Myten om stigningen i anmeldelser
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-09 20:06

Måske forholder det sig præcis omvendt:

"Ifølge Pind er kvaliteten af politiets arbejde for lav: Alt for mange
borgere oplever at politiet afviser at gå ind i deres sager, selv om
borgerne har krav på det, mener han.

Pinds angreb kommer i forlængelse af Berlingskes afdækning af sagen om
Malene, der 24 januar var udsat for et groft overfald på Københavns
Hovedbanegård. Sammen med to veninder blev hun sparket ned, gennemtævet og
spyttet på. Politiet kom til stede og greb voldsmændene på fersk gerning.

Men til pigernes store overraskelse lod betjentene gerningsmændene gå. I to
omgange oplevede pigerne herefter at få afvist deres ønske om at anmelde
sagen.

”Lad mig sige fuldstændig ærligt: Det er min klare opfattelse, at der er
masser af sådanne sager rundt omkring. Det er ikke bare en undtagelse. Det
er desværre hverdag for mange lovlydige borgere. Og det har været det
længe,” skriver Søren Pind.

Politikeren skriver videre i sin blog: ”Prøv blot at forespørg i din
omgangskreds. Eller konstater, som Københavns Kommune kunne gøre det i 2005,
at langt over 80 % af sager om vold og trusler mod børn ikke behandles eller
når politiets øren”"

--------------------

Politiet gider ikke, det koster jo skrivearbejde, og det kan undgås ved bare
at ignorere, - mon ikke det er tættere på sandheden om de mange ekstra
"anmeldelser"?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-02-09 22:54

> Politiet gider ikke, det koster jo skrivearbejde, og det kan undgås
> ved bare at ignorere, - mon ikke det er tættere på sandheden om de
> mange ekstra "anmeldelser"?

Politiet vurderer formodentlgi hvor stor chance de har for at opnå
domfældelse i en sag. Er der ingen eller kun meget lille chance, er der
ingen grund til at gøre noget.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 08:03

Jan Kronsell wrote:

> Politiet vurderer formodentlgi hvor stor chance de har for at opnå
> domfældelse i en sag. Er der ingen eller kun meget lille chance, er
> der ingen grund til at gøre noget.

Det er jo ikke op til politiet at afgøre. Hvis du bliver sparket ned, og
bliver slået og spyttet på midt på Hovedbanegården OG både poliet og andre
ser det, SÅ skulle der jo ikke være noget at rafle om, og politiet skal ikke
af ugidelighed nægte at finde notesbogen frem. Jeg er ved at tro at den
politimand som sagde at samfundet er ved at blive mere og mere
psykopatiseret, måske har ret.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-02-09 00:10

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Politiet gider ikke, det koster jo skrivearbejde, og det kan undgås ved
> bare at ignorere, - mon ikke det er tættere på sandheden om de mange

Det er allerede for galt at politiet tolererer perkerbander, der virker
truende. De skal opløses og sendes hjem. (Gerne helt hjem til Muhammedanien)

Mvh
Martin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-02-09 08:09

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
> Politiet gider ikke, det koster jo skrivearbejde, og det kan undgås ved
> bare at ignorere, - mon ikke det er tættere på sandheden om de mange
> ekstra "anmeldelser"?

Hvordan det? Antallet af anmeldelser er jo netop steget...!?

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 10:00

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message
>
> Hvordan det? Antallet af anmeldelser er jo netop steget...!?

Er du sikker? Det ser ud til at hele dette område er fyldt med fup.

Antallet af anmeldeler kunne åbenbart være flerdoblet, - hvis man gad
modtage dem.

I gamle dage nøjede man dog med at trække folk over i Saxogade, hvis noget
var sket i Oehlenslaegersgade.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-02-09 12:14

> Er du sikker? Det ser ud til at hele dette område er fyldt med fup.

Så du mener, at politiet bare skriver ekstra anmeldelser på statistikken?

Du er ude på overdrevet nu.

> Antallet af anmeldeler kunne åbenbart være flerdoblet, - hvis man gad
> modtage dem.

Det er en 'spændende' teori - lidt ligesom den med, at USA aldrig har været
på månen. Rigtig, rigtig spændende for andre tosser.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 15:09

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Så du mener, at politiet bare skriver ekstra anmeldelser på
> statistikken?
> Du er ude på overdrevet nu.

Nej, færre end dem du kunne have skrevet, og DET er jo dokumenteret.

> Det er en 'spændende' teori - lidt ligesom den med, at USA aldrig har
> været på månen. Rigtig, rigtig spændende for andre tosser.

Vi har lige set et eksempel fra Hovedbanegården, kunne du ikke kapere det?
OG vi har set at politikredse har vedgået, at de har ignoreret anmeldelser
og kald om hjælp.

Du har da vist måneformørkelse?

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 15:24

Knud Larsen wrote:

> Nej, færre end dem du kunne have skrevet, og DET er jo dokumenteret.

Dem DE kunne have skrevet naturligvis.

Du har dog en helt utrolig tyrkertro på al statistik.- har du aldrig hørt om
menneskelig slendrian, noget som ser ud til at stige eksponentielt med
kompleksiteten i samfundet og den deraf følgende travlhed. Har du nogensinde
læst om "back office", et begreb fra sociologien?

Tror du også på, at det bilværkstedet siger de har "ordnet", det har de med
garanti brugt tid på?

Eller når du ser økonomer - som du kan se på Youtube - sidde og hyle af grin
over tanken om at der skulle være problemer i det finansielle stystem i US
i 2007 - troede du også på DET, og grinede med?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 12-02-09 15:30

> Nej, færre end dem du kunne have skrevet, og DET er jo dokumenteret.´

Så du mener altså, at folks anmeldetilbøjelighed er steget *endnu mere* end
det, jeg tidligere har dokumenteret?

> Vi har lige set et eksempel fra Hovedbanegården, kunne du ikke kapere det?

Jeg tror godt, vi kan blive enige om, at der er meget langt fra at have ét
tilfælde og til at have et solidt belæg for en generel tendens.

> OG vi har set at politikredse har vedgået, at de har ignoreret anmeldelser
> og kald om hjælp.

Intet tyder på, at det sker i større omfang nu end tidligere - altså bortset
fra, at når folks anmeldetendens stiger med 1/3, så kunne man jo godt
forestille sig, at antallet af grundløse anmeldelser også stiger...

Fra : N_B_DK

Dato : 12-02-09 15:48

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Så du mener altså, at folks anmeldetilbøjelighed er steget *endnu
> mere* end det, jeg tidligere har dokumenteret?

Nej han mener at det reelle anmeldelses antal ville være endnu højere
hvis politiet faktisk gad tage imod anmeldelserne.

> Jeg tror godt, vi kan blive enige om, at der er meget langt fra at
> have ét tilfælde og til at have et solidt belæg for en generel
> tendens.

der er mange flere end kun ET tilfælde, men det vil du nok ikke
anerkende, men selv politiet indrømmer det jo, men det står jo næppe i
dine papirer, og derfor passer det ikke.

> [...]
> bortset fra, at når folks anmeldetendens stiger med 1/3, så kunne man
> jo godt forestille sig, at antallet af grundløse anmeldelser også

Ja et overfald 15 mod 1 er en grundløs anmeldelse, og ligeså er de mange
andre tilfælde der har været.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-02-09 15:48

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 18:42

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> bortset fra, at når folks anmeldetendens stiger med 1/3, så kunne man
> jo godt forestille sig, at antallet af grundløse anmeldelser også

Man kunne forestille sig hvadsomhelst, - især når man ser at Danmark
efterhånden mere ligner Chicago, end det DK vi kendte engang.
Ved du at mange unge ikke tør gå ud om aftenen, og at togstrækninger fx til
Helsingør må undgås? Hvad tror DU det ender med?

Intet tyder på Du kunne også skrive det modsatte. ER skudepisoderne
forøvrigt ovre, som du jo lovede?

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 20:11

Knud Larsen wrote:
> [...]
>
> Intet tyder på Du kunne også skrive det modsatte. ER
> skudepisoderne forøvrigt ovre, som du jo lovede?

Her er en fra Frankrig, så du kan gnide dig i hænderne:

Gang warfare is on the rise within the Paris city limits. Le Figaro, dated
February 11, reports:

new report, issued by Françoise Duvigneau who heads the agency for the
protection of minors and police commissioner Jean-Claude Marin, says that
“the French capital is not safe from an increase of violence among the youth
who reside there, and most arrondissements are involved.”

iting about 20 confrontations between September and December 2008 compared
with 37 for all of 2007, the report notes an “irresistible rise” in the
number of gangs within Paris. “Be careful, these are not American-style
gangs,” emphasizes Jean-Claude Marin.

Fremskridtet tordner tilbage.