Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Noget a la Opanda IExif til Mac
Fra : Rune Trusell

Dato : 15-02-09 09:21

Jeg prøver lige her, da der ikke var nogen respons i Mac-gruppen.

Jeg har tidligere med stor glæde brugt Opanda iExif til at se
billeders EXIF-data ved at højreklikke på det i browseren.

Findes der noget tilsvarende til Mac?

Jeg ved at Opandas virker til Firefox, men det ser ud til kun
at være til Windows.

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : Søren Friberg

Dato : 15-02-09 13:37

Rune Trusell skrev:
> [...]
>
> Findes der noget tilsvarende til Mac?
>
> Jeg ved at Opandas virker til Firefox, men det ser ud til kun at være

Jeg har ikke forstand på Mac eller hvorfor man bruger det, men googler
du på "exif mac" får du mere end 5mill resultater og allerede de første
ser meget lovende ud.

--
Mvh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.onexposure.net -

Fra : Rune Trusell

Dato : 16-02-09 22:19

Søren Friberg wrote:

> Jeg har ikke forstand på Mac eller hvorfor man bruger det, men googler
> du på "exif mac" får du mere end 5mill resultater og allerede de første
> ser meget lovende ud.

Jep, det havde jeg prøvet, og fandt da også et program, der
kan vise exif data lokalt. Men desværre ikke online.
Men nu har jeg fundet et add-on til firefox, der virker :)

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 15-02-09 15:03

Jeg plejer at downloade filen lokalt og derefter inspicere EXIF via standard
værktøjer så som "properties" på filen eller ved at importere den i
Lightroom.

Fremgangsmåden fungerer udmærket, da det er sjældent jeg har brug for at se
EXIF på online billeder på sites der ikke kan eksponere EXIF pr. default.

Det bliver dog for tungt hvis du tit har brug for funktionen.

Mvh.
Anja

Fra : Rune Trusell

Dato : 16-02-09 22:20

Anja Dunning-Krüger wrote:
> Jeg plejer at downloade filen lokalt og derefter inspicere EXIF via
> standard værktøjer så som "properties" på filen eller ved at importere
> den i Lightroom.

Det er selvfølgelig en mulighed, men jeg kan nu godt lide at
hurtigt kunne se exif data online.

Jep.

Og har nu fundet et add-on til firefox.

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : -;o\)-max

Dato : 15-02-09 16:39

"Rune Trusell"
> Jeg prøver lige her, da der ikke var nogen respons i Mac-gruppen.
>
> Jeg har tidligere med stor glæde brugt Opanda iExif til at se
> billeders EXIF-data ved at højreklikke på det i browseren.

Prøv at søg på firefox add-on
-max-

Fra : Rune Trusell

Dato : 16-02-09 22:20

--max wrote:
> "Rune Trusell"

> Prøv at søg på firefox add-on
> -max-

Exif Viewer 1.45
af Alan Raskin

Lader til den virker :)

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 15-02-09 17:31

Rune Trusell skrev:
> [...]
>
> Findes der noget tilsvarende til Mac?
>
> Jeg ved at Opandas virker til Firefox, men det ser ud til kun at være

Der findes bla. exif viewer til firefox som jeg selv bruger, som Max
skriver søg på addons til firefox.

Tommy

Fra : Rune Trusell

Dato : 16-02-09 22:21

Tommy Hjorth wrote:
> Der findes bla. exif viewer til firefox som jeg selv bruger, som Max
> skriver søg på addons til firefox.

Ja, I har ret.
Exif Viewer 1.45
af Alan Raskin