En sørgelig historie
Fra : Silverflame

Dato : 28-07-01 15:34

Hej Ng.
Jeg er netop vendt hjem (halvt snøftende) fra Horsens heste og
kræmmermarkede.
Det var rystende alle de killinger der var med i år... Først så jeg en i en
lille kasse, med en tom vandskål, og den lå bare og lå... ingen reaktion på
noget som helst, jeg blev så gal at jeg blev nødt til at gå min vej... lidt
senere så jeg en mand sælge to katte til nogle svenskere, men så var det jeg
spurgte mig selv om de mon var villige til at betale de penge det koster at
få dem vacc. når de skal med hjem eller om de bare bliver efterladt...? Jeg
blenv alligevel nysgerrig og gik hen og spurgte et sted hvor de havde en
stor slags løbegård til dem, hvad de kostede: 25,- bops.
Så er det sku´ nemt, hva´?
Der var ingen reaktion på sunde og raske katte nogen steder, de så trætte og
udkørte ud, og lignede nogen der hellere ville dø, end ligge der.... Jeg var
rasende!
Nogen af dem så ud til at være gammel nok, men andre kunne umuligt ha´ været
mere en 4 uger gammel!
Jeg er stadigvæk rasende, men der er bare intet jeg kan gøre...
Utroligt hvor frustreret man kan blive når der sker ting, som er så
uretfærdigt, men der er intet INTET man kan gøre...

Winnie.

Fra : Ann K.

Dato : 28-07-01 18:03

Hej Winnie.

>Jeg er stadigvæk rasende, men der er bare intet jeg kan gøre...
<> Jo, der er... I hvert fald hvis kræmmermarkedet også fortsætter i
week-enden.
Der skal svjh være tilknyttet dyrlæge til disse markeder - klag til
ham/hende!
Få fat i Kattens Værn eller lignende organisation og fortæl om forholdene...
Dette skulle da i det mindste sikre, at kattene får tilstrækkeligt med vand
og skygge...
Og - stil dig dog op ved disse kattehandlere og kommenter højlydt HVAD det
er du ser!!!!! Ja gu' vil det give pinlige situationer - men hvis dine
argumenter ikke er for følelsesladede, men absolut saglige og informative...
så er det sq* ikke dig, der vil blive pebet ud!!!! Så dyrevenlige er de
fleste mennesker da heldigvis... og det er vel også netop dét faktum, disse
kattehandlere udnytter Hvem kan dog holde ud at se den søøøde lille
killing ligge dér i varmen? Hvem ved - måske kan du i det mindste sørge for
at kattene har tilstrækkeligt med vand og skygge... måske er gemt lidt af
vejen, så det kun er et skilt som reklamerer med killingesalg... Det er jo
utroligt flovt at blive udråbt som halvvejs dyremishandler - især, hvis der
er så meget sandhed i påstanden, at selv ikke katte-kyndige kan se de
dårlige forhold!
Det lykkedes for én af mine bekendte sidste år på Ullerup marked at forpurre
salget af et killingekuld på max 7 - 8 uger... Blot ved at hun HVER gang,
der kom potentielle købere, fortalte, at hvis det var hende, som skulle
købe, så ville hun altså vente en måneds tid endnu... (Hun havde bod lige
ved siden af killingerne). Utroligt nok fik sælgeren faktisk solgt alle sine
killinger, men ingen af køberne ønskede at få katten hjem før end den var 12
uger! Og endnu mere utroligt var der ingen af køberne, som sprang fra....

Brokker du dig - og "råber højt" ved disse kattehandlere i resten af
week-end'en... Så skal du bare vide at i alt, hvad du siger, kan du høre mit
ekko Også selv om jeg sidder i Køwenhavnstrup...

Held & lykke.
Ann

Fra : jsj

Dato : 29-07-01 00:19

Jeg ved ikke om det er en god ide men kan man ikke
være 3-5 stykker (vigtigt både kvinder og mænd)
og så komme fra forskellige sider som om man ikke kender hinanden
den ene begynder så at brokke sig højlydt, hvorefter de andre
en efter en samtykker, det vil give en større effekt så er det lettere
for de omkringstående at tilslutte sig, da det allerede ligner en tilfældig
flok der bare er enige om det samme.

Og det er selvfølgelig altid en god ide med dyreværnsforeninger
mvh jsj

Fra : Fie & Christian

Dato : 28-07-01 23:17

Hej Winnie

(snip uacceptable forhold på kræmmermarked)

Jeg er glad for at du skrev om din oplevelse på kræmmermarkedet, om ikke
andet så for at man kan få gjort noget ved det. Ved du om det er hele
weekenden det marked kører? Hvis det er, og hvis du ikke har mulighed og tid
for at ringe til Kattens Værn, er jeg mere end glad for at ringe til dem
imorgen og høre om de har mulighed for at kigge på stedet? Bare en
tanke......

Ha' en god weekend

Hilsen
Fie

Fra : nielsen

Dato : 31-07-01 21:30

jeg var også der over og til det vil jeg sige at jeg mødte nogle af mine
venner, og de fortalte at hvis de ikke var kommet af med deres killing så
vil de have sat dem ud i det fri for de skulle jo nok finde et sted at være,
nej hvor blev jeg gal og nu er de ikke mine venner mere for det er simpelhen
bare for meget.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 01-08-01 00:24

Jeg forstår så inderlig godt, at du skippede de mennesker som venner, for de
er da ikke værd at samle på.
Sætte killingerne ud et eller andet sted, sig mig har de jord i hovedet???

Har du fulgt killingernes videre skæbne???

mvh Eva