Spørgsmål vedr reparation af espressomaski~
Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 17:10

Hej med jer,

Er der een der kender een som kan reparere en Gaggia espressomaskine? Den
lægger lidt vand og det er ikke holdbart længere

På forhånd tak.

Bo

Fra : Grev Dracula

Dato : 17-02-09 18:24

Hvis det er under brygningen, den lækker vand ved filterholderen, skal
du blot have udskiftet en gummipakning, som koster under 20 kr.

Den kan du sagtens selv udskifte. Det står garanteret i manualen,
hvordan du gør, og så kan du ved same lejlighed få renset og afkalket
maskinen

Ellers kan dette firma anbefales, hvis du bor i nærheden af København:
http://www.espressomaskine.dk/

Her kan du også købe reservedele, hvis du selv vil reparere.

----------

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 19:14

> [...]
> http://www.espressomaskine.dk/
>
> Her kan du også købe reservedele, hvis du selv vil reparere.

Tusind tak for hjælpen og linket, jeg har skrevet til dem og afventer deres
svar

MVH

Bo

Fra : Heidi

Dato : 17-02-09 19:49

EJSMB wrote:

> Tusind tak for hjælpen og linket, jeg har skrevet til dem og afventer
> deres svar

Hej Bo

Held og lykke med reparationen, håber de kan hjælpe dig, når jeg nu ikke
kunne være behjælpelig med hvor maskinen var købt

--
Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 20:48

> Hej Bo
>
> Held og lykke med reparationen, håber de kan hjælpe dig, når jeg nu ikke
> kunne være behjælpelig med hvor maskinen var købt
Tak og helt ok

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-09 17:41

> Hej Bo
>
> Held og lykke med reparationen, håber de kan hjælpe dig, når jeg nu ikke
> kunne være behjælpelig med hvor maskinen var købt

Hej igen,

Har nu fået af vide at den ikke kan repareres, øv

MVH

Bo

Fra : Padre

Dato : 20-02-09 19:51

"EJSMB" <ejsmb(a)privat.dk> wrote in message

> Har nu fået af vide at den ikke kan repareres, øv

Av for den. Hvilken model var det, hvor længe havde du haft den og hvad var
fejlen?

--
Padre

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 08:37

> Av for den. Hvilken model var det, hvor længe havde du haft den og hvad
> var fejlen?

Det er en Gaggia Titanium og den har nu brygget 1000 kopper kaffe, vi har
haft den siden juli 2008 og der købte vi den brugt efter den havde brygget
45 kopper.

Fejlen er at den lægger vand/damp når den laver damp.

Gaggia kender udemærket fejlen har jeg fået af vide af en seriøs reperatør
men det sælger vist ikke denne reservedel!

Fra : Padre

Dato : 21-02-09 10:54

> Det er en Gaggia Titanium og den har nu brygget 1000 kopper kaffe, vi har
> haft den siden juli 2008 og der købte vi den brugt efter den havde brygget
> 45 kopper.

Jamen så er den jo stadig omfattet af garantien?

Selv har jeg en isomac millenium købt på den tyske ebay i april 08 for ca
8500, den er en ren fornøjelse at bruge, og jeg beder dagligt til
kaffeguderne om at den må holde. Mine forrige to espressomaskiner (Saeco)
døde på rekordtid ligesom din gaggia.

--
Padre

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 13:11

> [...]
> 8500, den er en ren fornøjelse at bruge, og jeg beder dagligt til
> kaffeguderne om at den må holde. Mine forrige to espressomaskiner (Saeco)

Der er IKKE garanti på da vi har købt den brugt

Fra : Padre

Dato : 21-02-09 13:35

> Der er IKKE garanti på da vi har købt den brugt

Den person, som du købte den af, har vel købt den i en butik, som skal
overholde købeloven (hvis den er købt i DK selvfølgelig) så hvis du har
kvitteringen eller kan skaffe den (når man køber en brugt ting til 7K får
man vel kvitteringen med?) kan du tage ind til forretningen med den og få
den repareret eller få pengene tilbage.

Når en espressomaskine koster 7K bør den holde mere end 1 år.

--
Padre

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 13:46

> [...]
> den repareret eller få pengene tilbage.
>
> Når en espressomaskine koster 7K bør den holde mere end 1 år.

Enig, det er nu nyprisen der er 7k og ikke det som jeg gav for den.
Kvittering findes desværre ikke mere

God lørdag.

Fra : Grev Dracula

Dato : 21-02-09 08:59

On Fri, 20 Feb 2009 17:40:50 +0100, "EJSMB" <ejsmb(a)privat.dk> wrote:

>Hej igen,
>
>Har nu fået af vide at den ikke kan repareres, øv

En Gaggia der ikke kan repareres. Det lyder besynderligt.

Gaggia benytter i de fleste mindre modeller grundlæggende de samme
delle, som benyttes i de stor professionelle bar-maskiner. I hvert
fald når det gælder de mere vitale dele.

Men måske mener du, at det ikke kan betale sig at reparere/få
repareret den?

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 09:43

> [...]
> fald når det gælder de mere vitale dele.
>
> Men måske mener du, at det ikke kan betale sig at reparere/få

Nej, beskeden fra reperatøren er at reservedelen ikke er til at skaffe fra
Gaggia. Så sagde han også at den ikke er velegnet at rep. da den er af
plastik indvendigt!

Vildt ikke, maskinen koster omkring 7.000 kr!