Foto
IBM760 5420
Teil 3020
print i 10x13 inch
Fra : Peter Holm

Dato : 12-02-09 20:17

hej

hvor i DK kan man få printet i den klassiske amerikanske størrelse 10x13" ?
Alternativt har nogen prøvet en amerikansk printservice der kan sende til DK
til rimelig pris?

Mvh
Peter

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 12-02-09 20:47

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ?
> Alternativt har nogen prøvet en amerikansk printservice der kan sende til

Du kan vel altid smutte ind i en fotobutik og høre, om ikke de har en eller
anden storformatsprinter. Så er det ingen sag at få den printet i lige
præcis de mål du vil have.

MVH
Thomas

Fra : Peter Holm

Dato : 12-02-09 20:57

> Du kan vel altid smutte ind i en fotobutik og høre, om ikke de har en
> eller anden storformatsprinter. Så er det ingen sag at få den printet
> i lige præcis de mål du vil have.

ja ok, det er vel sådan noget mai-color eller xprint kan fikse.
de får en mail
mvh
peter

Fra : Hauge

Dato : 12-02-09 20:48

Hej
Peter Holm wrote:
> hvor i DK kan man få printet i den klassiske amerikanske størrelse
> 10x13" ? Alternativt har nogen prøvet en amerikansk printservice der
> kan sende til DK til rimelig pris?

Hvad skal det printes på?
Jeg har mulighed for at laserprinte op til ca. 32x45 cm på op til 300 gram
silk på en farvekalibreret printer..
Eller skal skal det være fotopapir, altså ikke-laser?

Mvh Hauge

Fra : Peter Holm

Dato : 12-02-09 20:51

Hauge wrote:
> [...]
> gram silk på en farvekalibreret printer..
> Eller skal skal det være fotopapir, altså ikke-laser?

ja, ikke laser. fotopapir, mat eller halvmat.
mvh
peter

Fra : Hauge

Dato : 12-02-09 21:06

Hej
Peter Holm wrote:
> ja, ikke laser. fotopapir, mat eller halvmat.

Ok, det jeg mente var om det må printes på en laser?
Papiret er ikke noget problem, jeg har 3-4 forskellige typer overflader på
lager.
Har det interesse, så kast en mail, fjern CUT, og nej, det koster ikke mere
end omkring kostprisen (hvis det kun er nogle få stykker) + porto
selvfølgelig.

Mvh Hauge

Fra : skeptikeren

Dato : 13-02-09 13:29

On Thu, 12 Feb 2009 20:16:45 +0100, "Peter Holm"
<peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote:

> [...]
>Alternativt har nogen prøvet en amerikansk printservice der kan sende til DK

Det vil jo være langt nemmere for dig at printe på en A4 og så skære
2,4 cm. fra. DVS 210 X 325 mm. Og det kan fås overalt.

mvh

sk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-02-09 13:40

skeptikeren wrote:

> Det vil jo være langt nemmere for dig at printe på en A4 og så skære
> 2,4 cm. fra. DVS 210 X 325 mm. Og det kan fås overalt.

10"x13" er 25,4 x 33cm. A4 er 210 x 297mm, så det kan ikke lade sig
gøre. Men man kan printet A3, og skære det til.

Bo //

Fra : skeptikeren

Dato : 13-02-09 18:11

On Fri, 13 Feb 2009 13:40:02 +0100, Bo Bjerre <bo@sarek.dk> wrote:

>10"x13" er 25,4 x 33cm. A4 er 210 x 297mm, så det kan ikke lade sig
>gøre. Men man kan printet A3, og skære det til.
>
>Bo //

Helt rigtigt. Jeg forholdt mig mere til de gængse almindelige
papirtyper, og med en A4 kan man med meget lidt spild bevare forholdet
10 x 13. Findes papiret overhovedet i Danmark i 10" x 13"?
(Nej, en hurtig Google bringer ikke 10" x 13" frem)

mvh

sk

Fra : emjeppesen

Dato : 13-02-09 18:20

skeptikeren skrev:

>Findes papiret overhovedet i Danmark i 10" x 13"?

Jada. Det fås i ruller a 10 cm bredde.

Hilsen emj

Fra : Hauge

Dato : 13-02-09 18:22

emjeppesen wrote:
> Jada. Det fås i ruller a 10 cm bredde.

Hvad skal der så til for at få det til at være 10" bred?

Mvh Hauge

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-02-09 20:40

emjeppesen wrote:

> Jada. Det fås i ruller a 10 cm bredde.

Øh, jeg tror ikke du har nærlæst teksten. 10 tommer er ca 2.54 gange
bredede end 10cm

Bo //

Fra : Hauge

Dato : 13-02-09 18:21

skeptikeren wrote:
> [...]
> 10 x 13. Findes papiret overhovedet i Danmark i 10" x 13"?
> (Nej, en hurtig Google bringer ikke 10" x 13" frem)

Uanset hvad, hvis der skal bruges 10" x 13", så kan det jo skæres af et
hvilket som helst stykke papir der er større..

Mvh Hauge

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-02-09 20:36

skeptikeren wrote:

> Helt rigtigt. Jeg forholdt mig mere til de gængse almindelige
> papirtyper, og med en A4 kan man med meget lidt spild bevare forholdet
> 10 x 13. Findes papiret overhovedet i Danmark i 10" x 13"?

Ja, apectration kan man godt bevare, men jeg havde fået en opfattelse af
at det skulle passe i en ramme. Ved ikke hvorfor.

Bo //