MS Windows
briani 27239
Sysyemgendannelse
Fra : Jørgen

Dato : 19-02-09 11:33

Hvorfor rækker min systemgendannelse kun 1 uge tilbage?
Jeg kører Windows XP Home med alle opdateringer.
Jeg har tidligere brugt systemgendannelse - også til et punkt temmelig langt
tilbage, men nu er der kun gendannelsespunkter 1 uge tilbage - også selvom
jeg har set, at der har været oprettet nogle - f.eks. tilbage til 1.
februar.
Jeg har 5,5 GB fri plads ud af 37 GB på C:\

mvh
Jørgen

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 19-02-09 12:45

On Thu, 19 Feb 2009 11:33:25 +0100, Jørgen wrote:

> [...]
> februar.
> Jeg har 5,5 GB fri plads ud af 37 GB på C:\

Højreklik på "Denne computer". På fanen "Systemgendannelse" kan du justere
hvor mange procent af din harddisk der sættes af til gendannelsespunkter.

Enten har du eserveret for lidt plads, eller også har du for mange
gendannelsespunkter. Ud over dem du selv laver, danne Windows selv nogen
med jævne mellemrum og ofte bliver der helt automatisk lavet et, når du
installerer et program. Hver gang de kommet et nyt punkt til, bliver det
ældste slettet, hvis ikke der er plads til det.

Hvis du deaktiverer systemgendannelse, klikker ok og derefter aktiverer og
klikker OK, nulstiller du, så alle dine gamle punkter slettes, men derved
mister du jo også de aktuelle muligheder for gendannelse.
--
Venlig hilsen
Mikkel

"En tom taxi kørte op foran Christiansborg, og ud steg Naser Khader"

Fra : Jørgen

Dato : 23-02-09 17:08

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Venlig hilsen
> Mikkel
>
> "En tom taxi kørte op foran Christiansborg, og ud steg Naser Khader"

Tak for svaret.
Jeg har sat diskpladsen til maximum - 12% - og så undrer det mig, at
gendannelsespunkter kun rækker halvanden uge tilbage i tiden?!

mvh
Jørgen