Indlæg forsvundet fra nogle servere
Fra : Jens Jensen

Dato : 12-02-09 12:51

Er der nogen, der kan forklare, hvad der er sket med indlægget med
Message-ID <pq21p4l9kl1hq8l3g2rbqh6tdb94uigmgu@4ax.com>? Jeg kan stadig
se indlægget i Google Groups, men det er tilsyneladende forsvundet fra
news.sunsite.dk og news.tele.dk, hvorfra jeg henter med henholdsvis
Thunderbird 2.0.0.19 og Outlook Express 6. Er det en fejl på Sunsite og
TDC's newsserver, eller er indlægget blevet canceled?

Det delvist forsvundne indlæg er et svar i tråden "ie7 / firefox /opera"
i gruppen dk.edb.internet.software.browser. Det er et svar på mit indlæg
af 9/2-2009 18:56 med ID'en <49906e03$0$90274$14726298@news.sunsite.dk>.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-09 12:53

Jens Jensen skrev:

> Er der nogen, der kan forklare, hvad der er sket med indlægget med
> Message-ID <pq21p4l9kl1hq8l3g2rbqh6tdb94uigmgu@4ax.com>?

Det er nok blevet slettet.

> Jeg kan stadig se indlægget i Google Groups,

Google respekterer ikke en cancel.

> men det er tilsyneladende forsvundet fra
> news.sunsite.dk og news.tele.dk

samt news.stofanet.dk.

--
Bertel

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-02-09 13:32

Bertel Lund Hansen wrote, on 12-02-2009 12:52:

> samt news.stofanet.dk.

Indlægget må være oprettet på en Telia Stofa server, da headeren
indholder linien "X-Complaints-To: Telia Stofa Abuse <abuse@stofa.dk>",
så når det også forsvinder fra kilden, tror jeg også, at det er slettet.

Tak for svaret.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 14:09

On Thu, 12 Feb 2009 12:50:57 +0100, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

> [...]
>
>Det delvist forsvundne indlæg er et svar i tråden "ie7 / firefox /opera"
>i gruppen dk.edb.internet.software.browser. Det er et svar på mit indlæg

Jeg kan godt hente indlægget hos Sunsite. Så jeg ved ikke hvad der er
gået galt et eller andet sted.

--
Me fail English? That's unpossible.

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-02-09 14:30

Lars wrote, on 12-02-2009 14:09:
> Jeg kan godt hente indlægget hos Sunsite. Så jeg ved ikke hvad der er
> gået galt et eller andet sted.

Det forstår jeg ikke. Jeg kan stadig ikke hente det fra hverken Sunsite
eller news.tele.dk. Mon ikke du har en lokal kopi.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 14:36

On Thu, 12 Feb 2009 14:29:36 +0100, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

>Det forstår jeg ikke. Jeg kan stadig ikke hente det fra hverken Sunsite
>eller news.tele.dk. Mon ikke du har en lokal kopi.

Jeg prøvede at slette indlægget helt, tømme min 'trashcan' i Agent og
genstarte. Derefter prøvede jeg at hente indlægget igen fra serveren
og der var ingen problemer med at hente det.

--
Me fail English? That's unpossible.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-09 15:52

Jens Jensen skrev:

> Det forstår jeg ikke. Jeg kan stadig ikke hente det fra hverken Sunsite
> eller news.tele.dk.

Jeg kan hente det fra Sunsite.

--
Bertel

Fra : Dr.Xerox

Dato : 12-02-09 17:50

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse news:499423fe$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> Det forstår jeg ikke. Jeg kan stadig ikke hente det fra hverken Sunsite eller news.tele.dk. Mon ikke du har en lokal kopi.

Det ligger på news.inet.tele.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-02-09 18:17

Dr.Xerox wrote, on 12-02-2009 17:50:
> Det ligger på news.inet.tele.dk

Der kan jeg heller ikke hente det.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-02-09 18:37

Jens Jensen <a@a.invalid> skrev :

>Der kan jeg heller ikke hente det.

Det er jeg nu temmelig sikker på, klik på

Når et indlæg bliver slettet med en cancelbesked, så er det kun
den information, som indlægget skal hentes med, der bliver
slettet.

Selve indlægget ligger der stadig, indtil newsudbyderen sletter
det efter et eller andet tidsrum.
--
Kerim

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-02-09 21:38

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Det er jeg nu temmelig sikker på, klik på

Med den link har jeg nu også hentet indlægget. Jeg vidste ikke, at det kunne
gøres på den måde. Tak for det.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 12-02-09 23:09

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse news:49945946$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Der kan jeg heller ikke hente det.

Hvis du bruger OE, så opdater filen, det gør du ved at finde og slette denne,
dk.edb.internet.software.browser.dbx
Det skal gøres når OE ikke kører, herefter starter du OE
skroller ned til NG < dk.edb.internet.software.browser >
Så er den Ged Barberet, og du vil finde dig selv igen.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-02-09 00:49

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev :

>Så er den Ged Barberet, og du vil finde dig selv igen.

Såfremt indlægget er blevet slettet af indesenderen, så vil det
ikke komme med ved synkronisering.

Men kender man man message-id, så kan man godt hente det
alligevel.
--
Kerim

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-02-09 18:18

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> skroller ned til NG < dk.edb.internet.software.browser >
> Så er den Ged Barberet, og du vil finde dig selv igen.

Det kan gøres nemmere. Højreklik på gruppen, Egenskaber - Lokal fil -
Nulstil.

Kurt

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-02-09 19:08

Kurt B. Andersen wrote, on 13-02-2009 18:18:
> Det kan gøres nemmere. Højreklik på gruppen, Egenskaber - Lokal fil -
> Nulstil.

Det var den metode, jeg brugte i OE. Og indlægget blev ikke hentet.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-02-09 00:04

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Det var den metode, jeg brugte i OE. Og indlægget blev ikke hentet.

Og du hentede alle indlæg? Default henter den kun 300 hvis du lige klikke på
gruppen efter at have nulstillet. Så man skal lige sikre sig, at den
synkroniserer alt.

Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-02-09 00:21

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev :

>Og du hentede alle indlæg? Default henter den kun 300 hvis du lige klikke på
>gruppen efter at have nulstillet. Så man skal lige sikre sig, at den
>synkroniserer alt.

Indlæg, som en bruger har slettet, bliver stadigvæk ikke hentet
ved synkronisering.

Dertil skal man kende message-id (eller sværere, indlægsnr. på
den newsserver, som man bruger).
--
Kerim

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-02-09 02:05

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> [...]
klikke på
> gruppen efter at have nulstillet. Så man skal lige sikre sig, at den

OE hentede 2146 indlæg/headers fra Sunsite med dateringer fra 13/1-2008
til 13/2-2009. Det manglende indlæg er fra 9/2-2009. Så jeg vil mene, at
hvis indlægget skulle med, så var det også kommet det.

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-02-09 20:46

Jens Jensen wrote:

> [...]
> stadig se indlægget i Google Groups, men det er tilsyneladende
> forsvundet fra news.sunsite.dk og news.tele.dk, hvorfra jeg henter

Jeg kan hente det fra news.sunsite.dk.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-02-09 22:02

Tak til dem, der har vist interesse for mit "problem". Indlægget må være
blevet slettet af den person, som har skrevet det. Så jeg vil fortsætte med
at bruge Sunsite.