Battlefield 2 server (smule offtopic)
Fra : mlt

Dato : 14-02-09 15:52

Hejsa jeg har prøvet at poste dette spørgsmål i forskellige spilfora men der
er ikke rigtig nogen som har fundet en løsning.

Sagen er at jeg gerne vil starte en Battlefield 2 server på min PC. Jeg har
downloaded:

http://www.gamershell.com/download_16478.shtml

Dernæst har jeg i min router forwardet portene:

16567 (Server Port)
29900 (GameSpy Port)

til min lokale IP adresse:

192.168.1.103

Dette er min statiske IP adresse (har ikke bestilt en rigtig ydre statisk
IP, men det burde heller ikke være nødvendigt). Jeg har dernæst startet
serveren, men når jeg går ind i BF2 kan jeg ikke finde serveren når jeg
søger på internet servere.

Nogen der ved om jeg skal forwarde yderligere porten eller lave andre
ændringer for det burde vel kunne lade sig gøre?

Fra : Klaus G.

Dato : 14-02-09 23:04

> 16567 (Server Port)
> 29900 (GameSpy Port)
Har du tjekket at den rent faktisk køre på port 16567 og 29900? Det skal stå
i en config fil et sted. Det var ihvertfald en mulighed...

Har du prøvet at få nogen udefra til at joine, ved manuelt at indskrive din
ip? Du kan se din IP på www.myip.dk

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : mlt

Dato : 16-02-09 11:46

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> stå i en config fil et sted. Det var ihvertfald en mulighed...
>
> Har du prøvet at få nogen udefra til at joine, ved manuelt at indskrive

Tak for hintet, der er en knap i BF2 hvor man kan vælge at søge på en
specifik IP-adresse, som man blot skal bruge i stedet for at lede efter
serveren på server menu kortet.

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-02-09 10:59

mlt <asdf@asd.com> wrote:

> Hejsa jeg har prøvet at poste dette spørgsmål i forskellige spilfora
> men der er ikke rigtig nogen som har fundet en løsning.

Det er jo et netværks-spørgsmål.

> Sagen er at jeg gerne vil starte en Battlefield 2 server på min PC.
> Jeg har downloaded:

> http://www.gamershell.com/download_16478.shtml

ikk' tænkt mig at installere for at prøve det af ... O

> Dernæst har jeg i min router forwardet portene:

Her skulle du for en ordens skyld have skrevet hvilken router ...

> [...]

> Dette er min statiske IP adresse (har ikke bestilt en rigtig ydre
> statisk IP, men det burde heller ikke være nødvendigt).

Den ændres normalt ikke fra dag til dag.

> Jeg har
> dernæst startet serveren, men når jeg går ind i BF2 kan jeg ikke
> finde serveren når jeg søger på internet servere.

Jamen, hvor skulle BF2 vide det fra?

> Nogen der ved om jeg skal forwarde yderligere porten eller lave andre
> ændringer for det burde vel kunne lade sig gøre?

Vi snakker her om at du prøver at finde den udefra? - så skal du nok - som
Klaus skrev - bruge din udadvendte ip-adresse i stedet for servernavnet,
måske i en konfigurations-fil.

Jeg kunne forestille mig at spillets hoved-site også kunne have mulighed for
at registrere servere der .... sådan kunne man teoretisk set gøre det, men
jeg ved ikke, om de har gjort det, jeg kan heller ikke se, hvordan det kunne
gavne dig.

Med venlig hilsen

Peter Larsen