Hvilken Ram skal jeg købe?
Fra : MJU

Dato : 13-02-09 13:02

Har et bundkort ( MBAM2 MSI K9N Neo-F nForce 550 )
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K9N_Neo-F

Og 1GB Ram i pc'en nu. Ram PC6400 Corsair 1GB PC800

Jeg vil gerne have mere ram i ( Gerne en 2GB)
Men jeg kan ikke finde nogle ram der hedder det samme

Hvilken kan jeg så bruge sammen med den jeg har?

/Micky

Fra : Henrik Laursen

Dato : 14-02-09 05:12

MJU <mickydk@gmail.com> wrote in news:97f38b15-63f0-4462-a3a5-
889c57066abf@o2g2000prl.googlegroups.com:

> [...]
> Men jeg kan ikke finde nogle ram der hedder det samme
>
> Hvilken kan jeg så bruge sammen med den jeg har?

DDR2 800Mhz RAM, siger specs på den side du henviser til.

Personligt ville jeg pille den RAM ud du har og investere i
Kingston HyperX RAM istedet.
http://www.kingston.com/HyperX/products/khx_ddr2.asp

Jeg har 3 stk siddende i min: KHX6400D2LL/1G

Så får du nogle rigtig gode RAM.

--
Henrik Laursen

Fra : MJU

Dato : 14-02-09 07:57

Henrik Laursen skrev:
> [...]
> Kingston HyperX RAM istedet.
> http://www.kingston.com/HyperX/products/khx_ddr2.asp
>
> Jeg har 3 stk siddende i min: KHX6400D2LL/1G

Tak.
Dem havde jeg også kigget på.
http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KHX6400D2K2%2F4G

Men vil det betyde noget og sætte 4GB i selvom xp kun kan bruge 3,2GB?

/Micky

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-09 10:37

MJU wrote:

> Men vil det betyde noget og sætte 4GB i selvom xp kun kan bruge 3,2GB?

Nej, det vil ikke betyde noget - ikke negativt
Hvad bruger du maskinen til?

Jeg har 2GiB i min og har bestemt ikke behov for mere, heller ikke når
jeg spiller i Windows.

Jesper Poulsen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 14-02-09 23:13

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in

> Nej, det vil ikke betyde noget - ikke negativt
> Hvad bruger du maskinen til?
>
> Jeg har 2GiB i min og har bestemt ikke behov for mere, heller ikke når
> jeg spiller i Windows.

Det kan svare sig hvis man arbejder med tungere ting, eks video og lyd
redigering. Men faktisk så kan XP se lidt mere end 3.2GB RAM.
Jeg ligger inde med 4 stk af HyperX, fordi jeg købte dem som 2 pakker
med 2stk i dengang (speciel pakke tilbud fra Kingston).
Min XP-Pro kunne se 3.5GB af dem, men grundet det kun er en halv GB
at den kunne bruge af den 4de, så pillede jeg den ud og gemmer den som
en reserve.

Jeg kan se i et andet indlæg at du anvender Value fra Kinston, de er såmen
også meget gode, men HyperX er en del hurtigere når man arbejder med tung
software og vil sikkert også være noget bedre når han skal til at have 2
brændere kørende samtidig, da det er en del data at rammene skal arbejde
med iforholdet til når man kun kører med 1 brænder.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-02-09 09:33

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote:

> Min XP-Pro kunne se 3.5GB af dem, men grundet det kun er en halv GB
> at den kunne bruge af den 4de, så pillede jeg den ud og gemmer den som
> en reserve.

Det var en dårlig idé hvis den helst vil se ramklodserne parvis.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-02-09 15:12

Peter Larsen wrote:

> Det var en dårlig idé hvis den helst vil se ramklodserne parvis.

Ja, i med det sidste modul, uanset om XP kan se det eller ej. Det er
nemlig forbundet med en massiv performancenedgang ikke at have fuld dual
channel.

Jesper Poulsen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 16-02-09 00:19

> Ja, i med det sidste modul, uanset om XP kan se det eller ej. Det er
> nemlig forbundet med en massiv performancenedgang ikke at have fuld dual
> channel.

Ambefales iflg. manualen til mit motherboard kun at køre dual-channel hvis
man har en 64bit Windows installeret, prøvede alligevel og det duede ikke,
fik bare en faens masse fejlbib ved boot og XP-Pro gad ikke at loade, så
jeg slog det fra igen og nu bootede den uden problemer.

--
Henrik Laursen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-09 10:36

MJU wrote:

> Og 1GB Ram i pc'en nu. Ram PC6400 Corsair 1GB PC800

Det er PC2-6400 - DDR2-800.

> Men jeg kan ikke finde nogle ram der hedder det samme
> Hvilken kan jeg så bruge sammen med den jeg har?

Køb sådan et sæt her:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206436

Har du et eller to moduler i nu?
Hvis du kun har et piller du det ud først. Har du to lader du det sidde
og sætter det nye i ved siden af.

Jesper Poulsen

Fra : MJU

Dato : 14-02-09 11:23

Jesper Poulsen skrev:

> [...]
>
> Har du et eller to moduler i nu?
> Hvis du kun har et piller du det ud først. Har du to lader du det sidde

Har bestilt dem her
http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KHX6400D2K2%2F4G
Og henter dem i den.

/Micky

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-09 13:06

MJU wrote:

> Har bestilt dem her
> http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KHX6400D2K2%2F4G

Jeg havde valgt disse moduler i stedet, havde det været mig:
http://tiny.pl/vvls

Jeg anvender Kingston ValueRAM i alle maskiner der kører døgndrift.

Jesper Poulsen

Fra : MJU

Dato : 15-02-09 18:03

Jesper Poulsen skrev:

> Jeg havde valgt disse moduler i stedet, havde det været mig:
> http://tiny.pl/vvls
>
> Jeg anvender Kingston ValueRAM i alle maskiner der kører døgndrift.

Jeg har nu købt 2 x 2GB Kingston HyperX

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KHX6400D2K2%2F4G
Og det køre helt godt

Tak for jeres hjælp.