Når ens invalidebil er på værksted i en læ~
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-07-01 16:39

Når en svært fysisk handicappet skal undvære sin invalidebil ovre en længere
periode (en måned eller 2), hvilke muligheder er der så for, at få løst sit
transportbehov i den periode ?

Spørgsmålet er relevant i dette tilfælde pga. værstedsbesøg, men kunne
f.eks. også blive aktuelt ifm tyveri af bilen.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : KIm Christensen

Dato : 28-07-01 16:47

"Søren C. Fischer" skriver:

> [...]
>
> Spørgsmålet er relevant i dette tilfælde pga. værstedsbesøg, men kunne
> f.eks. også blive aktuelt ifm tyveri af bilen.

Jeg har lige haft min bil totat skadet og skulle derfor undvære den i 3 - 4 uger
mens min ansøgning om en ny + indrettning af den ny blev udført.

I den tid fik jeg udvidet mine antal ture med individul kørsel hos amtet og
kommunen gik ind og gav et tilskud til taxa så jeg kunne komme på arbejde.
Tilskude dækkede hvad det kostede mig extra i forhold til da jeg havde bil.

/Kim'

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-07-01 17:27

"KIm Christensen" <kchr@int.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommunen gik ind og gav et tilskud til taxa så jeg kunne komme på arbejde.
> Tilskude dækkede hvad det kostede mig extra i forhold til da jeg havde

Ok...
Jeg mente nok, at der var hjemmel
Ved du hvilke(n) paragraf som f.eks. taxa blev bevilliget efter ?

Fra : KIm Christensen

Dato : 28-07-01 17:35

"Søren C. Fischer" skriver:

> [...]
>
> Ok...
> Jeg mente nok, at der var hjemmel
> Ved du hvilke(n) paragraf som f.eks. taxa blev bevilliget efter ?

Aner det ikke. Men jeg har sådan et fint forhold med min kommune at de gør hvad
jeg har behov for og så blander jeg mig udenom hvilken paragraf de bruger

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-07-01 17:57

> Aner det ikke. Men jeg har sådan et fint forhold med min kommune at de gør
hvad
> jeg har behov for og så blander jeg mig udenom hvilken paragraf de bruger

Lucky you

Fra : KIm Christensen

Dato : 28-07-01 18:17

"Søren C. Fischer" skriver:

> "KIm Christensen" <kchr@int.tele.dk> skrev i en meddelelse

> hvad
>

> Lucky you

Ja ikke. Jeg har lige fået min kørstol nummer 4 uden at skulle aflevere nogen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-07-01 18:27

> Ja ikke. Jeg har lige fået min kørstol nummer 4 uden at skulle aflevere
nogen

Ok...
Fungerer de alle 4, og i så fald: hvad pokker skal du med så mange....?
Og hvis de ikke fungerer: hvorfor pokker har dem så stående.....?

Fra : KIm Christensen

Dato : 29-07-01 08:37

"Søren C. Fischer" skriver:

> Ok...
> Fungerer de alle 4, og i så fald: hvad pokker skal du med så mange....?
> Og hvis de ikke fungerer: hvorfor pokker har dem så stående.....?

De virker alle sammen. Jeg har 2 som jeg bruger til alm kørsel udenfor og når
jeg erp å arbejde. Så har jeg en jeg bruger indendørs derhjemme og en til
haven

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-07-01 10:51

> [...]
når
> jeg erp å arbejde. Så har jeg en jeg bruger indendørs derhjemme og en til

Ok...
Vær opmærksom på, at langt de fleste må igennem en mindre kamp for, bare at
få een kørestol, og når de får den så /skal/ den gamle afleveres...

Fra : KIm Christensen

Dato : 29-07-01 10:57

"Søren C. Fischer" skriver:

> Ok...
> Vær opmærksom på, at langt de fleste må igennem en mindre kamp for, bare at
> få een kørestol, og når de får den så /skal/ den gamle afleveres...

Nu burde det ikke være en kamp for mig at få en kørestol da jeg er paraplegiker
og overhovdet ikke kan gå. Men jeg vil da godt indrømme at jeg har en kommune
som er alt for god af sig.

Men det varer sikker ikke længe da jeg flytter om en månedstid til en ny
kommune, som ihvertfald ikke giver noget ud.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-07-01 11:08

> [...]
paraplegiker
> og overhovdet ikke kan gå. Men jeg vil da godt indrømme at jeg har en

Nemlig...
Og vær forberedt på, at situationen formentlig overhovedet ikke være den
samme i en anden kommune...

Fra : KIm Christensen

Dato : 29-07-01 11:17

"Søren C. Fischer" skriver:

> Nemlig...
> Og vær forberedt på, at situationen formentlig overhovedet ikke være den
> samme i en anden kommune...

Det kan man vist roligt sige. Indtil videre nægter de at lave mit køkken om
så jeg kan bruge det

Men nu må vi se hvad det ender med. De har trodsalt lovet at bygge en rampe
og fjerne dørtrin....

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-07-01 12:56

> Men nu må vi se hvad det ender med. De har trodsalt lovet at bygge en
rampe
> og fjerne dørtrin....

Vi afventer fortsat svar på ansøgning af medio december 2000 på:
indretning/ombygning/tilbygning af toilet+bad, flisebelægning ifm parkering,
ændring af 3 døres bredde, samt fjernelse af 3 dørtrin.
Kommunen har p.t. opsat en rampe ind i huset som det eneste til dato, og der
er nu gået 7½ måneder...!

Det som i vores sag irriterer mig mest, er at de ikke kan komme med en
forventet sagsbehandlingstid, og at det derfor ikke er muligt, at anke
afgørelsen/afgørelserne eller manglen på samme... *suk*

Jeg gruer for når Lotte har født og vi kommer hjem fra hospitalet, og der
måske fortsat ikke er brugbart bad+toilet, samt at dørene fortsat kun har 1
cm luft til hver side, når den skal passeres med el-stol *suk*

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 01-08-01 10:04

Kære Søren

Godt nok en grum behandling.
Venlig hilsen Flemming.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 05-08-01 14:35

"Flemming Svendsen" <flemclar@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kære Søren
>
> Godt nok en grum behandling.

Hej Flemming,

Vi er efterhånden vant til det... Med nogle sagsbehandlere glider tingene
som de skal, og med andre bremses tilværelsen til det ulidelige *suk*
Desværre er det sjældent at sagsbehandlere holder særligt længe, specielt
når det ses i forhold til et livslangt handicap...

Vi klør på med krum hals, for vi nægter at have dårlig samvittighed over, at
lovgivningen på det sociale område sigter efter at kompensere for bl.a. et
svært fysisk handicap. Og på de punkter hvor såvel lovgivning, og
vejledninger er klokkeklare giver vi ikke - specielt ikke hvis det er
kernepunkter som bolig, hjælp og bil.