linux emulator til windows?
Fra : Spunk99

Dato : 28-07-01 16:41

Hej, jeg tænkte at siden der fandtes en del windows emulatorer til
linux. og de virker med de programmer jeg bruger (wine)

Findes der så ikke nogen linux emulatorer til windows?

de må næsten køre bedre end den omvendte da man har det hele til
rådighed for at lave den, vil jeg mene

jeg hører til dem der har en komputer, med usb scanner og atm kort til
mit adsl internet, og har fundet nogen programmer og spil jeg kan lide

samtidig har det haft lykkedes mig at mig at crashe linux så meget at
jeg ikke engang kunne lykkes mig at logge ind som root, så jeg vil
vente med at køre det rigtige, til jeg kan bruge mit internet og min
scanner også virker. uden jeg selv skal til at programere en masse

MVH

Steen

--

http://spunk99.myecom.net

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-07-01 17:10

Spunk99 <spunk99@bigfoot.com> writes:

> Findes der så ikke nogen linux emulatorer til windows?

Line, http://line.sourceforge.net/

Det ville dog være mere interessant at få porteret user-mode-linux til
Windows. http://user-mode-linux.sourceforge.net/

--
http://peter.makholm.net/

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-07-01 21:30

"Spunk99" <spunk99@bigfoot.com> wrote in message
> Findes der så ikke nogen linux emulatorer til windows?

Når jeg sidder ved en Windows-maskine savner jeg bash, grep, less og alt det
guf.
Løsningen er her cygwin (http://cygwin.com). Cygwin er grundlæggende en dll
der kan oversætte mellem unix-kald og windows-kald. Ved at benytte denne dll
er det meget nemmere at porte fra linux til windows, og der medfølger en
hulens bunke programmer. Det eneste jeg har opdaget at der mangler er
faktisk emacs. Til gengæld er vim med. Jeg bruger næsten aldrig længere dos,
jeg bruger bash. :)

> de må næsten køre bedre end den omvendte da man har det hele til
> rådighed for at lave den, vil jeg mene

Det tror jeg bestemt også. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-07-01 21:32

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> hulens bunke programmer. Det eneste jeg har opdaget at der mangler er
> faktisk emacs. Til gengæld er vim med. Jeg bruger næsten aldrig længere dos,

Søg efter ntemacs på google, første hit.

--
http://peter.makholm.net/

Fra : s@hotmail.com

Dato : 29-07-01 01:36

Tjah, som andre allerede har nævnt, så er cygwin nok svaret. Jeg selv føler
mig imidlertid ret dum når jeg kører en bash under windows. Jeg mener,
hvorfor besværet for at køre under en ustabil kerne. Det er min helt
personlige mening,

mvh Søren

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-07-01 07:46

"s@hotmail.com" <nogen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> mig imidlertid ret dum når jeg kører en bash under windows. Jeg mener,
> hvorfor besværet for at køre under en ustabil kerne. Det er min helt

Jeg ved hvad du mener, men det er nu altså ikke altid man har et valg. :)
Fx. kan man være afhængig af noget software som kun kan køre (ordentligt)
under Windows. Eller måske mangler der drivere til noget hardware man er
afhængig af. Måske er det firmaet's politik at man kører Windows...

Og måske havde man 5-10 års erfaring med Windows da Linux blev "brugbart".
Dette er i hvert fald min undskyldning for at køre Windows hjemme... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Spunk99

Dato : 31-07-01 17:30

Kan man installere gnome eller kde oven i cygwin, eller er det hvad
line gør for en?

MVH

Steen

Fra : Peter Makholm

Dato : 31-07-01 21:58

Spunk99 <spunk99@bigfoot.com> writes:

> Kan man installere gnome eller kde oven i cygwin, eller er det hvad
> line gør for en?

Line virker helt på samme måde som wine - ved at opfange systemkald så
{l,w}ine udføre dem istedet for kernen på det aktuelle styresystem
(windows/linux).

Jeg er faktisk ikke helt klar over om line også opsnapper xlib-kald.

--
http://peter.makholm.net/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-07-01 18:51

Fra : Kent Friis

Dato : 31-07-01 18:54

Den Tue, 31 Jul 2001 19:51:19 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>Det tro jeg ikke, du får held med. Du kan måske oversætte det, men der
>jo en masse X, windowmanager mm. -integration i GNOME og KDE, som
>formentlig vil gå galt i Windows.

Med lidt hjælp fra X-Win32 eller Exceed, skulle der være en chance (men
nok stadig ikke særlig stor).

Mvh
Kent
--