Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon filmscanner
Fra : Viggo Pedersen

Dato : 16-02-09 17:26

Jeg har en CanoScan FS4000 som tidligere har virket upåklagelig sammen med
Windows 2000, men efter at jeg er gået over til Windows XP kan jeg ikke
installere den tilhørende software (Getfilm FS). Det er åbentbart noget med
en twain-driver som ikke findes i XP.
Er der nogen der har haft lignende problemer, eller kender løsningen på
problemet. Jeg synes det er lidt surt at kassere en dyr filmscanner pga.
driverproblemer.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 17:43

"Viggo Pedersen" <info@kirkecom.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er der nogen der har haft lignende problemer, eller kender løsningen på
> problemet. Jeg synes det er lidt surt at kassere en dyr filmscanner pga.

Ud fra følgende link lader det til, at XP understøttes

http://software.canon-europe.com/products/0000464.asp

-Joachim

Fra : Viggo Pedersen

Dato : 16-02-09 17:48

Ja, det er korrekt, men det virker altså ikke.
Kan problemet være at min XP er dansk, og at Canon kun understøtter den
engelske version?

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 18:00

"Viggo Pedersen" <info@kirkecom.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er korrekt, men det virker altså ikke.
> Kan problemet være at min XP er dansk, og at Canon kun understøtter den
> engelske version?

Jeg har oplevet, at XP nægtede at installere nogle drivere på grund af
sprogkonflikter. Selvom man skulle tro, at en driver er en driver, virker
det ikke sådan i alle tilfælde, desværre.

mvh
Joachim

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-02-09 22:14

Viggo Pedersen wrote:
> [...]
> Er der nogen der har haft lignende problemer, eller kender løsningen på
> problemet. Jeg synes det er lidt surt at kassere en dyr filmscanner pga.

Hej,

Ved at køre installations-programmet til din scanner i Windows2000
kompatibel modus kan du måske bedre få den til at virke på en WinXP -
Jeg praktiserer selv tricket med bl.a. en gammel Medion/Lifetec Webcam
hvor der ikke findes drivere til WinXP.

/Lars