Tydning Mesing 1759-1813
Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 15-02-09 13:43

Er der en som kan hjælpe med følgende:
Mesing Sogn 1759-1813, side 149, 1801, 1. opslag

Hvad hedder Mette Pedersdatters mand til efternavn?
Hvor gammel blev hun og han?

Mvh
Jørgen Poulsen

Fra : Anne-Lise og Ole

Dato : 15-02-09 16:12

jeg kan ikke finde Mette Pedersdatter efter dine oplysninger
mvh
Ole Jensen

Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 16-02-09 22:46

"Anne-Lise og Ole" <anneliseole@gmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg kan ikke finde Mette Pedersdatter efter dine oplysninger
> mvh
> Ole Jensen

Jeg sidder med et mikrokort, Hovedministerialbog over
Adslev-Mesing Sogn 1759-1813, side 149, 1801, 1. opslag
med en tekst som jeg kan tyde som:

Mette Pedersdatter gaardmand Peder ??????? hustru i Mjesing
døde den 26. januar. Dagen derpaa døde også han selv. De blev
begge begravede den 4. februar.

??? var 52 og ??? 68 aar gl.

Jørgen Poulsen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 17-02-09 16:39

Jørgen Poulsen skrev:
> [...]
>
> Mette Pedersdatter gaardmand Peder ??????? hustru i Mjesing
> døde den 26. januar. Dagen derpaa døde også han selv. De blev

...... Peder Fastrups Hustru .....

Venlig hilsen
Arne

Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 20-02-09 15:01

"Arne Nielsen" <arnen0@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ..... Peder Fastrups Hustru .....
>
> Venlig hilsen
> Arne

Tak for svarerne. Arne har du et gæt på hvem der blev 52 år og hvem der
blev 68 år?

Venlig hilsen
Jørgen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 20-02-09 17:34

Jørgen Poulsen skrev:
> "Arne Nielsen" <arnen0@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svarerne. Arne har du et gæt på hvem der blev 52 år og hvem der
> [...]
Jeg mener, der står:

Hun var 52 og denne 68 Aar gl.

"denne" lyder lidt underligt, men hvad kan det ellers være?

Venlig hilsen
Arne

Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 22-02-09 12:39

> Jeg mener, der står:
>
> Hun var 52 og denne 68 Aar gl.
>
> "denne" lyder lidt underligt, men hvad kan det ellers være?
>
> Venlig hilsen
> Arne

Det er jeg enig i. Tak til Arne og andre for besvarelser.

Venlig hilsen
Jørgen

Fra : RUPO

Dato : 16-02-09 08:02

On 15 Feb., 13:43, "Jørgen Poulsen" <un...@poulsen.mail.dk> wrote:
> Er der en som kan hjælpe med følgende:
> Mesing Sogn 1759-1813, side 149, 1801, 1. opslag
>
> Hvad hedder Mette Pedersdatters mand til efternavn?
> [...]

Der står: Peder en søn af gaardmand Søren Sørensen og hustrue Marie
Pedersdatter Mesing blev fød d. 27 oct. Søndagen derpå hjemmedøbt
fremstillet og bekræftet 1 dec.Vidnerne var Lars ??? Ole Mikkelsen og
Niels Hansen alle gaardfolk af ?? ( sandsynligvis sognet)
Mvh
Ruth Pedersen