Efterlysning billede - link
Fra : Ib K. Jensen

Dato : 17-02-09 16:52

Hej

Jeg søger et billede eller link til:

Det Sønderjyske våben, som på et tidspunkt var indsat i Det danske
Rigsvåben.

På forhånd tak

--
Venlig hilsen
Ib K. Jensen

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 17-02-09 17:59

"Ib K. Jensen" <ibkjensen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg søger et billede eller link til:
> Det Sønderjyske våben, som på et tidspunkt var indsat i Det danske
> Rigsvåben.

Der er noget her, men jeg ved ikke om det er det rigtige:
http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8nderjyllands_v%C3%A5ben

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's when replying by e-mail.

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 17-02-09 19:04

Poul E. Jørgensen skrev:
> Der er noget her, men jeg ved ikke om det er det rigtige:
> http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8nderjyllands_v%C3%A5ben

Det kunne godt være dette, da det jo dækker hertugdømmet.

Så jeg ved ikke om det er det royale våben jeg skal kigge efter.

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 17-02-09 19:13

Poul E. Jørgensen skrev:
> [...]

> Det kunne godt være dette, da det jo dækker hertugdømmet.
> Så jeg ved ikke om det er det royale våben jeg skal kigge efter.

Rigsvåbnet er her http://www.crownprincecouple.dk/22000c
Det med de to løver ses på våbnet.

Er det så ikke som det skal være?

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 17-02-09 19:17

"Poul E. Jørgensen" <33@AAAGVDNET.DK> skrev i meddelelsen
> Rigsvåbnet er her http://www.crownprincecouple.dk/22000c
> Det med de to løver ses på våbnet.

Hvis man kører nedad i tekstfeltet står følgende:
"I 2. felt ses Sønderjyllands to løver. Våbenet er dannet i midten af
1200-tallet som en afledning af det danske våben og blev en fast bestanddel
af den danske konges skjold," etc . Du kan selv læse videre.

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 17-02-09 19:39

Poul E. Jørgensen skrev:
> [...]
> 1200-tallet som en afledning af det danske våben og blev en fast
> bestanddel af den danske konges skjold," etc . Du kan selv læse videre.

Jeg takker for din vedholdenhed, og kigger på det medsendte link.

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 17-02-09 19:07