MS Windows
briani 27239
xp og win 7 bootmanager?
Fra : Per H

Dato : 12-02-09 17:10

Jeg fik for et stykke tid siden en forklaring på hvordan jeg ændrede
booten, så jeg startede op i xp som default, istedet for win 7.

Nu kan jeg ikke finde indlæget mere, og huske noget, er desværre længe
siden jeg har kunne

Det var i win 7 jeg skulle ændre nogle indstillinger..

En der lige gider igen, jeg kan ik finde noget der kan bruges på
google.

per

Fra : Dr.Xerox

Dato : 12-02-09 23:26

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse news:28i8p49m991ult0f545tsfds16jm2b592t@4ax.com...
> [...]
>
> Det var i win 7 jeg skulle ændre nogle indstillinger..
>
> En der lige gider igen, jeg kan ik finde noget der kan bruges på
Boot op på din XP-CD
Tryk på R første gang du bliver tilbudt det
hvorefter du vælger 1 (C:/Windows) som du bliver tilbudt, tast 1 og Enter
herefter spørger den til en kode som du sikkert ikke har, her trykker du også Enter
herefter får du mulighed til at rette din boot, du skriver
FixBoot og taster Enter
Den kommer nu frem og siger du har lavet en ny boot,
herefter skriver du Exit og Enter for at komme ud af den komando-mode
Genstart nu maskinen, så er den Ged barberet.

Poul

Fra : Per H

Dato : 13-02-09 13:09

On Thu, 12 Feb 2009 23:25:48 +0100, "Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev:

>Boot op på din XP-CD

ok, vil prøve.- hvis den anden vejledning i win 7 ikke kommer, den var
noget nemmere..og ufarligere

per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-02-09 18:28

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ok, vil prøve.- hvis den anden vejledning i win 7 ikke kommer, den var
> noget nemmere..og ufarligere
>
> --
Hvis det er samme metode som i vista, så højreklik på computer. Vælg
avancerede systemindstillinger. Herefter fanen avanceret. Ned til Start og
genoprettelser - Indstillinger. Så dukker en boks frem hvor man kan vælge
hvilket system der skal bootes på. Oversæt selv til engelsk.

Kurt

Fra : Per H

Dato : 13-02-09 19:33

Det var det nemlig. Tak for hjælpen..-)