Debian sarge install - Mirror søges...
Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 04:20

Hej!

Nu gik det lige så godt...
Jeg havde fået min gamle Toshiba Satellite 110CS op at køre med gnump3d,
men var løbet tør plads til min CD/LP samling, og ville derfor clone disken
over på en større.
Det gjorde jeg ved at montere disken i extern USB-box på en anden maskine
med Debian etch.
Men noget er gået galt, for nu kan jeg nemlig hverken starte fra den gamle
disk,
og den nye vil systemet ikke genkende. - Er nok for stor til den gamle
maskine.

Selve Debian installation lave jeg for over et år tid siden, og dengang var
det intet problem
at finde et mirror med version 3.1 Sarge.
Desværre ophørte Debian med Sarge i marts 2008, og min installation via
floppy boot og hente resten på mirror site,
som ellers virkede så godt, er nu ikke længere muligt. snøft snøft
Jeg har fået fat i et CD-ISO med sarge, men det er ikke den fulde version.
Toshibaen har ikke noget cd-drev, men jeg har et gammelt CD-ROM til parallel
porten,
men jeg har aldrig kunnet få det til at virke under Linux/Debian.

Er der nogen der ved hvor der findes et mirror med Debian Sarge 3.1r5 (eller
der omkring),
eller alternativt et sted hvor et fuldt CD-image kan downloades + hvordan
det installeres via parallelport cdrom?

Jeg har i øvrigt forsøgt at installere den nyere Dabian etch, men jeg får en
fejl hver gang.
Noget med kbd-mode: setting console mode to UTF-8, - tror det hænger sammen
med for lidt RAM.
Der er kun 24 MB, men maskinen kørte fint, og så bruger den kun 12,5 Watt
når den er i brug. 7,5 W standby!

Alternativt kunne jeg flytte mit "projekt" til en IBM Thinkpad 365XD, men
den kan jeg ikke få til at boot fra cdrom.
Nogen der ved hvordan man får den til det, - det kan ikke vælges i den
(lorte) BIOS.

Tror sgu jeg vil udlodde en flaske rødvin til den der hjælper.

Et sidste spørgsmål sku' lige være, om der er nogen der kender en anden
distribution,
hvor man kan boote fra floppy og installere resten via nettet, og som kan
køre på en lille maskine.

Hilsen Claus

Fra : Peter Makholm

Dato : 17-02-09 07:37

"Claus Holmelin Høyer" <holmelin(a)besked.com> writes:

> Er der nogen der ved hvor der findes et mirror med Debian Sarge 3.1r5 (eller
> der omkring),

Gamle debian-versioner kan findes på archive.debian.org. Du kan bruge
følgende i din sources.list:

deb http://archive.debian.org/debian/ sarge main contrib

//Makholm

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-09 14:10

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> //Makholm

> Gamle debian-versioner kan findes på archive.debian.org. Du kan bruge

ja ja, men nu er det installation jeg er i gang med.

Det går så ikke så godt. Når jeg i installationen bliver bedt om at angive
et mirror,
http, manuel indtastning, archive.debian.ord, /debian, blank ved proxy og
får følgende fejl.

The specified Debian archive mirror is either not available, or does not
have a valid Release file on it.
Går jeg inde på ovenstående link via browser, kan jeg se at der er følgende
mapper dists, pool, project og tools.
Jeg har prøvet at angive /debian/dists/, /debian/dists/Debian-3.1 og
/debian/dists/sarge, da disse indeholder en Release file,
men ender stadig med den samme fejl om at den ikke findes.

Hvad gør jeg forkert?!

/Claus