Hollandsk Diesel motorcykel m. mulighed fo~
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-09 10:56

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-02-09 11:04

Allan skrev:

> Ser bestemt spændende ud!

Subscribe!

Sikken benzin...øhe - dieseløkonomi!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Casper

Dato : 19-02-09 07:10

On Feb 19, 10:56 am, "Allan" <na> wrote:
> Læs mere her:http://lifestyle.euroinvestor.dk/lifestyle/mc_med_tohjulstraek_koerer...
>
> og her:http://www.dieselmotorcycles.eu/
>
> Ser bestemt spændende ud!

Automat gear, avanceret scooter......

Casper

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-02-09 20:48

"Allan" <na> skrev i en meddelelse
> Læs mere her:
> http://lifestyle.euroinvestor.dk/lifestyle/mc_med_tohjulstraek_koerer_overalt_10164791.html

Men hvad i alverden skal man med den? Eller rettere, hvad kan den som vi
både har brug for, og ingen andre kan? Det er da godt med en god
brændstoføkonomi, når den efter nogle år har sparet merprisen hjem, men er
det brændstoføkonomi der sælger cykler?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 19-02-09 21:00

Preben Riis Sørensen skrev:
> [...]
> både har brug for, og ingen andre kan? Det er da godt med en god
> brændstoføkonomi, når den efter nogle år har sparet merprisen hjem, men er

Visse fraktioner kan ikke tale om andet end bundtræk - Hvis ikke at dé
straks køber sig sådan en kutter er det jo bare omsvøb med den
bundtræks-snak :-|

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-02-09 21:23

> Visse fraktioner kan ikke tale om andet end bundtræk - Hvis ikke at dé
> straks køber sig sådan en kutter er det jo bare omsvøb med den
> [...]

Snakke om bundtræk her i gruppen - nah - det plejer da at være i
dk.fritid.camping man snakker om det

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Armand

Dato : 20-02-09 12:59

Jesper Hedegaard skrev:

> Snakke om bundtræk her i gruppen - nah - det plejer da at være i
> dk.fritid.camping man snakker om det

Så køb en campingvogn til at spænde efter den!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 16:22

On Fri, 20 Feb 2009 12:58:38 +0100, Armand wrote:

> Så køb en campingvogn til at spænde efter den!

Høh, dieselfortalerne falder da vist, sjovt nok, i samme "momentfælde" som
V2'erne De dieselpotter, jeg har kørt, har da haft et uædvanligt
begrænset brugbart omdrejningsregister. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-02-09 08:20

Armand wrote:

> Visse fraktioner kan ikke tale om andet end bundtræk - Hvis ikke at dé
> straks køber sig sådan en kutter er det jo bare omsvøb med den
> bundtræks-snak :-|

Det beror på en forveksling af begreberne "Resonans" og "Bundtræk".
Madoliemaskinen her kan muligvis ikke stille fraktionernes store behov
for resonans.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-02-09 09:01

Preben Riis Sørensen wrote:
> Eller rettere, hvad kan den som
> vi både har brug for, og ingen andre kan?

Tohjulstræk er der da ikke så mange der kan.
Og automatgear er det vel kun Mana og Yamaha der kan.

/jim

Fra : Thore Jensen

Dato : 20-02-09 15:33

Jim Andersen skrev:

> Tohjulstræk er der da ikke så mange der kan.
jo.. Det er vist efterhånden blevet opfundet nogle gange!
Har yamaha ikke også kørt nogle enduroløb med en 2WD'er??

> Og automatgear er det vel kun Mana og Yamaha der kan.

Og stort set samtlige scootere/scooter-MC'er

Thore
!

Fra : Casper

Dato : 19-02-09 14:49

On Feb 19, 8:48 pm, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:
> [...]
> både har brug for, og ingen andre kan? Det er da godt med en god
> brændstoføkonomi, når den efter nogle år har sparet merprisen hjem, men er

Der er både fordele og ulemper ved alting; der er den mennesker rundt
omkring som tilbage lægger > 40.000km om året på motorcykel, og for
dem er den en fordel (jeg har bare et lille problem med den
automatiske gearkasse). Jeg selv som ingen bil har (motorcykel
hverdag) er det en interessant ting (prisen er bare forkert, selv i
holland er prisen mere end 17.000€, hvilket side stiller den med en
R1200GSA).

Nu er det jo ikke den første 2 hjulet dims med diselmotor - der er et
amerikansk firma som laver disel KLR'ere for den amerikanske hær, og
de er meget glade for dem.

Jeg finder det generelt en genial ting.....

Casper

Fra : Armand

Dato : 20-02-09 12:57

Casper skrev:

> [...]
> hverdag) er det en interessant ting (prisen er bare forkert, selv i
> holland er prisen mere end 17.000€, hvilket side stiller den med en

Nu må man ikke overse eksklusiviteten i sådan en håndbygget lav-serie
model: Dén er nærmest på niveau med Bimota

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 20-02-09 12:57