Programmering til COM og LPT port
Fra : The Bad Guy

Dato : 28-07-01 14:00

Er der nogen som enten har nogle links til litteratur omkring dette eller
(endnu bedre) en smule kode som viser princippet i programmering til disse
porte?
Meningen er at jeg skal kunne både læse og skrive?
Er der stor forskel på at skrive/læse til en com- og en lpt-port?

MVH
Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 28-07-01 17:35

Den Sat, 28 Jul 2001 14:59:46 +0200 skrev The Bad Guy:
> [...]
>Meningen er at jeg skal kunne både læse og skrive?
>Er der stor forskel på at skrive/læse til en com- og en lpt-port?

FILE * fil;

fil=open("/dev/ttyS0","w");
fprintf(fil,"Test til com1\n");
close(fil);

fil=open("/dev/lp0","w");
fprintf(fil,"Test til lpt1\n");
close(fil);

Mvh
Kent
--
Desuden kan jeg ikke se nogen grund til at springe over hvor gærdet er
lavest, når man kan vente på at det alligevel bliver revet ned fordi

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 28-07-01 22:20

COM og LPT porte er meget hardware afhænige ting (siger ligesom sig
selv) og derfor også meget platformsafhænige. Du bliver derfor nådt til
at sige os hvilken platform du vil arbejde på.
Derudover så findes der et have af forskellige port-typer, så det er
ikke så lige til.
Men en måde at gøre det på er som ovenstående, som er til linux
systemer.

Mvh.
Martin Ehmsen (thames@get2net.dk, ehmsen@imada.sdu.dk)
--
Der er en teori, som går ud på, at hvis der nogen sinde er nogen,
der finder ud af, præcis hvad universet er beregnet til,

Fra : The Bad Guy

Dato : 30-07-01 15:27

Platformen er Windows (95, 98, ME, NT4.0 & Windows 2000).

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 08-08-01 15:40

On Sat, 28 Jul 2001 14:59:46 +0200, "The Bad Guy"
> [...]
>Meningen er at jeg skal kunne både læse og skrive?
>Er der stor forskel på at skrive/læse til en com- og en lpt-port?

Se denne her MSDN artikel.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwbgen/html/msdn_serial.asp

Den er et virkelig godt udgangspunkt, hvis du skal arbjede i Windows
og C++.

/Thomas