Hvid labskovs
Fra : sjp

Dato : 18-02-09 17:13

Jeg ææælsker hvid labskovs og kan da også lave en nogenlunde hæderlig en af
slagsen ved at følge opskriften i Tørsleffs røde kogebog. Men hvordan laver
i Jeres og ikke mindst , hvad kød er det bedste?

Mvh. Stig

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-09 20:03

In news:gnhc25$2aaq$1@newsbin.cybercity.dk,
sjp <novalid@hotmail.com> typed:
> [...]
> en af slagsen ved at følge opskriften i Tørsleffs røde kogebog. Men
> hvordan laver i Jeres og ikke mindst , hvad kød er det bedste?

Jeg bruger denne opskrift, og koger det også i min trykkoger. Det smager
himmelsk, og for mig er det vigtigt at det er hjemmesyltede rødbeder der
serveres til, desuden kommer jeg altid 10-12 hele peberkorn i når jeg koger
det, og gerne et par laurbærblade mere end det ene i opskriften.

Der er nogle der bruger kalvebov eller svinenakke, men så synes jeg ikke at
man kan kalde det labskovs. Det skal efter min mening absolut være oksekød.

http://www.lorry.dk/Programmer/kromans/1287we.htm

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : sjp

Dato : 19-02-09 15:08

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er nogle der bruger kalvebov eller svinenakke, men så synes jeg ikke
> at man kan kalde det labskovs. Det skal efter min mening absolut være

Hej Tove
Tak for svar. Hvilken udskæring er din favorit til labskovsen? Jeg er helt
enig i at her bruger man oksekød, men hvad bliver rigtigt mørt uden at være
tørt, eller alt for fedt ? Tilbehøret er vi også enige om , men jeg
foretrækker dog masser af fintskårent purløg frem for persille.
Jeg har ingen trykkoger så jeg laver det på gammeldags maner.

Mvh. Stig

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-02-09 16:54

In news:gnjp4f$4vn$1@newsbin.cybercity.dk,
> [...]
> enige om , men jeg foretrækker dog masser af fintskårent purløg frem
> for persille. Jeg har ingen trykkoger så jeg laver det på gammeldags

Jeg foretrækker oksebryst uden ben, men det er sådan set hip som hap. Begge
dele er lige gode. Man kan også bruge oksetykkam Jeg vil da også prøve
fintskåret purløg næste gang jeg laver labskovs. Der er en dejlig smag i
purløg.

Jeg blev faktisk så lækkersulten da jeg så dit indlæg, så der står labskovs
på menuen én af de nærmeste dage.