Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Undelete program?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-02-09 18:17

Hejsa,

Jeg ved, at det har været oppe før, men jeg kunne ikke lige finde nogle
indlæg.
Hvilke programmer anbefaler I til at genskabe slettede filer?

Jeg har selv fundet:

PC Inspector File Recovery
(http://www.pcinspector.de/default.htm?Language=1)
FreeUndelete (http://www.officerecovery.com/freeundelete/)
Undelete+ (http://undelete-plus.com/)

Er der nogle, der er bedre end andre?
Er der andre, I vil anbefale?

mvh Frank

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-02-09 18:24

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> indlæg.
> Hvilke programmer anbefaler I til at genskabe slettede filer?

Jeg har prøvet nogle stykker, men PhotoRescue har leveret de fleste
billeder, med det rigtige filnavn og dato. Den kender tilsyneladende en
del til filernes opbygning. Jeg har kun brug den til raw-filer fra Nikon.

Man downloader det, og lader det analysere kortet. Hvis man er tilfreds
betaler man de 29$ det koster, og den gemmer filerne. Herefter kan man
jo bruge det igen og igen og igen og..

Bo //

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-02-09 18:58

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Man downloader det, og lader det analysere kortet. Hvis man er tilfreds
> betaler man de 29$ det koster, og den gemmer filerne. Herefter kan man jo

Ja, 29$ er jo ingen ting, men kan man købe det online så det virker med det
samme, eller skal man vente på at få en kode? Jeg skal ud til de gamle i
morgen og se på skaderne, og da de bor rimeligt langt væk, vil jeg gerne
kunne gøre det færdigt samme aften.

De har ingen raw filer kun jpg og sikkert også nogle videoklip og måske
nogle dokumenter.

Har i øvrigt også fundet Recuva (http://www.recuva.com/) i mellemtiden.

mvh Frank

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-02-09 21:02

Frank K. Jensen wrote:

> Er der andre, I vil anbefale?

dd.

Jesper Poulsen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-02-09 21:34

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> dd.

eh...?

mvh Frank

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-02-09 22:52

Frank K. Jensen wrote:

> eh...?

Det er en Unix/Linux-ting. Virker fint fra en Live-CD. dd kan læse de rå
data til en image-fil. Et meget stærkt værktøj der ikke har sit lige i
Windows-verdenen.

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Thøstesen

Dato : 17-02-09 00:39

> Er der andre, I vil anbefale?

Den ene gang, jeg har haft brug for at genskabe filer på et CF-kort, var
løsningen "SanDisk RescuePRO" (som følger med nogle af SanDisk's
hukommelseskort).

Fra : Per Jensen

Dato : 18-02-09 15:30

Frank K. Jensen wrote:
> [...]
> indlæg.
> Hvilke programmer anbefaler I til at genskabe slettede filer?

Hej Frank.

Prøv programmet "Zero Assumption Recovery"

Det har jeg bruget med 100 % success mange gange. Det er gratis til brug
med memorykort, men koster penge hvis det skal bruges på en harddisk.

// Per.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 18-02-09 16:57

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:49999f71$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> indlæg.
> Hvilke programmer anbefaler I til at genskabe slettede filer?

Tak for svarene.

Til andre uheldige (dumme sjæle, kan jeg fortælle, at jeg fik prøvet 7
gratis programmer, og ud af dem synes jeg bedst om:

EASEUS Deleted File Recovery (http://www.easeus-deletedrecovery.com/)
- den gratis version kan vist ikke lave low-level scanning.

Recuva (http://www.recuva.com/)
- Denne kan sættes til at lave det de kalder "deep scan".

Begge er utrolig lette at finde ud af, og kan installeres på og køres fra en
USB stik på en anden computer.

Jeg har ikke sammenlignet succes-raten mellem de forskellige programmer,
hvilket man selvfølgelig bør gøre hvis man gidder...

mvh Frank