\ foran "
Fra : Sinkbæk

Dato : 28-07-01 17:55

Hej!

Jeg har en form hvor der indtastes oplysninger, når disse data bliver
behandlet sætter php \ foran alle " .
Når resultatet så fx bliver mailet så står der \"dette er et udsnit\".

Hvordan kan jeg undgå at disse tegn kommer med?

Mvh
Thomas Sinkbæk

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 28-07-01 17:59

Sinkbæk skrev i meddelelsen
<3b62ee53$0$3219$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>Når resultatet så fx bliver mailet så står der \"dette er et udsnit\".
>
>Hvordan kan jeg undgå at disse tegn kommer med?

http://php.net/manual/en/function.stripslashes.php

Andreas

Fra : Larz

Dato : 28-07-01 18:32

> [...]
> Når resultatet så fx bliver mailet så står der \"dette er et udsnit\".
>
> Hvordan kan jeg undgå at disse tegn kommer med?

Slå magic_quotes_gpc og magic_quotes_runtime fra i php.ini

Lars
--Hvis du vil maile mig, så husk at der ikke er virkelighed i min mail!---
--Uofficiel SOHO 77 FAQ - http://coder.dk/sohofaq.php --

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-07-01 21:48

Sinkbæk wrote:

> [...]
> Når resultatet så fx bliver mailet så står der \"dette er et udsnit\".
>
> Hvordan kan jeg undgå at disse tegn kommer med?

Bed din udbyder slå det irriterende magic_quotes_gpc fra i php.ini. Hvis
det ikke er muligt, så kør strip_slashes på strengen.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-07-01 22:19

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Bed din udbyder slå det irriterende magic_quotes_gpc fra i php.ini. Hvis
> det ikke er muligt, så kør strip_slashes på strengen.

Eller set det selv til off i din .htaccess hvis du ligger på en
Apache-server.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Developers are being asked to do more with less, do it faster, and make it
fit with the existing systems and databases." - IDC

Fra : Thor Dreier

Dato : 29-07-01 06:39

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message
> Bed din udbyder slå det irriterende magic_quotes_gpc fra i php.ini. Hvis
> det ikke er muligt, så kør strip_slashes på strengen.

Det er vel næppe smart at udbyderen slår det fra, hvis de har kørt med det.
Andre brugere kan jo have lavet scripts der forventer at det er slået til,
og disse vil så lige pludselig ikke virke.

--
http://dreier.nu/
Det er bedre at være destruktiv på en konstruktiv måde,

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-07-01 09:24

Thor Dreier wrote:

> [...]
>
> Det er vel næppe smart at udbyderen slår det fra, hvis de har kørt med
> det. Andre brugere kan jo have lavet scripts der forventer at det er slået

De burde have gjort deres kode portabel nok til at kunne håndtere det. Den
måde, jeg plejer at gøre det på, er den, som Jonas Delfs også foreslog: at
explicit definere magic_qoutes-variablerne i .htaccess-filen.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-07-01 22:50

On Sun, 29 Jul 2001 10:23:42 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>De burde have gjort deres kode portabel nok til at kunne håndtere det.

Man kan godt mærke, at du ikke har erfaring i at tjene penge på
kunder.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-07-01 19:45

Peter Brodersen wrote:

> Man kan godt mærke, at du ikke har erfaring i at tjene penge på
> kunder.

Der tager du nu fejl.

Og hvad mener du helt præcist? At du tjener størstedelen af dine penge på
at rydde op i andres dårlige kode, eller...?

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-08-01 15:14

On Mon, 30 Jul 2001 20:45:04 +0200, Jonas Koch Bentzen

>Der tager du nu fejl.

Det lyder bare sådan.

>Og hvad mener du helt præcist? At du tjener størstedelen af dine penge på
>at rydde op i andres dårlige kode, eller...?

At når man har Familien Danmark som målgruppe, kan man da godt opføre
sig som en BOFH, og holde sig på teknisk korrekte ting. Problemet er
blot, at Familien Danmark har en holdning med "Det virkede det andet
sted, og nu virker det ikke her...".

Jeg tvivler på at du finder meget specifik kode derude, der er
portabel nok til at gøre det. Portabilitet er, som så meget andet, et
middel; ikke et mål.

Selvom indstillingen er lidt irriterende, vil jeg stadigvæk forvente,
at et normalt webhotel har den som default-installationen, like it or
not. Det er for udbredt til at det bliver let lige at rette til for et
webhotel med en del tusinde kunder.

Man kan selvfølgelig have ret i at koden burde være portabel nok. Det
er bare ikke sikkert, at de par tusinde kunder gider lytte til det
argument, uanset hvor ret, man måtte have.

--
- Peter Brodersen