2 DVD brænder i en computer?
Fra : MJU

Dato : 13-02-09 11:38

Jeg har tænkt på og sætte en DVD brænder mere i min computer så jeg
har 2.

1. Kan man brænde på begge 2 på samme tid?

2. Hvis ja. Hvilken software skal man så bruge?

Jeg har dette bundkort her ( MBAM2 MSI K9N Neo-F nForce 550 )
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K9N_Neo-F

Og en AMD A64 4800+ X2 AM2 DualCore Processors
http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_9485_13041,00.html

/Micky

Fra : tjaaa

Dato : 13-02-09 20:03

"MJU" <mickydk@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det kan man sagtens..
Den eneste software jeg kender,der understøtter flere brændere er nero. Om
der skulle være flere lad det være usagt, måske er der andre kan kan komme
med inputs..
Mvh Søren

Fra : Henrik Laursen

Dato : 13-02-09 21:00

MJU <mickydk@gmail.com> wrote in

> [...]
> http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K9N_Neo-F
>
> Og en AMD A64 4800+ X2 AM2 DualCore Processors

Ikke just noget jeg ville lege med, for chancerne for en buffer underun er
meget stor. Jeg har læst om det på en del sider at det er sket for dem der
har prøvet.

Men ihvertfald som udgangs punkt:
Brænderne skal være af samme mærke, samme model og samme firmware
Brændehastigheden skal være meget lav, kun 2x.

Så det er faktisk hurtigere at brænde 1 disk af gangen pga. den meget lave
brændehastighed man er tvangs indlagt til at benytte ved brænding af 2
disks samtidig.

Men vil du alligevel prøve, så skal du hitte en retail version af Nero,
altså en der ikke fulgte med en brænder.
Funktionen findes således (ihvertfald i Nero 6.6 Retail):

File/Compilation Properties/Burn
Sæt vimpel i Use multiple recorders

--
Henrik Laursen

Fra : KsNa

Dato : 13-02-09 22:14

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har prøvet.
>
> Men ihvertfald som udgangs punkt:
> Brænderne skal være af samme mærke, samme model og samme firmware

Jeg har uden problemer brugt en indbygget brænder, samtidig med en brænder
tilsluttet USB, brænderhastighrd x4 - jeg bruger altid x4 til lyd.

Mvh
Kim

Fra : MJU

Dato : 13-02-09 22:23

KsNa skrev:
> [...]
>
> Jeg har uden problemer brugt en indbygget brænder, samtidig med en brænder
> tilsluttet USB, brænderhastighrd x4 - jeg bruger altid x4 til lyd.

Tak
Bruger du Nero?
Starter du Nero op 2 gange eller hvordan?

/Micky

Fra : Rado

Dato : 14-02-09 08:07

On Fri, 13 Feb 2009 22:22:31 +0100, MJU <mickydk@gmail.com> wrote:

>Starter du Nero op 2 gange eller hvordan?

Nej, det er ikke nødvendigt, se iøvrigt instruktioner om hvordan du
slår det til i Henriks indlæg.

--
Rado

All the answers are already within us.
It's finding the corresponding questions
that's so darned difficult.
- Swami Beyondananda

Fra : MJU

Dato : 14-02-09 08:12

Rado skrev:

> Nej, det er ikke nødvendigt, se iøvrigt instruktioner om hvordan du
> slår det til i Henriks indlæg.

Super. Mange tak
Det skal afprøves idag.

Lige en anden ting.
Pico hvormeget ram har du i din maskine?

/Micky

Fra : Pico

Dato : 14-02-09 18:37

MJU wrote:

> Super. Mange tak
> Det skal afprøves idag.
>
> Lige en anden ting.
> Pico hvormeget ram har du i din maskine?

3 GB, men er der mindre bør den bare skrive til Svarpfilen og i de gængse
brændere i dag render man ikke ind i bufferunderun.

Som svar på Hennings indlæg, jeg kan snilt brænde f. eks. 2 forskellige.
--
MVH
Pico

Fra : KsNa

Dato : 15-02-09 18:47

> Tak
> Bruger du Nero?
> Starter du Nero op 2 gange eller hvordan?

Ja, NERO - når den første brænding er sat igang, vælger jeg bare igen på
"forsiden" hvad jeg vil brænde, no problemos.
(Bruger det dog ikke mere da USB-brænderen er gået i stykker)

Mvh
Kim

Fra : Pico

Dato : 13-02-09 22:33

Henrik Laursen wrote:
> MJU <mickydk@gmail.com> wrote in

> Ikke just noget jeg ville lege med, for chancerne for en buffer
> underun er meget stor. Jeg har læst om det på en del sider at det er
> sket for dem der har prøvet.

Hvor gammel er din hardware ? Alle brændere der er produceret de sidste ca.
5 år har da en eller anden form så de ikke ødelægger brændingen ved
bufferunderun.

> Men ihvertfald som udgangs punkt:
> Brænderne skal være af samme mærke, samme model og samme firmware
> Brændehastigheden skal være meget lav, kun 2x.

Hvor har du din viden fra ? Jeg har 2 forskellige brændere og brænder
sommetider 2 DVD skiver på en gang med 16 x.

> Så det er faktisk hurtigere at brænde 1 disk af gangen pga. den meget
> lave brændehastighed man er tvangs indlagt til at benytte ved
> brænding af 2 disks samtidig.

Og det ser man så ikke.

> Men vil du alligevel prøve, så skal du hitte en retail version af
> Nero, altså en der ikke fulgte med en brænder.
> Funktionen findes således (ihvertfald i Nero 6.6 Retail):

Det kan godt være det skal være en retail verison selvom det lyder utroligt,
jeg har Nero v. 7 og starter den bare 2 gange og vælger forskelligt
brænderdrev på dem, så kørere det.
--
MVH
Pico

Fra : MJU

Dato : 13-02-09 22:56

Pico skrev:

> [...]
>
> Det kan godt være det skal være en retail verison selvom det lyder utroligt,
> jeg har Nero v. 7 og starter den bare 2 gange og vælger forskelligt
Super Pico
Lige et svar jeg kan bruge.

Tager lige ud imorgen og køber noget mere ram til maskinen.
Der er kun 1GB i nu.

/Micky

Fra : MJU

Dato : 13-02-09 13:02

On 13 Feb., 20:02, "tjaaa" <bøhto...@fjols.dk> wrote:
> [...]
> der skulle være flere lad det være usagt, måske er der andre kan kan komme

Mange tak
Starter man bare Nero op 2 gange?

/Micky

Fra : Henning

Dato : 14-02-09 08:13

On Fri, 13 Feb 2009 10:37:42 -0800 (PST), MJU <mickydk@gmail.com>
wrote:

>Jeg har tænkt på og sætte en DVD brænder mere i min computer så jeg
>har 2.
>
>1. Kan man brænde på begge 2 på samme tid?

Det kommer lidt an på om det er samme skive, du vil lave to kopier af
samtidig, eller det er to forskellige brændinger du vil lave på samme
tid.

Fra : MJU

Dato : 14-02-09 08:19

Henning skrev:

> Det kommer lidt an på om det er samme skive, du vil lave to kopier af
> samtidig, eller det er to forskellige brændinger du vil lave på samme
> tid.
Det kan være begge ting.
Nogle gange den brænde den sammen videon på 2 skiver på samme tid.
Andre gange brænde 2 videoer på hver sin skive på samme tid.

/Micky

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-09 10:32

MJU wrote:

> 1. Kan man brænde på begge 2 på samme tid?

Ja.

> 2. Hvis ja. Hvilken software skal man så bruge?

Ved ikke med Windows, men i Linux bruger jeg Brasero. Der startes en
Brasero op for hver brændersession - virker fint

Jesper Poulsen

Fra : MJU

Dato : 15-02-09 18:01

Jesper Poulsen skrev:

> Ja.

> Ved ikke med Windows, men i Linux bruger jeg Brasero. Der startes en
> Brasero op for hver brændersession - virker fint

Jeg har nu fået afprøvet mit nye setup med 2 brændere.
Og det virker fint
Har brændt med både med Nero og IMGburn på sammen tid med 6x.

Tak for jeres hjælp.

/Micky