HP PC med Vista - HDD kører og støjer kons~
Fra : ITOle

Dato : 16-02-09 15:53

På HP Pavillion PC´en med Vista kører harddisken (STØJENDE)
som ved en scanning af systemet de første tyve minutter efter HVER opstart.

Indeksering ER slået fra i Vista, da den var nøjagtig ligeså støjende - og
unødvendig.
Via jobliste synes den nuværende støj muligt at relatere sig til
Hpsysdrv.exe eller
HPHC_Scheduler.exe HP Health Check Scheduler,
der dog ikke kan lukkes ned via joblisten, ligesom der umiddelbart ikke er
noget i HP softwaren herom.

Det er ligeledes ikke defrag.

Nogle bud på denne plage af et tærske(mak)værk?
mvh
Ole

Fra : Jan Bruun Andersen

Dato : 16-02-09 16:10

"ITOle" <oksnb@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> På HP Pavillion PC´en med Vista kører harddisken (STØJENDE)
> som ved en scanning af systemet de første tyve minutter efter HVER
> opstart.

At din HD støjer, kan du nok ikke gøre noget ved. Ja, du kan selvf. udskifte
med en mindre støjende.
VISTA er generelt mere aktiv end XP. Du siger du har sløjfet Indeksering,
men deaktiver også tjenesten Windows Search.
Der foregår jo ganske meget efter opstart bl.a. diverse opdateringer. Min
VISTA falder nogenlunde til ro efter ca. 10 min.
Jeg har Windows Defender installeret og bruger den til at deaktivere diverse
unødvendige programstarter - det kan anbefales.

Jan

Fra : ITOle

Dato : 24-02-09 16:55

"Jan Bruun Andersen" <janlisa@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg har Windows Defender installeret og bruger den til at deaktivere
> diverse unødvendige programstarter - det kan anbefales.

At deaktivere Defender hjælper - noget.
Stadig lider Vista dog af ADHD, hyperaktivitet.
Overvejer at gå tilbage til XP.
Ved ikke, hvad der forårsagede den kortslutning hos Microsoft, som Vista er
udtryk for.
Tror næppe W7 bliver anderledes.
Ole

Fra : Ole C

Dato : 24-02-09 17:33

ITOle skrev blandt andet:

> At deaktivere Defender hjælper - noget.
> Stadig lider Vista dog af ADHD, hyperaktivitet.

Det bør ikke være tilfældet. Min Vista er (nu) helt rolig så snart
opstartsproceduren er forbi.
Har brugt "MZ Vista Force" og "TweakVI" til at pille ved diverse
indstillinger.

> Overvejer at gå tilbage til XP.

Det er såmænd heller ikke så ringe....

--
vh
Ole C

Fra : Jan Andersen

Dato : 25-02-09 21:35

> [...]
> Overvejer at gå tilbage til XP.
> Ved ikke, hvad der forårsagede den kortslutning hos Microsoft, som Vista

Prøv at installere ProcessExplorer fra Sysinternals/Microsoft, så har du et
godt overblik over hvad kræfterne går til - og kan herefter måske fjerne
noget unødvendigt.
Min laptop, som er temmelig kraftig, bruger i gennemsnit 2-3 %
processorkraft hele tiden. Hvis jeg havde XP på denne maskine, ville den
bruge < 1 %. Men jeg oplever det ikke som noget problem.
Hvis din laptop ikke har så mange kræfter og din HD støjer, så kan jeg
såmænd godt forstå at du hellere vil XP (Min HD Fujitsu MHZ 2500 BT er
heldigvis ikke særligt støjende).
Hvis dit hovedproblem er støj, så er der nok ikke nogen vej udenom en anden
HD (på en ældre ThinkPad skiftede jeg også min af samme grund).
Jeg synes nu ikke der er grund til at være sur på Vista. Bortset fra de
'animerede ikoner', som jeg synes er irriterende at se på, så synes jeg
vista vinder ved nærmere bekendtskab. Men det tager nogen tid at få den
tilpasset ens behov og foretrukne udseende. XP er mere enkel at arbejde
med - det kan vi godt blive enige om.

Jan