Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon DLSR og video-funktion
Fra : den rigtige fotograf

Dato : 12-02-09 16:32

ER det muligt for nogle af Nikons DSLR modeller og tage en video?? Hvis ja
hvilke og hvor gamle er de modeller.

Per

Fra : Michael

Dato : 12-02-09 16:43

den rigtige fotograf skrev:
> ER det muligt for nogle af Nikons DSLR modeller og tage en video??
Ja
> Hvis ja
> hvilke og hvor gamle er de modeller.

Prøv google, gider ikke bruge tid på noget du selv kan slå op.

Fra : Jens G

Dato : 12-02-09 16:48

On Thu, 12 Feb 2009 16:32:12 +0100, "den rigtige fotograf"
<denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

>ER det muligt for nogle af Nikons DSLR modeller og tage en video?? Hvis ja
>hvilke og hvor gamle er de modeller.

D90 kan, og det har vel været 4-5 måneder på markedet.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 19-02-09 23:35

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> D90 kan, og det har vel været 4-5 måneder på markedet.

hmmm

Fra : Jens G

Dato : 20-02-09 08:30

On Thu, 19 Feb 2009 23:35:27 +0100, "den rigtige fotograf"
<denrigtigefotografxx@xxofir.dk> wrote:

>hmmm

Hvorfor "hmmm"?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-02-09 12:17

"den rigtige fotograf" skrev i en meddelelse
> hmmm

Hvorfor - man køber vel ikke et DSLR for at lege med video ?

Jan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-09 12:24

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> wrote:

> Hvorfor - man køber vel ikke et DSLR for at lege med video ?

Fidusen er at du kan lege med video med f.eks. en 300mm eller ethvert
andet fedt glas du kan sætte foran dit SLR ...

/thomas

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-02-09 14:51

Jan Vestergaard skrev:

> Hvorfor - man køber vel ikke et DSLR for at lege med video ?
>
> Jan

man køber vel et DSLR for at lege med video også !

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-02-09 21:28

Ole Larsen wrote:

> man køber vel et DSLR for at lege med video også !

Der er også nogen, der køber et videokamera for at tage still-billeder

Bo //

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-02-09 00:32

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse
> Der er også nogen, der køber et videokamera for at tage still-billeder

Ja da

Men i mine øjne er videokameraer bedst til video - og omvendt........

Jan

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-02-09 17:59

Jan Vestergaard wrote:

> Ja da
>
> Men i mine øjne er videokameraer bedst til video - og omvendt........

Jeg beklager: vi kan ikke blive uenige

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-02-09 18:07

Bo Bjerre skrev:

> Der er også nogen, der køber et videokamera for at tage still-billeder
>
> Bo //

Omskrivningen af Jans bemærkning var nu mest for sjov....man fravælger
vel ikke en dslr blot fordi den er udmærket til video også ?!

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-02-09 18:25

"Ole Larsen" skrev i en meddelelse
> Omskrivningen af Jans bemærkning var nu mest for sjov....man fravælger vel
> ikke en dslr blot fordi den er udmærket til video også ?!

Nu har jeg ikke brugt video til noget i hverken p/s eller dslr - men nej det
ville ikke være grund til at fravælge, hvis det kunne - og heller ikke, hvis
det kunne lave kaffe (som jeg nok ville have mere glæde af end video )

Jan

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-02-09 19:11

Jan Vestergaard skrev:

> [...]
> det kunne lave kaffe (som jeg nok ville have mere glæde af end video )

Det er vel ganske naturligt at udvide et kameras stillbillede funktion
så det også kan optage video, og det har det meste af resten af verden
da også forlængst også opdaget. Om du så hellere vil have det til at
kunne lave kaffe, kærne smør eller pumpe din cykel, må være din sag.

http://olelarsen.eu/84/index.html