fangeudveksling og menneskesyn
Fra : Malene P

Dato : 18-02-09 17:46

Noget tyder på at den gode demokratiske stat Israel er ved at indgå en
aftale med menneskehedens afskum -palæstineserne- om at udveksle et enkelt
israelsk gidsel med omkring 1000 rotter. Håber at den israelske soldat
endelig kommer hjem. OG at rotterne skynder sig hjem og gør det, som rotter
er bedst til -at formere sig selv ihjel. Intet i verden har brug for noget
af det som palæstineserne kan bidrage med.

Malene P

Fra : HAWK

Dato : 18-02-09 17:56

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er bedst til -at formere sig selv ihjel. Intet i verden har brug for noget
> af det som palæstineserne kan bidrage med.

mere racistisk kan et indlæg vist ikke blive

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-09 21:55

"HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i en meddelelse

> mere racistisk kan et indlæg vist ikke blive

Og hvori består det racistiske?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HAWK

Dato : 18-02-09 22:54

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i en meddelelse

> Og hvori består det racistiske?

hvis du ikke forstår det, så kan jeg næppe forklare dig det.

men skal det tolkes sådan at du deler malenes holdning??

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-09 22:59

"HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> hvis du ikke forstår det, så kan jeg næppe forklare dig det.

Prøv nu bare.

> men skal det tolkes sådan at du deler malenes holdning??

Svar du først på mit spørgsmål, så skal jeg gerne svare på dit.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HAWK

Dato : 18-02-09 23:01

> "HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> Prøv nu bare.

> Svar du først på mit spørgsmål, så skal jeg gerne svare på dit.

næeh nej den er jeg hppet på en gang før. Dengang svarede du aldrig på hvad
du laver

I øvrigt er det da ynkeligt ikke at turde have en holdning før en anden har
svaret på et ligegyldigt spørgsmål

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-09 23:08

> næeh nej den er jeg hppet på en gang før. Dengang svarede du aldrig
> på hvad du laver

Øh?

> I øvrigt er det da ynkeligt ikke at turde have en holdning før en
> anden har svaret på et ligegyldigt spørgsmål

Jaja, så lad os sige det. Du er tydeligvis den helt rette til at afgøre,
hvem der er ynkelig og hvem, der ikke er.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HAWK

Dato : 18-02-09 23:11

> "HAWK" <nej@ikketale.om> skrev i en meddelelse

> Øh?

du spurgte om jeg var offentlig ansat og jeg svarede dig hvad jeg lavede og
spurgte hvad du lavede men fik intet svar

> Jaja, så lad os sige det. Du er tydeligvis den helt rette til at afgøre,
> hvem der er ynkelig og hvem, der ikke er.

mener du det er særligt flot ikke at have en holdning???

og mener du ikke at hvis man så har en holdning at man bør stå ved den??

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-09 23:17

> du spurgte om jeg var offentlig ansat og jeg svarede dig hvad jeg
> lavede og spurgte hvad du lavede men fik intet svar

Jamen så lad os da få det på plads én gang for alle: Jeg arbejder i
IT-branchen.

> mener du det er særligt flot ikke at have en holdning???

Det skal jeg ikke udtale mig om, og det er vist heller ikke lige dét, der er
til debat - vel?

> og mener du ikke at hvis man så har en holdning at man bør stå ved
> den??

Joda. Mener du, jeg er typen, der holder mine holdninger for mig selv?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HAWK

Dato : 18-02-09 23:20

> [...]
> er til debat - vel?

> Joda. Mener du, jeg er typen, der holder mine holdninger for mig selv?

i den her tråd - ja

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-09 18:51

Malene P wrote:
> [...]
> og gør det, som rotter er bedst til -at formere sig selv ihjel. Intet
> i verden har brug for noget af det som palæstineserne kan bidrage med.

Det er da synd for dig, hvis du ikke får så meget sex i øjeblikket. Alle de
frustrationer du bærer på. Det er trælst.

--
/ Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-09 21:55

"Thomas M" <wtf> skrev i en meddelelse

> Det er da synd for dig, hvis du ikke får så meget sex i øjeblikket.
> Alle de frustrationer du bærer på. Det er trælst.

Får du næse i bukserne ved tanken om en sextrængende Malene P?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : P.N

Dato : 18-02-09 19:04

> [...]
> er bedst til -at formere sig selv ihjel. Intet i verden har brug for noget
> af det som palæstineserne kan bidrage med.

Jamen det er da vidunderlige nyheder Malene, Jeg så idag Bill Clinton på CNN
udtale at Palæstinænsernes explosive befolkningstilvækst vil gøre det
umuligt for jøderne at holde dem nede, i følge Bill vil Israel blive nødt
til at gi dem deres land tilbage. Men for nu at vende tilbage til dit tema
så glæder det mig at der kommer en massiv invasion af vrede agressive og
bevæbnede Palier der gerne vil dø for at få lov til at plaffe hadefulde
fanatiske racister der forpester tilværelsen for os Danskere.

Fra : Peter Bang

Dato : 18-02-09 19:40

> [...]
>er bedst til -at formere sig selv
>ihjel. Intet i verden har brug for noget
>af det som palæstineserne kan bidrage med.

Så kan du vist ikke synke til et lavere niveau. Du er på alle
måder afskyelig. Og ubegavet.

Fra : HAWK

Dato : 18-02-09 19:49

"Peter Bang (slet 3V00P)" <peterbang@3V00Pprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan du vist ikke synke til et lavere niveau. Du er på alle
> måder afskyelig. Og ubegavet.

hun fik godt og grundigt vist hvad det er for et menneskesyn HUN har.

Jonny fra Greve er jo en skole dreng i sammenligning

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-09 20:36

"HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> hun fik godt og grundigt vist hvad det er for et menneskesyn HUN har.
>
> Jonny fra Greve er jo en skole dreng i sammenligning

At hun har disse holdninger kommer ikke bag på mig - det har jeg vidst
længe. Racistblondinen har slået til igen.

Fra : Henri Gath

Dato : 18-02-09 20:42

"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
> At hun har disse holdninger kommer ikke bag på mig - det har jeg vidst
> længe. Racistblondinen har slået til igen.

Kære Arne.........du er jo skolelærer? Måske du burde vide, at racisme er
st begreb, der relaterer til to forskellige racer?

Fra : ASKF

Dato : 19-02-09 06:33

Henri Gath ytrede sig i <499c647e$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
med dette:

>"Arne H. Wilstrup" <ahw> skrev i en meddelelse
>

>Kære Arne.........du er jo skolelærer? Måske du burde vide, at racisme er
>st begreb, der relaterer til to forskellige racer?

Det er jo netop grunden til at mange søger at bilde sig selv og andre
ind at palæstinenserne er arabere.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 07:25

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> Henri Gath ytrede sig i <499c647e$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
> med dette:

> Det er jo netop grunden til at mange søger at bilde sig selv og andre
> ind at palæstinenserne er arabere.

Palæstinenserne /er/ altså arabere, i lighed med syrere, iraqere og
marokkanere.

De har arabisk sprog, arabisk kultur, arabisk religion og arabisk
identitet; en særlig palæstinensisk, national identitet har gruppen som
sådan først udvilket efter seksdageskrigen.

Hverken jøder eller kristne i Kanaan opfattede sig i øvrigt for 100 år
siden som 'arabere'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ASKF

Dato : 19-02-09 12:26

Per Rønne ytrede sig i <1ivdh3l.c40fo65wsbybN%per@RQNNE.invalid> med
dette:

> [...]
>identitet; en særlig palæstinensisk, national identitet har gruppen som
>sådan først udvilket efter seksdageskrigen.

Genetisk set er de samme folkeslag som jøderne, det er de kristne som
boede i området i øvrigt også.

"Beyond intra-Jewish genetic interrelationships, other findings show
that by the yardstick of the Y chromosome, the world's Jewish
communities are closely related to Arab Israelis and Palestinians, who
together as a single population also represent modern "descendants of a
core population that lived in the area since prehistoric times", albeit
religiously Christianized and later largely Islamized, and both
ultimately culturally Arabized.The authors of one of the studies wrote
that "the extremely close affinity of Jewish and non-Jewish Middle
Eastern populations observed ... supports the hypothesis of a common
Middle Eastern origin"."
<http://en.wikipedia.org/wiki/Jew#Genetic_studies>

Der er altså primært tale om arabisk kultur og religion, men det er ikke
nok til at kalde dem arabere.

>Hverken jøder eller kristne i Kanaan opfattede sig i øvrigt for 100 år
>siden som 'arabere'.

Det var de jo heller ikke. I de arabiske lande blev muslimerne fra
Kanaan heller ikke opfattet som arabere, for hvorfor skulle man ellers

I Iran taler de ikke arabisk men farsi og mener heller ikke de er
arabere; de kalder sig ofte selv for persere og kulturen er heller ikke
arabisk, selvom der er en stor arabisk indflydelse gennem religionen.

Jeg giver i øvrigt ikke meget for det argument at befolkningen i
Palæstina/Kanaan ikke havde nogen national identitet, for en sådan
opstår primært af nødvendighed. Hvornår fik de europæiske folkeslag
deres nationale identitet? - Et spørgsmål historikere stadig
diskuterer...

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 13:25

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> Per Rønne ytrede sig i <1ivdh3l.c40fo65wsbybN%per@RQNNE.invalid> med
> dette:

> Genetisk set er de samme folkeslag som jøderne, det er de kristne som
> boede i området i øvrigt også.

Irrelevant, da det at høre til et folk ikke er det samme som genetik,
men kultur. I øvrigt ligger jøders og andre levanters fælles fortid en
4.000 år tilbage.

> [...]
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Jew#Genetic_studies>
>
> Der er altså primært tale om arabisk kultur og religion, men det er ikke

Jov det er, for arabiskheden er primært et spørgsmål om kultur og sprog.

> [...]
> arabere; de kalder sig ofte selv for persere og kulturen er heller ikke
> arabisk, selvom der er en stor arabisk indflydelse gennem religionen.

Persisk, farsi, er ikk engang et semitisk sprog, som hebraisk, arabisk
og aramæisk [assyrisk] er det.

> [...]
> opstår primært af nødvendighed. Hvornår fik de europæiske folkeslag
> deres nationale identitet? - Et spørgsmål historikere stadig

Den islamiske og arabiske befolkning i Kanaan havde skam en national
identitet. Den var bare ikke palæstinensisk - men arabisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ASKF

Dato : 19-02-09 15:41

Per Rønne ytrede sig i <1ivdywh.bgds8n99hwiuN%per@RQNNE.invalid> med
dette:

>Irrelevant, da det at høre til et folk ikke er det samme som genetik,
>men kultur. I øvrigt ligger jøders og andre levanters fælles fortid en
>4.000 år tilbage.

Her tror jeg nu nok du tager kraftigt fejl, arabisk kultur og islamisk
tro kom jo først til området for ca. 1200 år siden. I området levede da
primært jøder og jødisk-kristne. De blev kulturelt splittet i
forbindelse med den arabiske tvangs islamisering, som jo skete over alt
hvor araberne invaderede.

>Jov det er, for arabiskheden er primært et spørgsmål om kultur og sprog.

>Persisk, farsi, er ikk engang et semitisk sprog, som hebraisk, arabisk
>og aramæisk [assyrisk] er det.

Ups, du nævnte "syrere, iraqere og marokkanere" ikke iranere. Som det
burde være tydeligt at se i Iraq så har folk stadig ikke en
fastforankret nationalfølelse, stammetilhørsforholdet er langt stærkere.

>Den islamiske og arabiske befolkning i Kanaan havde skam en national
>identitet. Den var bare ikke palæstinensisk - men arabisk.

Det vil jeg nu bestride, de følte ikke de var en del af en nation, men
en del af deres slægt og stamme, nogen egentlig nationalfølelse
eksisterede ikke.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 16:55

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> Her tror jeg nu nok du tager kraftigt fejl, arabisk kultur og islamisk
> tro kom jo først til området for ca. 1200 år siden. I området levede da
> primært jøder og jødisk-kristne.

Der boede masser af mennesker i Levanten, som aldrig hade haft en jødisk
baggrund. I øvrigt kom araberne først til området i løbet af 600-tallet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-09 22:44

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]

Så tilfældigvis dette - jeg har ikke Gath på min "ønskeliste" her i
gruppen - derfor kun et svar her:

Racisme bygger på den opfattelse at en race er bedre end end anden.
Imidlertid er begrebet "race" blevet forkastet af videnskaben som
værende noget upræcist vrøvl, men begrebet eksisterer stadigvæk og ikke
kun i sin grundbetydning. Det eksisterer også i den såkaldte
"racismeparagraf" der ikke alene handler om racer, men også om ´hvordan
man ytrer sig mod folk af anden etnisk herkomst. Det burde man vide hvis
man ellers læste aviser.

Fra : Eyvind

Dato : 20-02-09 01:10

"Arne H. Wilstrup" <ahw> wrote
> Racisme bygger på den opfattelse at en race er bedre end end anden.

Korrekt!

> Imidlertid er begrebet "race" blevet forkastet af videnskaben som
> værende noget upræcist vrøvl,.........

Ka' du uddybe det? Gerne med et link!

Pas på ikke at forveksle racisme med chauvinisme!

Det er trist at der - især på venstrefløjen - hersker en eller anden syg
tro på at danskere er et forfærdeligt racistisk folk.
Det modsatte er tilfældet.
Et besynderligt selvhad, som udlændinge har meget svært ved at forstå.
Meget få lande - om nogen - er så LIDT racistiske som Danmark.
Vi burde være stolte!
Jeg har 5 bonusbørn af asiatisk oprindelse (9 -30 år) og INGEN af
dem har nogensinde oplevet racisme fra etnisk danskere.
Heller ikke nogen af alle de voksne udlændinge jeg kender.
Read my lips; INGEN og NOGENSINDE!!!!!
Derimod har de alle oplevet racistiske og/eller mandschauvinistiske
bemærkninger fra mænd af mellemøstlig oprindelse!
Også mine muslimske venner nikker genkendende til dette billede!

Håber snart du får styr på dine vrangforestillinger, bette Arne!!!

Mvh
Eyvind

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 08:59

Eyvind wrote:
> [...]
> Også mine muslimske venner nikker genkendende til dette billede!
>
> Håber snart du får styr på dine vrangforestillinger, bette Arne!!!

Uanset hvor mange der fortæller at de *aldrig* har været udsat for racisme i
Danmark, - fx også den kendte rastalignende filosofiprofessor fra RUC - så
MÅ det ikke være sandt, vi SKAL med djævelens vold og magt være stærkt
racistiske om man så selv skal gå ud og spytte på folk.

Hende vi har som vejrkvinde, - fra Indien - også HUN fortæller at hun ikke
har oplevet ET ENESTE tilfælde af racisme i sit liv.

Hos de vidunderlige muslimer i Egypten derimod, så kan man oplevet at en
tilfældig egypter bare slår på en sort person, - som en egyptisk amerikansk
kvinde berettede om. Men det MÅ til gengæld IKKE være sandt, hende ville
Arne sætte i sit filter.

Man er racister i de fleste lande i den tredje verden, - det gav MIG et
chok, da jeg som ung var rundt næsten overalt på kloden.

Fra : Joakim

Dato : 20-02-09 10:41

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hende vi har som vejrkvinde, - fra Indien - også HUN fortæller at hun ikke
> har oplevet ET ENESTE tilfælde af racisme i sit liv.

Jamen når både vejrkvinden fra TV2 OG Ejvind aldrig har oplevet racisme, så
må det jo være sandt...

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 10:59

Joakim wrote:
> [...]
> meddelelsen news:0068617a$0$27546$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Jamen når både vejrkvinden fra TV2 OG Ejvind aldrig har oplevet

Ejvind stod for seks personer, og du glemte den sorte professor fra RUC.

HVIS racisme var udbredt så kunne man ikke som sort blive 40 år i DK og
aldrig have oplevet det, - så du kan spare din sarkasme.

Naturligvis FINDES der racister, der findes alle typer i alle lande,
spørgsmålet er om noget som racisme er vidt udbredt, og det er det IKKE, -
jeg har også adskillige personlige erfaringer.

Så jeg må skuffe KimL og Arne, som jo SÅ gerne så at Danmark var et af
verdens forfærdeligste lande, - guderne må vide hvorfor.

NU har vi så tilfælde, hvor fx en pige med et jødisk navn bliver sat af en
bus i København, så NU kommer der de "ønskede" eksempler, de er bare
desværre ikke fra "typedanskere", men vel bedre end ingenting.

Fra : Joakim

Dato : 20-02-09 11:23

> [...]
> spørgsmålet er om noget som racisme er vidt udbredt, og det er det
> KKE, - jeg har også adskillige personlige erfaringer.

Har du ikke ved flere lejligheder fortalt, at din vennekreds bærer rundt på
stærke fordomme under den pæne overflade?

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 12:21

Joakim wrote:
> [...]

> Har du ikke ved flere lejligheder fortalt, at din vennekreds bærer
> rundt på stærke fordomme under den pæne overflade?

Dem jeg har fortalt om har været folk som under indflydelse af nogle glas
vin "bryder sammen", og fortæller om at også DE er ude for forskellige
former for chikane fra indvandrere, især fra Mellemøsten.
Det vil sige at de - som de fleste danskere - lægger sig ned til daglig og
finder sig i hvadsomhelst "med et smil", det er nok delvis derfor vi ikke
respekteres af mange muslimer. Men det man oplever, oplever man jo, selv om
man forsøger at fortrenge det, - så smutter det altså engang imellem ud når
trykket bliver for højt. Jeg går ind for at man udlufter når man har brug
for det, og ikke lader et tryk oparbejde sig.
Jeg HAR været ude for at blive skældt ud i begyndelsen af en komsammen, og
så fra samme personager hørt ting jeg ikke selv ville have sagt, - det er
den der med "gode mennesker", som ikke altid er så gode som de selv går og
tror de er.

Vi har en langt bedre debatkultur i DK dog, end fx i Sverige, hvor trykket
virkelig nærmer sig kogepunktet. Derfor melde de fleste indvandrere om "nul
problemer", og et bedre klima end for 10 - 15 år siden hvor kritik af
indvandring var tabu hos "gode mennesker".

Hvor mange befolkninger ville iøvrigt tage det helt roligt, at en flok
imamer rejste rundt med falske tegninger, for at tilsværte dem og for at få
en boykot af landet frem? Vi tog det jo ganske roligt, og dem der deltog er
nu på tale som rådgivere for unge. Vi ER jo så milde som dagen er lang,
sammenlignet med 98 pct af verdens befolkning.

Fra : Eyvind

Dato : 20-02-09 19:45

Knud, jeg har læst dine indlæg om denne sag, og kan
fuldstændig genkende dine oplevelser.
Jeg ser også "de politisk korrekte" bryde sammen under
indflydelse af lidt alkohol.
F.eks. har jeg oplevet prima racistiske DKP-sømænd
i Bangkok.
For god orden skyld har jeg mødt endnu flere ordentlige
DKP'er end brodne kar. (Især dem der blev klogere efter 1989)
Bare for at fortælle at bag mange super antiracister gemmer
der sig en lige så super racist.
Jeg har også mødt mange danske fagforeningsfolk i udlandet jeg
ikke ville være bekendt.
Igen forbehold; jeg har mødt endnu flere ordentlige!!!

Jeg er også bekymret for hvad der vil ske i Sverige!
P.g.a. Muhammedkrise,Pia K, Naser K, m.m.fl. tror
jeg vi går fri for de store problemer i DK.
Alt i alt går det i den rigtige retning.
Apologeterne og Dhimmierne er begyndt at kikke ned på
deres skosnuder!!!
Sjovt at opleve!

Mvh
Eyvind

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 21:56

Eyvind wrote:
> [...]
> jeg vi går fri for de store problemer i DK.
> Alt i alt går det i den rigtige retning.
> Apologeterne og Dhimmierne er begyndt at kikke ned på

Der ER absolut fremskridt at spore blandt de "hellige", mange er kommet
tilbage til snøvsen.

Forresten mht dem der vender 180 grader, så har jeg også - i gamle dage -
hørt at de allermest hellige som kom til Afrika som hjælpere, ofte kunne
vende på en tallerken, hvis de fx selv blev fysisk angrebet, så var alle
pludselig forkerte, hvor alle før var vidunderlige uden lige.

Man skal normalt holde sig nogenlunde midt på vejen. Forresten var FN-folk
i Mellemøsten i (gamle dage) også racister, iflg en FN-person jeg mødte i
Pakistan.

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-02-09 15:44

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Har du ikke ved flere lejligheder fortalt, at din vennekreds bærer rundt
> på stærke fordomme under den pæne overflade?

Det er slet ikke så ualmindeligt, Jokke...

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 20-02-09 17:01

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er slet ikke så ualmindeligt, Jokke...

Intuitive fornemmelser kan være bedre end standpunkter baseret på kun logisk
analyse - ingen har tid at tænke alt tilbunds og fra begyndelsen

Udfra sin livserfaring sjusser man , hvis man skal have noget fra hånden og
ikke er statsansat videnskabsmand/papirnusser med gooood tid

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-02-09 21:14

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Udfra sin livserfaring sjusser man , hvis man skal have noget fra hånden
> og ikke er statsansat videnskabsmand/papirnusser med gooood tid

Jeg så engang en neger, der kørte i en hvid Rolls Royce - ikke som chauffør,
men som passager, og jeg tænkte spontant: hvad skal den nigger vigte sig
sådan for, når hans folk sulter?
Det var vist den indre røde svinehund, der bjæffede lidt. Men idag er de
fleste spor af rød sygdom vist slettet, og pyntesyge folk forarger mig ikke
så meget mere.

Mvh
Martin

Fra : El Trabajador

Dato : 19-02-09 07:06

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kære Arne.........du er jo skolelærer? Måske du burde vide, at
> racisme er st begreb, der relaterer til to forskellige racer?

I vore dage gælder der åbenbart:

muhamedanerkritik = racisme
--
El Trabajador

Fra : HAWK

Dato : 19-02-09 08:54

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> I vore dage gælder der åbenbart:
>
> muhamedanerkritik = racisme
> --
Der tager du helt fejl. der er masser at kritisere, men når man begynder at
kalde et helt folk for "afskum" så er det racisme af værste skuffe - helt på
linje med hvad der foregik i Tyskland i 30erne.

og når man forsøger at bruge hver eneste tråd til at tilsvine en hel
befolkningsgruppe over en kam så er det racisme af værste skuffe - helt på
linje med hvad der foregik i Tyskland i ....

og når man kun kan debattere et eneste emne så er det zenofobi i højeste
potens

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-09 21:57

"HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i en meddelelse

> hun fik godt og grundigt vist hvad det er for et menneskesyn HUN har.

Hvorfor tager du ikke dit eget "menneskesyn" og propper det op, hvor solen
aldrig skinner? Der befinder det sig vist i rigtig godt selskab.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : HAWK

Dato : 18-02-09 22:52

> "HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i en meddelelse

> Hvorfor tager du ikke dit eget "menneskesyn" og propper det op, hvor solen
> aldrig skinner? Der befinder det sig vist i rigtig godt selskab.

Det kan jeg godt svare dig på. Det gør jeg ikke fordi jeg har et menneskesyn
der har det udgangspunkt at alle mennesker har ret til en anstændig
behandling uanset om de er muslimer, jøder handicappede eller rødhårede.
Alle mennesker har nogle grundlæggende rettigheder.

Det er sikkert svært for dig at forstå men sådan er min verden altså

Fra : Malene P

Dato : 19-02-09 09:14

> [...]
> Alle mennesker har nogle grundlæggende rettigheder.
>
> Det er sikkert svært for dig at forstå men sådan er min verden altså

Og i min verden er alle mennesker IKKE pr definition lige gode. De bliver
behandlet og betegnet som de selv har gjort sig fortjent til.

Malene P

Fra : HAWK

Dato : 19-02-09 12:47

> [...]
>
> Og i min verden er alle mennesker IKKE pr definition lige gode. De bliver
> behandlet og betegnet som de selv har gjort sig fortjent til.

Det er for mig helt klart at der i din verden er mennesker som du betragter
som "undermennesker", og det er og bliver afskyeligt

Fra : El Trabajador

Dato : 19-02-09 17:54

> Det er for mig helt klart at der i din verden er mennesker som du
> betragter som "undermennesker", og det er og bliver afskyeligt

Jeg kan nok heller ikke sige mig fri for at betragte nazister, kommunister
og muhamedanere for en slags undermennesker, som man skal være på vagt
overfor.
--
El Trabajador

Fra : HAWK

Dato : 19-02-09 18:58

> "HAWK" <forget@itpal.ru> skrev i en meddelelse

> Jeg kan nok heller ikke sige mig fri for at betragte nazister, kommunister
> og muhamedanere for en slags undermennesker, som man skal være på vagt

sjovt at du betegner mennesker med samme tankegods som dig selv for
undermennesker

Fra : El Trabajador

Dato : 19-02-09 19:17

> "El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i meddelelsen

> sjovt at du betegner mennesker med samme tankegods som dig selv for
> undermennesker

Er der noget mærkeligt i at foragte og være på vagt overfor mennesker, der
går ind for totalitære samfundssystemer, når man selv er glad for frihed og
demokrati?
--
El Trabajador

Fra : ASKF

Dato : 19-02-09 06:39

Malene P ytrede sig i <499c3b45$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>er bedst til -at formere sig selv ihjel. Intet i verden har brug for noget
>af det som palæstineserne kan bidrage med.

Nu er du vel klar over at Israel holder tusindvis af palæstinensere
indespæret uden at de er har været for en dommer?

Folk som blot protesterer verbalt og yder passiv modstand mod at deres
huse bliver revet ned på Vestbredden, til fordel for en udviddelse af en
jødisk bosættelse, rissikerer at blive holdt indespæret i årevis, uden
at blive stillet for en dommer.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 08:25

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> [...]
> huse bliver revet ned på Vestbredden, til fordel for en udviddelse af en
> jødisk bosættelse, rissikerer at blive holdt indespæret i årevis, uden

Og det kan du dokumentere?

Tværtimod har adskillige arabiske landsbyer på Vestbredden anlagt sag
mod den israelske stat ved de israelske domstole, og vundet deres sag
ved Højesteret, hvilket har tvunget Sikkerhedshegnet mod vest; de skulle
naturligvis have adgang til deres vagter, og var intet terrorangreb
udgået fra deres landsbyer blev hegnet flyttet, også selv om det betød
en større risiko for de israelske bilister.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ASKF

Dato : 19-02-09 13:13

Per Rønne ytrede sig i <1ivdlv0.6rar49cutekdN%per@RQNNE.invalid> med
dette:

>Og det kan du dokumentere?

Thousands of Palestinians, including scores of children, were detained
by Israeli forces in the OPT. The majority of those arrested were later
released without charge, but hundreds were accused of security offences.
Some 9,000, including more than 300 children and Palestinians arrested
in previous years, remained imprisoned at the end of 2007. More than 900
were held in administrative detention without charge or trial, including
some held since 2002. Among those detained were dozens of former
ministers in the Hamas-led PA government and Hamas parliamentarians and
mayors who were seemingly held to exert pressure on Hamas to release
Gilad Shalit, an Israeli soldier captured in 2006 who continued to be
held in Gaza by the armed wings of Hamas and the Popular Resistance
Committees (PRC).
<http://thereport.amnesty.org/eng/regions/middle-east-and-north-africa/israel-and-the-occupied-palestinian-territories>

> [...]
>udgået fra deres landsbyer blev hegnet flyttet, også selv om det betød
>en større risiko for de israelske bilister.

Passer dårligt med:
<http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/feature-stories/israeli-army-destroys-palestinian-homes-20080214>

Det er ikke noget kønt billede man får når man læser Amnesty
Internationals raporter og for mig er det utrolig svært at finde nogen
sympati for det israelske regime.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 14:41

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> [...]
<http://thereport.amnesty.org/eng/regions/middle-east-and-north-africa/i
srael-and-the-occupied-palestinian-territories>

Hamas er som bekendt en terrororganisation.

> [...]

> Det er ikke noget kønt billede man får når man læser Amnesty
> Internationals raporter og for mig er det utrolig svært at finde nogen

Terroristers huse bliver revet ned, og familien må ikke genopbygge dem.
En afskrækkelsesforanstaltning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ASKF

Dato : 19-02-09 15:52

Per Rønne ytrede sig i <1ive3cp.14haggelzyzaaN%per@RQNNE.invalid> med
dette:

><http://thereport.amnesty.org/eng/regions/middle-east-and-north-africa/i
>srael-and-the-occupied-palestinian-territories>
>
>Hamas er som bekendt en terrororganisation.

Hvor ser du at det kun drejede sig om Hamas folk?
"Among those detained were dozens", det er en ret lille del af de 900
som blev administrativt tilbageholdt.

><http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/feature-stories/israeli-army
>-destroys-palestinian-homes-20080214>

>Terroristers huse bliver revet ned, og familien må ikke genopbygge dem.
>En afskrækkelsesforanstaltning.

Aha, man er altså terroist fordi man bor hvor israelere vil udvidde
deres bosættelser. Der står intet i Amnestys rapport om at der har været
angreb fra disse beboelser.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-02-09 16:55

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> Aha, man er altså terroist fordi man bor hvor israelere vil udvidde
> deres bosættelser. Der står intet i Amnestys rapport om at der har været
> angreb fra disse beboelser.

Det kunne jo tænkes at de ikke var fuldstændige. Huse kan kun lovligt
rives ned, hvis en af beboerne har vist sig at være en terrorist, og det
er altså ikke hele beboelser men kun enkelte huse der så rives ned.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ASKF

Dato : 20-02-09 11:59

Per Rønne ytrede sig i <1ive8jv.1g5xzos195gnmsN%per@RQNNE.invalid> med
dette:

>Det kunne jo tænkes at de ikke var fuldstændige. Huse kan kun lovligt
>rives ned, hvis en af beboerne har vist sig at være en terrorist, og det
>er altså ikke hele beboelser men kun enkelte huse der så rives ned.

Det er så ikke helt korrekt. Huse som ikke er opført med tilladelse fra
Israel eller anerkendte som lovlige kan rives ned. Det gælder også
bebyggelser som eksisterede før 1948.

Dertil kan bygninger hvor der bor en "terrorist" også rives ned, uanset
dets status. Det gælder for enhver forbindelse personen har til huset,
på trods af at der er tale om kollektivafstraffelse som er forbudt i
følge internationale konventioner (som Israel har underskrevet).

Her er et dokument som beskriver hovedbegrundelserne for nedrivningerne
og giver statistikken for 1967-2009.
<http://www.icahd.org/eng/docs/ICAHD%20house%20demolition%20statistics.pdf>

Jeg kan anbefale dig at læse lidt mere på <http://www.icahd.org/eng/> og
huske på at det ikke er en anti-Israle organisation, men en
sammenslutning fra diverse humanitær og fredsbevægelser/organisationer,
inklusiv Israelske.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-02-09 18:40

ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> [...]
> huske på at det ikke er en anti-Israle organisation, men en
> sammenslutning fra diverse humanitær og fredsbevægelser/organisationer,

En typisk propagandaside.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ASKF

Dato : 20-02-09 20:33

Per Rønne ytrede sig i <1ivg8tq.1gcb2aqdrbs4iN%per@RQNNE.invalid> med
dette:

>En typisk propagandaside.

Så vil du sikkert også kalde Peace Now en propoganda organisation fordi
de også kan rapportere det samme.
<http://www.peacenow.org.il/site/en/peace.asp?pi=61&fld=495&docid=3159>

From 2000 until September 2007:

No. of Construction Permits
Palestinians: 91
Settlers: 18,472 housing units built

No. of Demolition Orders
Palestinians: 4,993
Settlers: 2,900

No. of Demolitions
Palestinians: 1,663
Settlers: 199

Jeg vil også gerne vide hvordan du vil bortforklare en historie som
denne (fra samme side):

3. The Palestinian Village of Qaryut – A Test Case.

Qaryut is a Palestinian village south of Nablus at the edge of Area B.
Although the village is officially under Palestinian civil control,
almost all its infrastructure is in the surrounding area C. For
example, there is a dirt-road of 1.5 Km leading from the village to Road
60, the main road in the West Bank. In 1999 the village council
submitted a request with a detailed plan for paving and upgrading of the
dirt-road. Up until today the Israeli Civil Administration has not give
them a permit. Even worse, the IDF blocked this road with an earthmound
and now the villagers need to drive 23 Km through two villages (Talfit
and Qabalan) to get to the point which is 1.5 Km from them.
There are two water sources to the village: a spring at the outskirts of
the village, and a faucet connected to the Mekorot Israeli Water
Company, which can be found at the end of this dirt road. So far every
request submitted by the village council to install a water supply
pipeline has been denied. As a result, water tankers are having to be
used used by the villagers bring back and forth their most basic
supplies. (the cost of these tanker exorbitant (NIS 17 for every cubic
meter) as opposed to piped water (NIS 4) which the settlers have.
According to the villagers, in 2006 the IDF built another earthmound in
the area of the spring and "accidentally" sealed the spring. The
villagers recived a grant from the Finish Government to cover the costs
to reopen the spring, but every request to do so was denied by the Civil
Administration.

Fra : N E i L -+- D A N E ~

Dato : 20-02-09 12:53

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er bedst til -at formere sig selv ihjel. Intet i verden har brug for noget
> af det som palæstineserne kan bidrage med.

Det siger vel lidt om værdien af palæstinensere, når der skal 1000 af dem
til
for at opveje en eneste Israeler...

Fra : Malene P

Dato : 20-02-09 13:17

"N E i L -+- D A N E L A W" <æ@ø.å> skrev i en meddelelse
> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
>
> Det siger vel lidt om værdien af palæstinensere, når der skal 1000 af dem
> til
> for at opveje en eneste Israeler...

Ja -mon ikke!

Malene P