/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Fehmernbæltforbindelse endeligt godkendt
Fra : Per Rønne


Dato : 13-02-09 16:52

Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.

<http://ing.dk/artikel/96231-tyskland-godkender-lov-om-femernbroen?nyhed
sbrev>

Godt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Martin Larsen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 13-02-09 17:20

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1iv35hc.k292ty1d9jjtdN%per@RQNNE.invalid...
> Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
> Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
>
> <http://ing.dk/artikel/96231-tyskland-godkender-lov-om-femernbroen?nyhed
> sbrev>
>
> Godt.

Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
infrastruktur.

Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har så
mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.

Mvh
Martin


Per Rønne (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-02-09 17:41

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1iv35hc.k292ty1d9jjtdN%per@RQNNE.invalid...
> > Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
> > Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
> >
> > <http://ing.dk/artikel/96231-tyskland-godkender-lov-om-femernbroen?nyhed
> > sbrev>
> >
> > Godt.
>
> Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
> infrastruktur.

Også københavnere og sjællændere har brug for en hurtig og direkte
forbindelse til Tyskland, men det kan naturligvis være svært at se for
jyder.

> Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har så
> mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kert Rats (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 13-02-09 17:43


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1iv37qs.13wyg4ivo7jllN%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1iv35hc.k292ty1d9jjtdN%per@RQNNE.invalid...
>> > Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
>> > Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
>> >
>> > <http://ing.dk/artikel/96231-tyskland-godkender-lov-om-femernbroen?nyhed
>> > sbrev>
>> >
>> > Godt.
>>
>> Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
>> infrastruktur.
>
> Også københavnere og sjællændere har brug for en hurtig og direkte
> forbindelse til Tyskland, men det kan naturligvis være svært at se for
> jyder.
>
>> Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har så
>> mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.
>

Og jyderne har fået rigeligt med motorveje - som kun bliver brugt i ringe
omfang, desværre.


Venligst

Kert Rats



Martin [TMM] (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 13-02-09 18:28

Hej
Kert Rats wrote:
> Og jyderne har fået rigeligt med motorveje - som kun bliver brugt i
> ringe omfang, desværre.

Har du nogensinde prøvet at køre i "trekanten"?
Vejle - Fredericia - Kolding...
Jeg tror det næppe, for så ville du ikke skrive som du gør.
Det minder en hel del om Motorring 4 i den der svenske by, de kalder
København.

/Martin



Per Rønne (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-02-09 20:28

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1iv37qs.13wyg4ivo7jllN%per@RQNNE.invalid...
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >> news:1iv35hc.k292ty1d9jjtdN%per@RQNNE.invalid...
> >> > Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
> >> > Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
> >> >
> >> > <http://ing.dk/artikel/96231-tyskland-godkender-lov-om-femernbroen?nyhed
> >> > sbrev>
> >> >
> >> > Godt.
> >>
> >> Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
> >> infrastruktur.
> >
> > Også københavnere og sjællændere har brug for en hurtig og direkte
> > forbindelse til Tyskland, men det kan naturligvis være svært at se for
> > jyder.
> >
> >> Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har så
> >> mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.
> >
>
> Og jyderne har fået rigeligt med motorveje - som kun bliver brugt i ringe
> omfang, desværre.

Åh, de nordenfjordske rulleskøjte-drenge har ikke alene fået nogle lange
skøjtebaner, som endda hjælper med til at holde det i asfalten
frembrydene græs nede ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin [TMM] (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 13-02-09 22:56

Hej
"Per Rønne" wrote:
> Åh, de nordenfjordske rulleskøjte-drenge har ikke alene fået nogle
> lange skøjtebaner, som endda hjælper med til at holde det i asfalten
> frembrydene græs nede ...

Der bor vel folk i Hjørring og Hirtshals, lige så vel som der bor folk i
Svendborg og Helsingør?

/Martin



Per Rønne (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-02-09 07:04

Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
> > Åh, de nordenfjordske rulleskøjte-drenge har ikke alene fået nogle
> > lange skøjtebaner, som endda hjælper med til at holde det i asfalten
> > frembrydene græs nede ...
>
> Der bor vel folk i Hjørring og Hirtshals, lige så vel som der bor folk i
> Svendborg og Helsingør?

Ja, i Hjørring og Hirtshals nok til en hovedlandevej ... motorveje der
er overkill.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

P.N (13-02-2009)
Kommentar
Fra : P.N


Dato : 13-02-09 18:15


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1iv37qs.13wyg4ivo7jllN%per@RQNNE.invalid...
>>
>> Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
>> infrastruktur.
>
> Også københavnere og sjællændere har brug for en hurtig og direkte
> forbindelse til Tyskland, men det kan naturligvis være svært at se for
> jyder.
>
>> Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har så
>> mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.
>
> --
> Per Erik Rønne

Undskyld, men sagde du ikke at du ikke var DFer men socialdemokrat eller
socialist, hvis du ikke er en nazist eller DFer hvorfor bruger du så en
stødende facistoid retorik?.




Kert Rats (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 13-02-09 19:39


"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:4995aa9d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1iv37qs.13wyg4ivo7jllN%per@RQNNE.invalid...
>>>
>>> Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
>>> infrastruktur.
>>
>> Også københavnere og sjællændere har brug for en hurtig og direkte
>> forbindelse til Tyskland, men det kan naturligvis være svært at se for
>> jyder.
>>
>>> Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har så
>>> mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.
>>
>> --
>> Per Erik Rønne
>
> Undskyld, men sagde du ikke at du ikke var DFer men socialdemokrat eller
> socialist, hvis du ikke er en nazist eller DFer hvorfor bruger du så en
> stødende facistoid retorik?.
>

Det gør Per Rønne da ikke. Ej heller Martin Larsen, som du nok burde
have svaret

Nuvel, hvori består den stødende, fascistoide retorik? Jeg kan sgunte se
den - for nu at følge din tråd-OT en lille smule.


Venligst

Kert Rats



Per Rønne (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-02-09 20:28

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> "P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4995aa9d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:1iv37qs.13wyg4ivo7jllN%per@RQNNE.invalid...
> >>>
> >>> Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
> >>> infrastruktur.
> >>
> >> Også københavnere og sjællændere har brug for en hurtig og direkte
> >> forbindelse til Tyskland, men det kan naturligvis være svært at se for
> >> jyder.
> >>
> >>> Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har så
> >>> mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.

> > Undskyld, men sagde du ikke at du ikke var DFer men socialdemokrat eller
> > socialist, hvis du ikke er en nazist eller DFer hvorfor bruger du så en
> > stødende facistoid retorik?.
> >
>
> Det gør Per Rønne da ikke. Ej heller Martin Larsen, som du nok burde
> have svaret
>
> Nuvel, hvori består den stødende, fascistoide retorik? Jeg kan sgunte se
> den - for nu at følge din tråd-OT en lille smule.

Ja, P.N. kan ikke engang se på indrykningerne hvem der har skrevet hvad
....

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin Larsen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 13-02-09 20:31

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1iv37qs.13wyg4ivo7jllN%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1iv35hc.k292ty1d9jjtdN%per@RQNNE.invalid...
>> > Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
>> > Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
>> >
>> > <http://ing.dk/artikel/96231-tyskland-godkender-lov-om-femernbroen?nyhed
>> > sbrev>
>> >
>> > Godt.
>>
>> Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
>> infrastruktur.
>
> Også københavnere og sjællændere har brug for en hurtig og direkte
> forbindelse til Tyskland, men det kan naturligvis være svært at se for
> jyder.
>
>> Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har så
>> mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.
>

Spørgsmålet er hvor man laver de mest gavnlige trafikinvesteringer. I den
forb er kbh'eres ferierejser til Berlin og Harzen ligegyldige.

Mvh
Martin


Per Rønne (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-02-09 20:43

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1iv37qs.13wyg4ivo7jllN%per@RQNNE.invalid...
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >> news:1iv35hc.k292ty1d9jjtdN%per@RQNNE.invalid...
> >> > Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
> >> > Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
> >> >
> >> > <http://ing.dk/artikel/96231-tyskland-godkender-lov-om-femernbroen?nyhed
> >> > sbrev>
> >> >
> >> > Godt.
> >>
> >> Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
> >> infrastruktur.
> >
> > Også københavnere og sjællændere har brug for en hurtig og direkte
> > forbindelse til Tyskland, men det kan naturligvis være svært at se for
> > jyder.
> >
> >> Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har så
> >> mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.
>
> Spørgsmålet er hvor man laver de mest gavnlige trafikinvesteringer. I den
> forb er kbh'eres ferierejser til Berlin og Harzen ligegyldige.

Det er da ikke blot et spørgsmål om ferierejser, men også et spørgsmål
om ekstra kuldioxidbelastninger ved at køre en omvej på et par hundrede
kilometer.

Derudover kommer at brugerne selv kommer til at betale, og at Sjælland
faktisk også har en eksport sydpå. Men den så du naturligvis gerne
fordyret af en dyr omvej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin [TMM] (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 13-02-09 22:52

Hej
"Per Rønne" wrote:
> Derudover kommer at brugerne selv kommer til at betale, og at Sjælland
> faktisk også har en eksport sydpå. Men den så du naturligvis gerne
> fordyret af en dyr omvej.

Fordyret af en omvej, eller af en bro. Hvori består den helt store forskel?

/Martin



Per Rønne (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-02-09 07:04

Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
> > Derudover kommer at brugerne selv kommer til at betale, og at Sjælland
> > faktisk også har en eksport sydpå. Men den så du naturligvis gerne
> > fordyret af en dyr omvej.
>
> Fordyret af en omvej, eller af en bro. Hvori består den helt store forskel?

Der spares en stor omvej, og i øvrigt bliver broen brugerbetalt. Men
lige som JyllandsPosten virker alle trafikinvestering øst for Storebælt
jo for dig som den rene galimatias.

Næsten halvdelen af landets befolkning bor faktisk øst for Storebælt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin [TMM] (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 14-02-09 11:45

Hej
"Per Rønne" wrote:
> Næsten halvdelen af landets befolkning bor faktisk øst for Storebælt.

.... Og derfor skal _alle_ trafik-investeringer naturligvis foretages øst for
storebælt, alene fordi at halvdelen af danmarks befolkning bor der?
Sikke en gang fordrukkent sludder.

Hvad med det _rigtige_ Danmark (Jylland, red). Skal der slet ikke foretages
noget der? Nånej, det er jo kun halvdelen af befolkningen der bor der.
Kan du se ironien?
Personligt har jeg i de sidste 4 år glædet mig til at der blev fundet en
løsning ang. Silkeborg-motorvejen.

/Martin



TL (14-02-2009)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 14-02-09 12:06

On Sat, 14 Feb 2009 11:44:51 +0100, in dk.politik "Martin [TMM]"
<tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:

>... Og derfor skal _alle_ trafik-investeringer naturligvis foretages øst for
>storebælt, alene fordi at halvdelen af danmarks befolkning bor der?
>Sikke en gang fordrukkent sludder.
>
>Hvad med det _rigtige_ Danmark (Jylland, red). Skal der slet ikke foretages
>noget der? Nånej, det er jo kun halvdelen af befolkningen der bor der.
>Kan du se ironien?
>Personligt har jeg i de sidste 4 år glædet mig til at der blev fundet en
>løsning ang. Silkeborg-motorvejen.

Hvis jeg må foreslå en utraditionel og banebrydende løsning: Hvad med
at vurdere potentielle projekter baseret på hvad, der er brug for, og
hvor problemerne er størst? Istedet for at basere det på politiske
studehandler.


Per Rønne (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-02-09 12:44

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> On Sat, 14 Feb 2009 11:44:51 +0100, in dk.politik "Martin [TMM]"
> <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:
>
> >... Og derfor skal _alle_ trafik-investeringer naturligvis foretages øst for
> >storebælt, alene fordi at halvdelen af danmarks befolkning bor der?
> >Sikke en gang fordrukkent sludder.
> >
> >Hvad med det _rigtige_ Danmark (Jylland, red). Skal der slet ikke foretages
> >noget der? Nånej, det er jo kun halvdelen af befolkningen der bor der.
> >Kan du se ironien?
> >Personligt har jeg i de sidste 4 år glædet mig til at der blev fundet en
> >løsning ang. Silkeborg-motorvejen.

I årtier har dogmet været at man skulle bruge sjællændernes skattepenge
på at bygge motorveje i Jylland, og på at flytte sjællandske
arbejdspladser til Jylland, for at gøre sjællænderne arbejdsløse, elle
tvinge dem til Jylland.

> Hvis jeg må foreslå en utraditionel og banebrydende løsning: Hvad med
> at vurdere potentielle projekter baseret på hvad, der er brug for, og
> hvor problemerne er størst? Istedet for at basere det på politiske
> studehandler.

Fuldstændig enig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin [TMM] (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 14-02-09 14:09

Hej
"Per Rønne" wrote:
> I årtier har dogmet været at man skulle bruge sjællændernes
> skattepenge på at bygge motorveje i Jylland, og på at flytte

Du mener altså at jyder ikke betaler skat?

> sjællandske arbejdspladser til Jylland, for at gøre sjællænderne
> arbejdsløse, elle tvinge dem til Jylland.

Nej for pokker da. Vi skal ikke have det pak herover.

> Fuldstændig enig.

Jeg er skam heller ikke uenig i at man skal kigge på rentabiliteten. Jeg var
heller ikke specielt for at bygge motorvejene deroppe nordpå. Nu er de der,
og det er nok ikke så meget at gøre ved, så skulle vi ikke hellere bekymre
os om nogle der er en chance for at påvirke?

Mvh
Martin



Per Rønne (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-02-09 15:57

Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:

> Hej
> "Per Rønne" wrote:
> > I årtier har dogmet været at man skulle bruge sjællændernes
> > skattepenge på at bygge motorveje i Jylland, og på at flytte
>
> Du mener altså at jyder ikke betaler skat?

Sjællænderne betaler mig bekendt 2/3 af landets statsskatter. Hvilket
skyldes at sjællandsk/københavnske kroner er mindre værd end jyske, især
på ejendomsmarkedet, hvilket der ikke tages skattemæssig hensyn til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kert Rats (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 14-02-09 17:21


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1iv4wvr.zwtuur1a3kwkvN%per@RQNNE.invalid...
> Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:
>
>> Hej
>> "Per Rønne" wrote:
>> > I årtier har dogmet været at man skulle bruge sjællændernes
>> > skattepenge på at bygge motorveje i Jylland, og på at flytte
>>
>> Du mener altså at jyder ikke betaler skat?
>
> Sjællænderne betaler mig bekendt 2/3 af landets statsskatter. Hvilket
> skyldes at sjællandsk/københavnske kroner er mindre værd end jyske, især
> på ejendomsmarkedet, hvilket der ikke tages skattemæssig hensyn til.

I øvrigt bør vejnettet omkring hovedstaden være optimeret mht. gnidningsfri
vejtransport, og man må konstatere, at vejnettet omkring hovedstaden lader
en del tilbage at ønske. Derfor bør en broderpart af investeringerne i nye
veje gå til vejnettet i og omkring hovedstaden. Og så bør, efter min
vurdering, broen over Femern vente, men den er altså vedtaget fra tysk side.
Har Danmark tiltrådt aftalen?


Venligst

Kert Rats



Per Rønne (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-02-09 17:42

Kert Rats <stendod@gravklar.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1iv4wvr.zwtuur1a3kwkvN%per@RQNNE.invalid...
> > Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:
> >
> >> Hej
> >> "Per Rønne" wrote:
> >> > I årtier har dogmet været at man skulle bruge sjællændernes
> >> > skattepenge på at bygge motorveje i Jylland, og på at flytte
> >>
> >> Du mener altså at jyder ikke betaler skat?
> >
> > Sjællænderne betaler mig bekendt 2/3 af landets statsskatter. Hvilket
> > skyldes at sjællandsk/københavnske kroner er mindre værd end jyske, især
> > på ejendomsmarkedet, hvilket der ikke tages skattemæssig hensyn til.
>
> I øvrigt bør vejnettet omkring hovedstaden være optimeret mht. gnidningsfri
> vejtransport, og man må konstatere, at vejnettet omkring hovedstaden lader
> en del tilbage at ønske. Derfor bør en broderpart af investeringerne i nye
> veje gå til vejnettet i og omkring hovedstaden. Og så bør, efter min
> vurdering, broen over Femern vente, men den er altså vedtaget fra tysk side.
> Har Danmark tiltrådt aftalen?

Forlængst. Derudover skal den være brugerbetalt, der skal sandsynligvis
også køre højhastighedstog over dem, 320 km/t
[Stockholm-København-Hamborg, Oslo-Göteborg-København-Hamborg, begge med
timedrift, begge non-stop mellem de nævnte byer], og
brugerbetalingskonceptet gør at Danmark kan hælde udgifterne til de
danske landanlæg over på brugerne.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Martin [TMM] (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 14-02-09 22:44

Hej
"Per Rønne" wrote:
> Sjællænderne betaler mig bekendt 2/3 af landets statsskatter. Hvilket
> skyldes at sjællandsk/københavnske kroner er mindre værd end jyske,
> især på ejendomsmarkedet, hvilket der ikke tages skattemæssig hensyn
> til.

Tag en kiks. Du har jo selv valgt at bo der.

/Martin



Per Rønne (15-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-02-09 06:23

Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
> > Sjællænderne betaler mig bekendt 2/3 af landets statsskatter. Hvilket
> > skyldes at sjællandsk/københavnske kroner er mindre værd end jyske,
> > især på ejendomsmarkedet, hvilket der ikke tages skattemæssig hensyn
> > til.
>
> Tag en kiks. Du har jo selv valgt at bo der.

Jeg er født og opvokset i Storkøbenhavn, og bortset fra et halvt år i
Gelsted på Fyn som 12-årig boet her hele mit liv.

Jeg ville foretrække Berlin fra en lille by som Århus, der ikke engang
har en klassisk ballet. Jeg /er/ ganske simpelt til storbyer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Kert Rats (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 14-02-09 12:48


"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse
news:099dp4924u6k9399al6m1imgvhueo89ila@4ax.com...
> On Sat, 14 Feb 2009 11:44:51 +0100, in dk.politik "Martin [TMM]"
> <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:
>
>>... Og derfor skal _alle_ trafik-investeringer naturligvis foretages øst
>>for
>>storebælt, alene fordi at halvdelen af danmarks befolkning bor der?
>>Sikke en gang fordrukkent sludder.
>>
>>Hvad med det _rigtige_ Danmark (Jylland, red). Skal der slet ikke
>>foretages
>>noget der? Nånej, det er jo kun halvdelen af befolkningen der bor der.
>>Kan du se ironien?
>>Personligt har jeg i de sidste 4 år glædet mig til at der blev fundet en
>>løsning ang. Silkeborg-motorvejen.
>
> Hvis jeg må foreslå en utraditionel og banebrydende løsning: Hvad med
> at vurdere potentielle projekter baseret på hvad, der er brug for, og
> hvor problemerne er størst? Istedet for at basere det på politiske
> studehandler.
>

God ide. Den skulle man have forfulgt, da de - stadig så godt som bilfrie -
nordjyske motorveje blev besluttet etableret!


Venligst

Kert Rats



Martin Larsen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 14-02-09 00:00

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1iv3g4a.x03hwgw4p4zbN%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1iv37qs.13wyg4ivo7jllN%per@RQNNE.invalid...
>> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >
>> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> >> news:1iv35hc.k292ty1d9jjtdN%per@RQNNE.invalid...
>> >> > Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
>> >> > Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
>> >> >
>> >> > <http://ing.dk/artikel/96231-tyskland-godkender-lov-om-femernbroen?nyhed
>> >> > sbrev>
>> >> >
>> >> > Godt.
>> >>
>> >> Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
>> >> infrastruktur.
>> >
>> > Også københavnere og sjællændere har brug for en hurtig og direkte
>> > forbindelse til Tyskland, men det kan naturligvis være svært at se for
>> > jyder.
>> >
>> >> Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har
>> >> så
>> >> mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.
>>
>> Spørgsmålet er hvor man laver de mest gavnlige trafikinvesteringer. I den
>> forb er kbh'eres ferierejser til Berlin og Harzen ligegyldige.
>
> Det er da ikke blot et spørgsmål om ferierejser, men også et spørgsmål
> om ekstra kuldioxidbelastninger ved at køre en omvej på et par hundrede
> kilometer.
>
> Derudover kommer at brugerne selv kommer til at betale, og at Sjælland
> faktisk også har en eksport sydpå. Men den så du naturligvis gerne
> fordyret af en dyr omvej.

De hyggelige togfærger sejler vel endnu. Gedser Rostock, Rødby Puttgarden.
Med optimal færgeteknologi vil der sikkert kunne spares CO2.

Mvh
Martin


Per Rønne (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 14-02-09 07:04

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> De hyggelige togfærger sejler vel endnu. Gedser Rostock, Rødby Puttgarden.
> Med optimal færgeteknologi vil der sikkert kunne spares CO2.

Næh, alene fordi også færgen skal have energi for at sejle.

Derudover er vi nogle der stadig husker faren for sammenstød i
Fehmernbælt. For ikke så mange år siden stødte et skib ind i færgen,
hvilket medførte dødsfald på selvsamme færge.

I værste fald kunne færgen have sunket, med 2.000 menneskeliv tabt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Poul E Hansen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 13-02-09 11:54

On 13 Feb., 17:41, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> > ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >news:1iv35hc.k292ty1d9jjtdN%per@RQNNE.invalid...
> > > Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
> > > Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
>
> > > <http://ing.dk/artikel/96231-tyskland-godkender-lov-om-femernbroen?nyhed
> > > sbrev>
>
> > > Godt.
>
> > Skidt - for de kloge danskere der hellere så penge brugt på ren dansk
> > infrastruktur.
>
> Også københavnere og sjællændere har brug for en hurtig og direkte
> forbindelse til Tyskland, men det kan naturligvis være svært at se for
> jyder.
>
> > Desuden har vi brug for bom og kontrol ved grænserne, så vi ikke har så
> > mange kriminelle fra syd- og øst-EU og Muhammedanien.

Martin Larsens svar er helt forudsigeligt.
Det skyldes ikke det sted han bor men hans generele dumhed.
Det er uinteressant hvilke argumenter han finder på.

Martin [TMM] (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 13-02-09 17:32

Hej
"Per Rønne" wrote:
> Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
> Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.

Er det ikke bare fordi at københavnerne vil kunne komme til Poetzsch eller
Duborg efter billige dåseøl?
Hvad f... skal vi da med en, egentbetalt vel at mærke, bro til fehmern? Har
vi ikke broer nok til andre lande?

/Martin



Per Rønne (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-02-09 17:43

Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:

> Hej
> "Per Rønne" wrote:
> > Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
> > Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
>
> Er det ikke bare fordi at københavnerne vil kunne komme til Poetzsch eller
> Duborg efter billige dåseøl?

Næh.

> Hvad f... skal vi da med en, egentbetalt vel at mærke, bro til fehmern? Har
> vi ikke broer nok til andre lande?

Næh. Vi mangler også en tog- og vejbro mellem Helsingør og Helsingborg.

Men jyder vil vistnok foretrække en bro mellem Hirtshals og
Kristianssand ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin [TMM] (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 13-02-09 18:25

Hej
"Per Rønne" wrote:
> Men jyder vil vistnok foretrække en bro mellem Hirtshals og
> Kristianssand ...

Så er det da godt at jeg ikke er som alle de andre jyder der foretrækker
det.

Mvh
Martin



*@* (13-02-2009)
Kommentar
Fra : *@*


Dato : 13-02-09 18:49

On Fri, 13 Feb 2009 17:43:23 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:
>
>> Hej
>> "Per Rønne" wrote:
>> > Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
>> > Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
>>
>> Er det ikke bare fordi at københavnerne vil kunne komme til Poetzsch eller
>> Duborg efter billige dåseøl?
>
>Næh.
>
>> Hvad f... skal vi da med en, egentbetalt vel at mærke, bro til fehmern? Har
>> vi ikke broer nok til andre lande?
>
>Næh. Vi mangler også en tog- og vejbro mellem Helsingør og Helsingborg.
>
>Men jyder vil vistnok foretrække en bro mellem Hirtshals og
>Kristianssand ...


nope

jyder og fynboer vil til enhver tid foretrække at begge
lillebæltsbroer samt storebæltsbroen bliver fjernet



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

hanzen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 13-02-09 19:53


"*@*" <125@invvalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:ihcbp4t90ihfedpbdnu4b3qboga84a4tuc@4ax.com...
> On Fri, 13 Feb 2009 17:43:23 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
>>Martin [TMM] <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:
>>
>>> Hej
>>> "Per Rønne" wrote:
>>> > Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
>>> > Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
>>>
>>> Er det ikke bare fordi at københavnerne vil kunne komme til Poetzsch
>>> eller
>>> Duborg efter billige dåseøl?
>>
>>Næh.
>>
>>> Hvad f... skal vi da med en, egentbetalt vel at mærke, bro til fehmern?
>>> Har
>>> vi ikke broer nok til andre lande?
>>
>>Næh. Vi mangler også en tog- og vejbro mellem Helsingør og Helsingborg.
>>
>>Men jyder vil vistnok foretrække en bro mellem Hirtshals og
>>Kristianssand ...
>
>
> nope
>
> jyder og fynboer vil til enhver tid foretrække at begge
> lillebæltsbroer samt storebæltsbroen bliver fjernet
>
>

Men først skal Øresundsbroen væk.
Det er sgu for usikkert med fast forbindelse til Malmøstan.
--
hilzen
hanzen



Martin [TMM] (15-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin [TMM]


Dato : 15-02-09 01:11

Hej
*@* wrote:
> jyder ... vil til enhver tid foretrække at begge
> lillebæltsbroer samt storebæltsbroen bliver fjernet

I second that!

Mvh
Martin



vvv (13-02-2009)
Kommentar
Fra : vvv


Dato : 13-02-09 20:57


"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen
news:4995a08c$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> "Per Rønne" wrote:
>> Nu er Fehmenbæltforbindelsen endeligt godkendt fra tysk side, idet
>> Bundesrat med alle Länder for undtagen Mecklenburg-Vorpommern.
>
> Er det ikke bare fordi at københavnerne vil kunne komme til Poetzsch eller
> Duborg efter billige dåseøl?
> Hvad f... skal vi da med en, egentbetalt vel at mærke, bro til fehmern?
> Har vi ikke broer nok til andre lande?
>
En bro til andre lande har vi.. men det er måske også "nok" for jer..
Utroligt så isolationistiske og nationalistiske folk herinde er..

Den bro byder jeg velkommen og glæder mig til at bruge den om 10-15 år

vv


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste