Program til korrekt læsning af pci-frekven~
Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 28-07-01 16:15

Hej

Jeg har lige investeret i et Asus A7v133-c bundkort. Jeg kører p.t. med 133
mhz på bussen, det der irreterer mig er at Sisoft Sandra 2001 læser pci
frekvensen til 45 mhz hvilket jo er ALT for højt. Derfor undrer jeg mig over
om det er programmet der læser forkert eller om der er en jumper på
bundkortet jeg har overset. Jeg har ikke kunnet finde nogen jumper som der
skulle ændre divisoren fra 1/3 til en 1/4 (hvilket der står den skulle gøre
automatisk). Anyone?
Jeg kører med bios 1005a og windows me.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 29-07-01 12:32

<klip>
> Jeg kører med bios 1005a og windows me.
<klip>
Jeg havde et kort med 1005 og det ville ikke se ATA100 diske eller sætte pci
frekvensen korrekt.
Jeg flashede til 1007 og alle problemer var løst.

Hilsen
Thomas