MS Windows
briani 27239
To styresystemer på Vista
Fra : Blue-Jay

Dato : 17-02-09 19:20

Er den en her i denne gruppe der har helt "styr" på dette ?
Jeg har en HP HDX 9350EO med Vista Home Preimium og vil også gerne have Xp
?
Grunden ? Windows mail kan ikke bruges til det jeg vil men det kan OE ?
Jeg har set div. vejledninger men er vist ikke den "skarpeste kniv" med
hensyn til dette !!
Min Vista er leveret med pcen - så ingen cd !!!
En I nærheden af Roskilde der kan hjælpe ?
Mvh
Blue-Jay

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-09 19:44

Blue-Jay skrev:
> Er den en her i denne gruppe der har helt "styr" på dette ?
> Jeg har en HP HDX 9350EO med Vista Home Preimium og vil også gerne have
> Xp ?

Så skal XP installeres først.

> Grunden ? Windows mail kan ikke bruges til det jeg vil men det kan OE ?

Hvad er det, du kan med Outlook Express, som du ikke kan med
Windows Mail? Måske der er en løsning på problemet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Blue-Jay

Dato : 17-02-09 20:46

Windows mail lukker ned ved mange af de mail jeg får !
Jeg laver stationery- div e-mail med billed og lyd i html - foruden kan
Windowsmail ikke "håndtere" div appletter ( problemet har været kendt
siden Vista kom på markedet i de "kredse" jeg kommer i og med Windows 7 duer
det slet ikke ! )
Sikkerheds instillingerne for Windows mail skal væk !! kan vist ikke lade
sig gøre uden at slå alt sikkerhed fra på pcen !
Gmail og det andre forskellige mailudbydere kan ikke bruges !
Jeg har haft spurgt i div mailgrupper men ingen har en løsning !
Mvh
Blue-Jay

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-09 21:12

Blue-Jay skrev:
> [...]
> Windowsmail ikke "håndtere" div appletter ( problemet har været kendt
> siden Vista kom på markedet i de "kredse" jeg kommer i og med Windows 7

Har du prøvet Incredimail? Det er netop beregnet til dem,
der vil have mere liv i mailene, så det virker vel også i Vista.

http://www.incredimail.com/english/splash.aspx

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Blue-Jay

Dato : 17-02-09 21:19

> Har du prøvet Incredimail? Det er netop beregnet til dem,
> der vil have mere liv i mailene, så det virker vel også i Vista.

> [...]

Incredmail kan ikke det jeg vil !!
( Scrippy duer heller ikke
Er en lidt anden måde at gøre det på end jeg gør !
Mvh
Blue-Jay

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-02-09 07:04

Blue-Jay <Blue-Jay@jubii.dk> wrote:

> Incredmail kan ikke det jeg vil !!

Undefined variable: "det jeg vil".

Hvad "to styresystemer" angår plejer man at kunne reparerer den nye version
efter at den ældre version er installeret så det korrekte boot-strap program
bliver installeret. Men inden da, inden der skrives ascii om resten, hvordan
er maskinens disk setup?

> Blue-Jay

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Blue-Jay

Dato : 28-02-09 19:28

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> boot-strap program bliver installeret. Men inden da, inden der skrives
> ascii om resten, hvordan er maskinens disk setup?

Hej Peter
Jeg har i denne uge fået forsøgt at installere Xp på en ny partition men det
kan vist ikke lade sige gøre !!!
Mit alternativ er at måske at få opgraderet Premium til Ultimate for så den
vej kunne komme til at ændre i sikkerheden i Windows mail !
Mvh
Blue-Jay

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-02-09 20:54

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Så skal XP installeres først.

Aaah - man kan f.eks. bruge
http://www.vistabootpro.org/

eller
easybcd
http://neosmart.net/dl.php?id=1

så kan man gøre det baglæns. Jeg har gjort det med sidstnævnte.
Men det kræver at man er rimelig til at rode med computere, og hvis der er
tale om en pc med satadrev, skal man først lave en slipstreamed cd med
satadriver osv.
Men i øvrigt enig i, at problemet med oe contra windows mail, måske kan
løses ad anden vej, da de ligner hinanden rigtig meget.

Kurt

Fra : Blue-Jay

Dato : 17-02-09 21:03

Jamen at det skal gøres af en der har styr på det har du helt ret i
En løsning på Windowsmail vil da være det optimale men hvordan ?

http://www.helgec.dk/vistabootpro.html
Ser for mig ud til at være lige hen ad vejen men alligevel ikke lige mig !
Mvh
Blu-Jay

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-02-09 20:26

"Blue-Jay" <Blue-Jay@jubii.dk> wrote in

> Grunden ? Windows mail kan ikke bruges til det jeg vil men det kan OE
> ? Jeg har set div. vejledninger men er vist ikke den "skarpeste kniv"
> med hensyn til dette !!

Beskriv hellere dit problem med OE. Jeg er sikker på der findes en smartere
løsning end at installere et ekstra operativsystem kun til mail.

> Min Vista er leveret med pcen - så ingen cd !!!

Er der ikke en "lav Windows CD" funktion? Tjek under de
menupunkter/programmer der er HP specifikke.

Fra : Blue-Jay

Dato : 17-02-09 21:14

Jeg kan oprette en sikkerhedskopi !
Det som Windowsmail "siger" til mig er at : Windowsmail er holdt op med at
fungere - prøver at finde en løsning og så lukker den ned ! - Windowsmail er
holdt op med at svare !
Efter en opdatering 15-01 blev den helt gal - mail jeg havde kunne åbne før
opdateringen lukkede Windowsmail ned efter denne opdatering
Jeg har så "skruet" pcen tilbage som den var før 15-01 !
Mvh
Blue-Jay

Fra : Dr.Xerox

Dato : 18-02-09 00:18

"Blue-Jay" <Blue-Jay@jubii.dk> skrev i en meddelelse news:499b1a7a$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> opdatering
> Jeg har så "skruet" pcen tilbage som den var før 15-01 !

Tips
http://www.pcworld.dk/art/9234?page=1
http://www.pcworld.dk/modules/davinci/getfile.php?id=15800
Slå brugerkontostyringen fra
Kør secpol.msc

Mvh.Poul

Fra : Blue-Jay

Dato : 18-02-09 20:48

> Tips
> [...]

Kør secpol.msc virker ikke !!
Jeg kan simpelt hen ikke finde den mappe ( jeg har været der engang
kender du "stien" til den ?
Mvh
Blue-Jay

Fra : Dr.Xerox

Dato : 18-02-09 21:43

"Blue-Jay" <Blue-Jay@jubii.dk> skrev i en meddelelse news:499c6612$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kør secpol.msc virker ikke !!
> Jeg kan simpelt hen ikke finde den mappe ( jeg har været der engang
> kender du "stien" til den ?
> Mvh
> Blue-Jay

Så hvidt jeg husker skal du kører som Administrator

Ordren blive iværksat fra Start -> Kør ... boks.

Se også:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/1cc0e3a8-2cc0-43dc-b063-fa26fe5962c01030.mspx

Flere ordrer kan blive iværksat fra Start -> Kør ... boks.
Se listen her:
http://www.stealthsettings.com/da/fast-run-commands.html/

Mvh. Poul

Fra : Blue-Jay

Dato : 19-02-09 19:10

> [...]
>

> Flere ordrer kan blive iværksat fra Start -> Kør ... boks.

Tusinde tak for hjælpen - jeg prøver
Mvh
Blue-Jay

Fra : Ole C

Dato : 18-02-09 22:05

Blue-Jay skrev blandt andet:

> Kør secpol.msc virker ikke !!

Findes ikke i alle udgaver af Vista.

--
vh
Ole C

Fra : Steen

Dato : 19-02-09 21:04

On 2009-02-18 20:48:25 +0100, "Blue-Jay" <Blue-Jay@jubii.dk> said:

> [...]

Hvad er "brugerkontostyring"
Jeg læste i PC-Planet hvordan man slår det fra....men der stod ikke
noget om, hvad det er for noget

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-02-09 07:06

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Hvad er "brugerkontostyring"

Det er en sikkerhedsfeature som nødvendiggør at brugeren har en
adminstrator-konto adgangskode.