MS Windows
briani 27239
Defekt harddisk.
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-09 17:38

Hej !

Jeg sidder med en harddisk, som udelukkende indeholder data.

Den bliver fundet i BIOS og af WinXP.
Men hvis jeg vil kikke indholdet, siger XP, at den skal formateres.

Booter jeg på en DOS-diskette (med Ghost) får jeg at vide, at der er nogle
defekte sektorer.

Hvordan er mulighederne for at redde nogle data fra den ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : CC

Dato : 19-02-09 18:16

<abricosicus(a)hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> defekte sektorer.
>
> Hvordan er mulighederne for at redde nogle data fra den ?

Kan du ikke kopier HDD til en anden HDD, med en sector/spor kopi program fra
en HW producent, og så redde hvad der kan reddes. Eller teste/rep. HDD med
nogle utilities fra en HDD producent.

Der findes nogle prof. firmaer, der kan redde din HDD, men det koster nok
"spidse af en jetjager". På den anden side hvis dine data har værdi af en
"halen på en 747", så er "spidsen" nok en ringe pris.

Fra :    ab©

Dato : 19-02-09 19:17

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes nogle prof. firmaer, der kan redde din HDD
> men det koster nok ...

Jeg har lige været gennem turen med en bekendts PC, der viste blå skærm med
div. fejlmeldinger - XP ville slet ikke genkende noget som helst (hverken
reparation eller nogen anden form for kontakt) - harddisken var fyldt om med
uerstattelige læge-journaler. Selv ikke via tilslutning i en anden PC med
USB forbindelse / eller IDE kunne hjælpe noget - tilsluttede systemer gik
også ned

Jeg fandt et gammelt rep-prog. som via en USB-floppy gennemførte en chkdsk
/f - efterfølgende kørte windows og en "sfc /scannow" fik systemet til at
køre fejlfrit igen.

Programmet der klarede ærterne fandt jeg her
http://www.geekswhoknow.com/articles/stop-0x00000024-0x0000024-0x24-ntfs-file-sys-error-code.htm

ab©

Fra : Henning

Dato : 19-02-09 20:18

>reparation eller nogen anden form for kontakt) - harddisken var fyldt om med
>uerstattelige læge-journaler. Selv ikke via tilslutning i en anden PC med

Backup backup backup... Han lærte det forhåbentlig på den hårde måde?

Fra :    ab©

Dato : 19-02-09 20:25

> Backup backup backup... Han lærte det forhåbentlig på den hårde måde?

Ja, det har han nu - og er tilmed en meget taknemmelig mand

Der er investeret i brænder, USB-hd. o.s.v. - det er så lige om han også
gider bruge det ...

ab©

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 19-02-09 20:35

On Thu, 19 Feb 2009 19:16:39 +0100,    ab© wrote:

> [...]
> køre fejlfrit igen.
>
> Programmet der klarede ærterne fandt jeg her

Jeg har lige reddet 120 Gb data fra en USB-harddisk, som Windows Xp
overhovedet ikke kunne komme i kontakt med på nogen måder:

EasyRecovery Professional kan downloades i en trial-version her:

http://easyrecovery.dk.malavida.com/d5592-download-gratis-windows

Det fulde program koster 95 dollars, men med dagens kurs er det vel
overkommeligt og yderst billigt, hvis de tabte data er vigtige. Lige nu er
prisen således 557 kroner.

http://buyonline.ontrack.com/ecom/catalog.asp?cookie_test=1

Firmaet er partner for bl.a. Ibas, hvilket skulle borge for kvaliteten af
softwaren og jeg har da også kun gode erfaringer med det.
--
Venlig hilsen
Mikkel

"En tom taxi kørte op foran Christiansborg, og ud steg Naser Khader"

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-02-09 22:07

> [...]
> defekte sektorer.
>
> Hvordan er mulighederne for at redde nogle data fra den ?

Vældig gode. Når der er kontakt er der håb. Jeg har hentet utallige data fra
diverse diske med selv alvorlige fejl. Kravet er stort set bare, at man har
kontakt med drevet.
Der findes mange forskellige programmer, som kan det, men det er altid godt
at starte med noget gratis, når det rent faktisk kan klare problemet i de
fleste tilfælde.
www.pcinspector.de gratis og på dansk.
Sæt hd i en pc hvor pcinspector er installeret og hvor der på en anden disk
er plads til de data der skal reddes, da genskabelsen foregår ved, at
dataene hentes ud og gemmes et andet sted.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 13:35

Hej !

Og tak for forslagene.

www.pcinspector.de løste mit problem.

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-02-09 19:08

<abricosicus(a)hotmail.com> wrote in message

> www.pcinspector.de løste mit problem.
[klip]

Som også har redet mig flere gange, indtil jeg begyndte at tage lidt flere
backup. Men der kan jo stadig smutte et vigtigt backup.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.