Hjælp til tydning af vej på Frederiksberg
Fra : Ib Molbech

Dato : 12-02-09 09:25

Hej alle - men måske især folk med lokalkendskab på Frederiksberg.

Frederikke Maria Louise Henriette Dahl, født Molbech. dør 28. juni 1895.
Se 1894-1897 Skt. Mattæus, Sokkelund, København. Opsl. 264.
Hendes efterladte mand Bendt Treschaw Dahl bor på ????? Jeg kan ikke læse
det som andet end Garvej, men det findes ikke. Måske er det en forkortelse.
Er der nogen, der har ideer? Jeg har set efter på FT 1890 og FT 1906
Gasværksvej, men der findes han ikke.

Mvh
Ib Molbech

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 12-02-09 11:50

"Ib Molbech" skrev :
> [...]
> forkortelse. Er der nogen, der har ideer? Jeg har set efter på FT 1890 og
> FT 1906 Gasværksvej, men der findes han ikke.

Kan man ikke med lidt god vilje tyde vejnavnet til Gasvej? (som
sandsynligvis det samme som Gasværksvej).
Den gode sproglærer Bendt Treschov Dahl dør 14-5-1918, og der bor han
Rosenvængets Alle 18, 3. (ifølge Fogsgaards indtastede dødebalde).

Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Ib Molbech

Dato : 12-02-09 13:33

Tak Svend-Erik.
Jeg er rigtig glad for din oplysning om Bendt Treschov Dahls bopæl, da han
dør. I kirkebogsindføringen ved hans død, oplyses det, at han dør Helgesvej
5, 3. Og ved FT 1916 har jeg ikke kunnet finde ham der. Til gengæld var han
altså at finde på Rosenvængets Alle 18, 3.
Hvad mere er, så var hans ugifte 42-årige datter musiklærerinde Agnete
Vilhelmine Frederikke Antonia Dahl der også, og i virkeligheden var/er det
hende jeg interesserer mig for, så det var en rigtig god oplysning for mig
Agnete dør 3. jan 1936. Sidste bopæl er Franchesvej 1 ifølge kirkebogen.
Hvor hun har boet i mellemtiden, ved jeg ikke, men på dødstidpunket er hun
så fattig, at boet ikke kan dække begravelsesomkostningerne.

Mvh
Ib