TouringCamp ombygning
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-02-09 22:55

I en tidligere tråd blev der spurgt til hvad der foregik på campen

I den forbindelse kan det konstaterees at en henvendelse ang. billeder
af den fremadskridende forbedring af MC-TouringCamp har givet bonus.

Billeder af ombygningen kan ses her:

http://www.mctc.dk/?id=22527

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 13-02-09 05:44

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> I den forbindelse kan det konstaterees at en henvendelse ang. billeder af
> den fremadskridende forbedring af MC-TouringCamp har givet bonus.

Der er da gang i noget.
Håber dog, at de gamle hytter bliver påkørt af en gummiged eller at der
tilstøder dem noget andet, så man endelig bliver nødt til at skifte dem ud.
Hilsen Matthias

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-02-09 21:29

Jeg troede ikke der skulle bruges penge på campingfaciliteter, før de var
begyndt at tjene penge på camping. Det har vist været argumentet indtil
nu.... Hvad er der sket? Har de ikke plads til alle pengene længere

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-02-09 22:42

Henrik Nielsen skrev:
> Jeg troede ikke der skulle bruges penge på campingfaciliteter, før de var
> begyndt at tjene penge på camping. Det har vist været argumentet indtil
> nu.... Hvad er der sket? Har de ikke plads til alle pengene længere

?? Hvilke penge har de ikke plads til??

Den gamle "balje" var utæt og truede med at falde sammen.
Derudover er der kommet disse modbydelige rygelove, der holder en del
kunder ude af baren.
Man har valgt at slå 2 fluer med et smæk - flytte og erstatte "baljen"
og lave teresse lige uden for receptionen (så kan rygerne jo sidde der
og være i bekvem nærhed af baren

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-02-09 19:59

"Hvilke penge har de ikke plads til??"

Synes bare at kunne huske at GS ikke ville bruge flere penge på
campingfaciliteter, før den nuværende gav overskud, og det på trods af at
der var et 2 cifret millionbeløb på konto'en...

Men er da glad for at det nu er lykkedes. Så venter jeg bare på at os med
små børn kan slippe for at skulle putte en krone i automaten i puslerummet,
for at få varmt vand (som jo er gratis for voksne), mens man står og fedter
med en lorteble...!!! Det er ikke lige nemt.

Det er sgu at gå i for små sko. Men jeg kan jo gøre som andre har foreslået,
nemlig at gøre det på gulvet på "voksen området", hvor der er masser af
varmt vand i hanen.

Det handler ikke om pengene, men mere om at det er træls, og pludselig er
der ikke mere varmt vand, så skal vi stå og lede efter ny mønt...
irreterende. Jeg har rejst det for et bestyrelses medlem for nogen tid
siden, han var ikke engang klar over det kostede noget i puslerummet...

Det er jo fremtidens kunder

Jeg glæder mig dog over at den kommende sommer nok bliver min sidste med
"ble-skift"

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-02-09 20:17

Henrik Nielsen skrev:
> [...]
> campingfaciliteter, før den nuværende gav overskud, og det på trods af at
> der var et 2 cifret millionbeløb på konto'en...

Der er meget snak om MCTC's store formue.
Den beløber sig til henved 16 ,5 mio. så vidt jeg husker.
Der er 36000 medlemmer, det er i grove tal 450 kr. pr medlem

I min gamle landsby-badmintonklub havde vi 45 medlemmer
35000 på kontoen, det er 777 kr. pr medlem

Rubustheden er ikke overvældende i MCTC, ud fra den betragtning, og de
forpligtigelse klubben har! Blad, 3 medarbejdere, Kontorfaciliteter og
Campen. De ligger jo ikke i kontanter syet ind i Gunnars kontorstol.
Jeg vil tro at MC klubberne rundt om i landet er mindst lige så rubuste
som MCTC, men nok snarre i retning af badminton klubben.

Havde kontingentet nu været på højde med hvad vi betaler andre steder,
badminton, MC klubben, FDM osv. og formuen tillige blev større og
større, så kunne man måske med rette pege fingre, men som tingene ser ud
nu, så mener jeg man forvalter pengene efter forsigtighedsprincippet og
det er nu i min verden fornuftigt - men nu er jeg jo heller ikke
bank-direktør, så hvad ved jeg om det

Men jeg kunne da foreslå at vi batalte 200,- lige ud, det ville give
350000 at lave yderligere aktiviteter for

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 19-02-09 20:44

"Rubustheden er ikke overvældende i MCTC....."

Jeg tror vi skal tage den over en øl en dag
Ellers bliver det en lang tråd.

Men i bund og grund skal man gøre op om MCTC er en forening eller en
virksomhed. Hvis det er en virksomhed er jeg fuldstændig enig med dig.
En forening skal i princippet ikke "ruster sig" så meget som en virksomhed.
Hvis medlemmerne forsvinder, er der jo ingen mening med at køre en forening
videre. Der må man godt investere lidt penge i vores campingplads, fx., nu
mens medlemmerne er der.
I princippet er det jo ligegyldigt om pladsen i sig selv giver overskud, så
længe foreningen giver overskud. Mange var måske ikke medlem, hvis der ikke
var en campingplads (mig selv incl.).
Så måske var hele foreningens overskud mindre, hvis man ikke havde
campingpladsen (det er et "servicetilbud" til medlemmerne). Omvendt, hvis
der ikke er nogen medlemmer, så er der heller ingen grund til at holde liv i
pladsen. Men hvad kommer først, hønen eller ægget.

Måske mødes vi derude en dag, så kan vi jo snakker over en lille øl i solen
For enige tror jeg ikke vi bliver

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-02-09 20:19

Henrik Nielsen skrev:

> [...]
>
> Det er jo fremtidens kunder
>
> Jeg glæder mig dog over at den kommende sommer nok bliver min sidste med

Det har jeg ikke lige tænkt over, og jeg har da også blebørn med der
ned... men nu du siger det er det vist rigtigt, jeg stod også og fedtede
med mønter og lorteble en dag....

Det må kunne gøres bedre, eller måske der er en god forklaring, á at
noge givet ville bade med bruseren fra skifterummet for at spare 4 kr.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 19-02-09 01:30

Henrik Nielsen skrev:
> Jeg troede ikke der skulle bruges penge på campingfaciliteter, før de var
> begyndt at tjene penge på camping. Det har vist været argumentet indtil
> nu.... Hvad er der sket? Har de ikke plads til alle pengene længere

Det er slet ikke en pool, men en pengetank, at man bygger

--
Armand.