martin@koch.dk> wrote in message news:jk16mt48fems9vqs7pv10qct35m0rlng5j@4ax.com...
> hehe ... ja jeg ka' ikke lige huske hvad det hedder - jeg modtager
> bare checken hver 3. måned

Så læs lige her hvordan det kan være at have "børn/forhold/et liv"

http://www.mandezonen.dk/33/default.asp?mode=shownews&id=160

Fra : Martin Koch

Dato : 28-07-01 19:48

On Sat, 28 Jul 2001 20:43:05 +0200, "John Sahl"
<johnsahl@worldonline.dk> wrote:

>Så læs lige her hvordan det kan være at have "børn/forhold/et liv"
>
>http://www.mandezonen.dk/33/default.asp?mode=shownews&id=160

wow ... det må være trist at ha' det sådan ... Jeg har en på 7 og en
på 6 mdr. og lever lykkeligt :)
Håber ikke der er alt for mange der kan nikke genkendene til
ovenstående artikel - for så er der mange der ikke burde få børn

/Martin

Fra : Tomas O.

Dato : 28-07-01 19:46

"Martin Koch" <martin@koch.dk> skrev i en meddelelse news:p316mt86em6tggkvkbc3lm89d7t6nd8aq7@4ax.com...

> Børnepenge

Ja dme får jeg sgu ikke en rød reje af selvom knægten er hos mig 35%
af tiden og jeg dermed står for 35% af alle udgifter med ham. Jeg
betaler derimod børnepgen til hans mor so oghså får børnechekken

Hun får rabat på hans fritter som koster 210 kr. pr. måned og jeg
køber det tøj han går i her og en del af dte tager han jo med hjem til
sin mor.

Og jeg brokker mig ikke!

Dette er også livet som far.

og til alle herinde er her et ret så interessant regneark til
hentning.

http://www.foreningenfar.dk/Boernebidrag/default.asp

Hilsen
Tomas O.

Fra : Tomas O.

Dato : 28-07-01 19:48

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse news:9jv1rq$dnl$1@sunsite.dk...

http://www.foreningenfar.dk/dokumenter/_hoeringssvar.pdf

Lidt mere interessant læsning.

Hilsen
Tomas O.

Fra : [SharkFish]

Dato : 29-07-01 10:33

Hej Peter...

> [...]
> Jeg hører sjældent nogen egentlig begrundelse for det. Hvis du svarer så
> prøv at komme ud over standardfraserne og kom ned til den sande hudløst

Det ærligste svar jeg kan give er "misundelse"... Personer i min nærmeste
omgangskreds havde fået børn og både jeg og min kæreste nød at være sammen
med disse. "Sådan et vil vi også have" tænkte jeg... og sådan blev det.. Nu
er virkeligheden jo en anden end den man planlægger når der er en faktor der
hedder et lille barn... Du kan ikke genskabe andres søde børn... næh, du får
sgu dit eget på godt og ondt og nu er det 24-7-365 og selvom man tror man
har gjort sig alt klart så rammer virkeligheden nogle gange hårdt...Det er
et mix af glæder, sorger,frustrationer og intens lykke... Nåh det var et
sidespor... Men det var altså misundelse som var min primære drivkraft.

Var det ærlig nok ???

Morten (far til Maria på 3 måneder).

Fra : Sofie

Dato : 29-07-01 15:46

> [...]
> Jeg hører sjældent nogen egentlig begrundelse for det. Hvis du svarer så
> prøv at komme ud over standardfraserne og kom ned til den sande hudløst

Hej.

Jeg har i mange år altid sagt at jeg ikke skulle have børn.
De lugtede, svinede og så var der jo også lige de ulækre bleer.
Jeg troede at livet stoppede når man fik børn.
Så mødte jeg min kæreste og vi var sammen et par år, da der lige pludselig
skete et eller andet.
Jeg følte at jeg endelig havde mødt en som jeg havde lyst til at dele resten
af mit liv med,
på godt og ondt.
En jeg ville have børn med.
Tal om at blive chokeret over sig selv.
Der var dog et minus.
Vi kunne højst sandsynlig ikke få børn.
Så der gik også tre år før jeg blev gravid, til stor overraskelse for os
begge.
I dag kan jeg ikke forestille mig et liv uden min datter, som er 4 1/2
måned.
Og det er helt sikkert at der kommer flere.
Jeg mener at den dag man får børn og behandler dem ordentligt, så er
det først man finder ud af hvad livet handler om.

Det kan godt være at det er alle de fraser du netop ville undgå, men der er
jo
nok en grund til at de er opstået i tidernes morgen.

Med venlig hilsen
Sofie.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 29-07-01 16:46

> [...]
> Jeg hører sjældent nogen egentlig begrundelse for det. Hvis du svarer så
> prøv at komme ud over standardfraserne og kom ned til den sande hudløst

Biologien har en stor rolle med dette her at gøre.
Det er nok uforklarligt for én, som ikke har prøvet
det, men trangen til at få børn er hormonalt betinget,
samtidigt med at det er en helt naturlig trang.
Kast dig ud i livet - bl.a. at få børn, prøv din krops
grænser af. Og så er der vel egenligt også trangen til
at skabe noget sammen med en mage.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Hald & Nielsen

Dato : 29-07-01 17:33

Hej Peter.

For mit vedkommende har det helt klart været for at dække et stort behov hos
mig, et behov for at have en plads her i samfundet, at høre til, og det har
givet mig en titel som ikke er betinget af økonomi eller sociale kår. det
har også givet mig en mulighed for at give min kærlighed til en anden, som
gengælder den til hudløshed. Jeg føler mig utilstrækkelig som person, men
som Mor er jeg kanon god. Jeg har en mulighed for at sætte mit præg på
verden ved at give de værdier jeg ser som vigtige videre. Jeg garderer mig
også mod at blive glemt når jeg dør.
Alt dette er selvfølgelig under forudsætning af at alt bliver idel lykke og
bliver som jeg drømmer om. Det ved jeg godt det ikke gør, og jeg var på
forhånd klar over hvor meget arbejde der kan være i at have ansvaret for et
nyt individ.
Men jeg savnede et barn der var mit, som jeg kunne bestemme over og som
ingen kan tage fra mig hvis jeg selvfølgelig opfører mig som en ansvarlig
voksen.

Jeg tror noget af trangen til at få et barn er genetisk bestemt, altså et
instinkt, jeg har hele livet slæbt rundt på andres små babyer og bare glædet
mig til at få min egen.

Når man ser på andre der har børn, inden man selv får det, tænker man, det
kan jeg da gøre ligesså godt om ikke bedre. Når man så står i det tænker man
Gud nu gjorde jeg ligessom dem og det var jo det jeg sagde jeg ikke ville,
eller også går man i modsatte grøft og gør noget ligesså forkert. Men hele
tiden har man lysten og trangen til at prøve.

Jeg synes ikke børn er noget man skaffer, børn er noget man skaber enten i
kærlighed for at fastholde selve forholdet til den anden voksne, eller for
at udvide det, det kan også være en gave til den anden part eller
bedsteforældrene, men det er bestemt også et statussymbol som skal vises
frem.

Børn kan være skabt ved et uheld eller for at forsøge at reparere et forhold
eller til trøst, men det er et hårdt pres at lægge på barnet.

Jeg håber det besvarer lidt af hvad du spurgte om, venlig hilsen Nina.

Fra : Henrik Høgh

Dato : 30-07-01 19:16

Hej Peter

Før vi fik børn, stillede jeg mig selv det samme spørgsmål. Det kan godt
være at det er kemi og genetik i den sidste ende, men helt ærligt. Min kone
og jeg sad der som 23 år gamle, og spurgte os selv om der var mere i livet
vi ville udrette. Jeg mener, job, penge og venner, det kan du vælge eller
lade være. Men "livet" vælger dig.
Livet starter først når du bliver udfordret på alle dine sanser, og det gør
børn.
Det er kun børn der kan "tænde" flere af dine humører på en gang, som f.eks.
Camilla (9) der i dag ved bordet snakkede hele tiden. Alle vi 4 andre var
pisseirreterede over hun bare sad der og snakkede, med mad i munden, og vi
andre var færdige. På spørgsmålet/konstateringen fra Mor : hvorfor f...en
snakker du heletiden ?!?!? blot konstaterede at "det er for at få
opmærksomhed." På en gang er man jo både frustreret, gal og ved at knække af
grin.

Se det er LIVET.
Men det ved man først når man har børn.

Hilsen Henrik
far til 3

Fra : Tomas O.

Dato : 30-07-01 22:28

"Henrik Høgh" <henrik@hogh.net> skrev i en meddelelse news:bwh97.193$WS1.22453@news.get2net.dk...
SNIP
> Se det er LIVET.

Eller når ens søn på 2 års første ord er sprechstallmeister (som
han udtaler korrekt) fordi han tilfældigvis er mest facineret af
billedet af denne mand fra cirkus.

Eller da han i en alder af 5 år efter en let filosofisk snak om
gamle mennesker pludselig siger 'apropos gamle mennesker....'

Eller da han som 9 årig (3 uger siden) Siger til mig. 'Måske skal
jeg blive astronom fordi jeg jo er så vild med lys og astronmoer
jo beskæftiger sig med lyset fra stjernerne.'

Eller...
Vi sidder og ser en operation på en for tidligt født baby og jeg
vil skrue væk fra kanalen... 'lad lige være far, det er
interesant at se hvad vore dages utrolige højteknologi kan
udrette'

Så er man sgu solgt.

> Men det ved man først når man har børn.

Nemlig ))

Hilsen
Tomas O.

Fra : Aagaard

Dato : 31-07-01 09:00

[SNIP]
> [...]
> vil skrue væk fra kanalen... 'lad lige være far, det er
> interesant at se hvad vore dages utrolige højteknologi kan
[SNIP]

.... og
når man om morgenen får jordens dejligste smil,
når lillepigen 'sprutter' af glæde (uden at vi iøvrigt har gjort noget
specielt for at underholde hende,
når hun 'snakker' lystigt med Keld Heick (hendes favorit),
når hun 'skælder ud' på Hans Otto Bisgård,
når hun plasker af glæde i sit lille badekar,
når hun falder i søvn i ens favn,
når hun sover fredfyldt i sin seng,
og vi kunne blive ved, og ved, og ved!
men det ved man først, når man har fået børn!

Mange venlige hilsener
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores lille perle på 6 mdr.