Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Organisering af billeder
Fra : J W Nielsen

Dato : 13-02-09 15:28

Hej...
Netop hjemkommet fra ferie, sidder jeg som sædvanlig med 3-400 billeder som
jeg gerne ville ha styr på.
Indtil nu har jeg siddet og gennemset dem i windows, skrevet ned og
efterfølgende ændret filnavn (navn + et løbenummer).
Men der må findes et program (freeware?), som kan dette:
Se billderne
Flytte rundt på dem (træk og slip), så jeg kan få dem i den rigtige
rækkefølge
Give dem et filnavn/nummer

Kan I hjælpe med et forslag?

Mvh Jørgen

Fra : Sack [6630]

Dato : 13-02-09 15:39

picasa 3.0

http://picasaweb.google.dk/home?hl=da&tab=wq

gratis, på dansk, og ret nemt

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-02-09 15:46

Det er der rigtigt mange programmer som kan.

Mange kamera producenter har noget freeware som følger med dit kamerakøb.
Det har den fordel at ved producentens eventuelle custom format så åbner de
dem problemfrit.
Hvis filformatet er et af standart typen, f.eks jpeg eller tif, så vil andre
producenter snildt kunne håndtere dem.

Nikon har et rimeligt freeware som heder viewNX, det kunne du prøve at hente
ned. Den vil sagtens kunne gøre dit arbejde lettere.

http://nikoneurope-dk.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_dk.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=7fAk8nqj&p_prods=42%2C267&p_pv=2.267&p_cats=649&p_cv=1.649--www.johnnychristensen.comInspiration til nordisk dykning

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-02-09 15:49
Fra : J W Nielsen

Dato : 15-02-09 18:58

Tak for jeres hurtige svar - dem kigger jeg lidt på.
Mvh Jørgen

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 16-02-09 10:48

J W Nielsen wrote:
> [...]
> Se billderne
> Flytte rundt på dem (træk og slip), så jeg kan få dem i den rigtige

Hej
Til rename bruger jeg Amok Exif Sorter, den kan også organisere
billederne lidt i foldere, men om du har brug for mere styr på dine
billeder end den kan give dig må du hellere selv bedømme

http://www.amok.am/en/freeware/amok_exif_sorter/

/Finn