Router med indbygget ADSL-modem ?
Fra : Bo :o\)

Dato : 15-02-09 10:00

Hej

Er der nogen der har erfaringer med om en nedenstående router kan fungere
som TDC ADSL-modem ?

http://www.shg.dk/p/2081605

Hvis linket ikke virker er det en.: D-Link RangeBooster N ADSL2+ Modem
Router DSL-2740B

Erfaringer/forslag til andre routere med indbygget ADSL-modem modtages
gerne.

På forhånd tak.

Bo

Fra : Søren Blom

Dato : 15-02-09 15:20

"Bo " <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> skrev

> [...]
> som TDC ADSL-modem ?
>
> http://www.shg.dk/p/2081605
>
> Hvis linket ikke virker er det en.: D-Link RangeBooster N ADSL2+ Modem

Det kommer helt an på om det er en ADSL eller ADSL2+ forbindelse du har, det
bedste bud er nok, at du kontakter TDC for at høre om det er en ADSL eller
ADSL2+ forbindelse du har og så spørg dem, om du kan bruge den D-link du er
faldet for.

--
God fornøjelse

Søren Blom
soren@blom.dk
email med spamfiler, besvares ikke

Fra : Bo :o\)

Dato : 15-02-09 15:59

> [...]
> ADSL2+ forbindelse du har og så spørg dem, om du kan bruge den D-link du

Det er et gammelt ADSL-modem ( ikke ADSL2 eller 2+ ) jeg har nu, men skulle
den D-link ikke være bagud kompatibel ?

Ethvert forsøg på at ringe til TDC er opgivet på forhånd :S

Bo

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-02-09 16:26

Bo wrote:

> Det er et gammelt ADSL-modem ( ikke ADSL2 eller 2+ ) jeg har nu, men skulle
> den D-link ikke være bagud kompatibel ?

ADSL og ADSL2+ er ikke det samme. Hvad siger D-link selv om den?

> Ethvert forsøg på at ringe til TDC er opgivet på forhånd :S

Hvorfor?

Jesper Poulsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-02-09 12:54

On 15 Feb., 15:58, "Bo :o\)" <b...@detteskalfjernesMAIL.dk> wrote:

> Det er et gammelt ADSL-modem ( ikke ADSL2 eller 2+ ) jeg har nu, men skulle
> den D-link ikke være bagud kompatibel ?

Jeg tror da også helt sikkert et adsl2+ modem vil fungere.... Men hvor
gammelt modem har du da?

Jeg har prøvet med et gammelt speedstream 5100 og det virker fint på
en forbindelse der normalt kører adsl2+ men selv denne understøttere
vist adsl2+ selvom det modem vel er omkring 6-7 siden det kom frme

Fra : Bo :o\)

Dato : 15-02-09 21:17

> [...]
>en forbindelse der normalt kører adsl2+ men selv denne understøttere
>vist adsl2+ selvom det modem vel er omkring 6-7 siden det kom frme

Jeg har et gammelt Siemens modem som er helt fra da jeg startede med at få
ADSL med 256/128 Kbit, det var tider og jeg troede dengang at jeg var kommet
i paradis og aldrig ville få brug for en hurtigere linie

Jeg har kigget lidt nærmere i databladet og det understøtter både ADSL,
ADSL2 og ADSL2+ samt en masse protocoler. Så mon ikke det kan komme til at
virke.
Det er nok nærmere et spørgsmål om at få det sat korrekt op.

Jeg skal lige have mig selv motiveret og så bestiller jeg nok bare en og gør
forsøget

Bo

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-02-09 13:59

Bo wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med om en nedenstående router kan
> fungere som TDC ADSL-modem ?

Hvorfor er du så opsat på at få en ADSL-router frem for at anvende
det eksisterende ADSL-modem fra TDC og i stedet anskaffe en
traditionel ethernet-router?

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Bo :o\)

Dato : 16-02-09 18:47

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> [...]
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Hej

Det er simpelthen et forsøg på at få mit strømforbrug minimeret.

Bo

Fra : Ole C

Dato : 16-02-09 19:51

Bo skrev blandt andet:

> Det er simpelthen et forsøg på at få mit strømforbrug minimeret.

Så smid hvidevarerne ud
Du kan kun hente omkring en hundredekroneseddel årligt på den måde....

--
vh
Ole C

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-02-09 06:21

Bo <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> wrote:

> Det er simpelthen et forsøg på at få mit strømforbrug minimeret.

Hvis der skal flere chips ind i et adsl-modem, så det også er firewall
bruger det nok også mere strøm og så er du lige vidt. Det er også lidt
ulogisk at vælge sin firewall efter at den skal være et godt modem. Vælg
efter at den skal være en god firewall, få dig dog en 3com 3c858 eller
lignende.

Se f. eks.:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=124285&searchArea=products&Soegeord=3com+router

Der er andre gode produkter på markedet, jeg kan bare godt lide 3coms i
denne sammenhæng fordi deres software er dejligt overskuelig.

> Bo

Med venlig hilsen

Peter Larsen