Størrelse af bilblioteker under /home
Fra : Steffan Søndermark

Dato : 28-07-01 14:32

Hej,

Er der en som som kan fortælle mig hvordan jeg får en liste over størrelsen
på alle biblioteker under /home. Jeg ved, at MC kan gøre det men jeg har
desværre erfaret, at den ikke kan håndtere så store filsystemer.

Håber på at nogen kan hjælpe.

Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-07-01 14:27

"Steffan Søndermark" <ssf@servage.com> writes:

> Er der en som som kan fortælle mig hvordan jeg får en liste over størrelsen
> på alle biblioteker under /home. Jeg ved, at MC kan gøre det men jeg har

# du -sk /home/*

Du skal være root, hvis du vil være sikker på at tælle alt med, ellers
tælles kun filer i underkataloger som brugeren kan læse med.

--
http://peter.makholm.net/

Fra : Steen Suder

Dato : 28-07-01 14:36

Peter Makholm wrote:

> # du -sk /home/*

Jeg endog gå så langt som:

du -k --max-depth 1 /home/

<KLIP>
--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-07-01 14:42

Steen Suder <CAB@earthling.net> writes:

> du -k --max-depth 1 /home/

Borset fra at de er længere og mindre portabelt, hvad mener du så
fordelen ved den løsning er?

--
http://peter.makholm.net/

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 28-07-01 15:03

Tak for jeres svar, ovenstående virker fint. Dog ville det være rart vis man
kunne få resultatet sorteret efter størrelse, kunne man ikke lave noget via
en pipe ?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-07-01 14:58

On Sat, 28 Jul 2001 16:03:29 +0200, Steffan Søndermark wrote:

> Dog ville det være rart vis man kunne få resultatet sorteret efter
> størrelse, kunne man ikke lave noget via en pipe ?

Kig i manualen til - tada - sort(1).

Mvh.

--
"Verkligheten är ett känt mysterium" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Hint: $ du -sk /home/* | sort -g

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-07-01 15:52

Steffan> Tak for jeres svar, ovenstående virker fint. Dog ville det
Steffan> være rart vis man kunne få resultatet sorteret efter
Steffan> størrelse, kunne man ikke lave noget via en pipe ?

du -k --max-depth 1 /home/ | sort -n

Vupti, sorteret med største forekomst nederst... -rn hvis du vil have
mindste størrelse nederst.

se `man sort` for yderlige info omkring sort

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Steen Suder

Dato : 28-07-01 15:25

Peter Makholm wrote:

> Borset fra at de er længere og mindre portabelt, hvad mener du så
> fordelen ved den løsning er?

Formuleringen var:
"... hvordan jeg får en liste over størrelsen
på alle biblioteker under /home."

Jeg læste det som hver enkelt bibliotek under /home og ikke den samlede
størrelse af alle biblioteker under /home.
Der er ikke nogen fordel ved min løsning som sådan; den svarer blot
bedre til måden jeg forstod spørgsmålet på.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-07-01 15:33

On Sat, 28 Jul 2001 16:25:20 +0200, Steen Suder wrote:

> Formuleringen var: "... hvordan jeg får en liste over størrelsen på
> alle biblioteker under /home."

> Jeg læste det som hver enkelt bibliotek under /home og ikke den
> samlede størrelse af alle biblioteker under /home.

Mmmh. Du har muligvis overset "*" i Peters udgave.

Din giver størrelsen af /home med - det er forskellen i uddata (modulo
rækkefølgen).

Mvh.

--
"yep... personligt kan jeg også sige både CRM og ERP. Adam Sjøgren
i morgen skal vi lære at stave til snotskovl " asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Toft

Dato : 28-07-01 14:40

> [...]
> størrelsen på alle biblioteker under /home. Jeg ved, at MC kan gøre det
> men jeg har desværre erfaret, at den ikke kan håndtere så store

Well dette shell script skulle kunne gøre det:

#!/bin/bash

cd /home

for DIR in `ls`; do
   if [ -d $DIR ];then