Ørepropper ?
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 11-02-09 15:23

Hvem er bedst eller er det udelukkende et spørgsmål om religion ?

mvh
Bendt

Fra : Anders Majland

Dato : 11-02-09 17:01

> Hvem er bedst eller er det udelukkende et spørgsmål om religion ?

De bedste er dem som du symes er nemmest at bruge og er mest komfortable for
dig - Så du bruger dem hver gang det går uden for bygrænsen ...

Mang herinde er rigtig glade for MultiMax fra Howard Leight. Jeg foretrækker
selv de klassiske gule fra Aearo E-A-R (Skal bare ikke være small - har
prøvet at få sådanne proppet så langt ind at det krævede en spids tang at få
dem fisket ud igen.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 11-02-09 17:49

> [...]
> foretrækker selv de klassiske gule fra Aearo E-A-R (Skal bare ikke være
> small - har prøvet at få sådanne proppet så langt ind at det krævede en

Kan næsten se det for mig. Lykkedes det for dig eller måtte du have hjælp
til operationen ?

Jeg bruger nogle engangs-gule propper - fik gaflet en ordentlig håndfuld, da
jeg var til monstertruck med ungerne i brøndby

Der er jo messe i Bella her i weekenden, så jeg har overvejet om jeg skulle
få taget aftryk. De plejer jo at ha' noget messetilbud.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-02-09 01:42

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Der er jo messe i Bella her i weekenden, så jeg har overvejet om jeg
> skulle få taget aftryk. De plejer jo at ha' noget messetilbud.

Hej.

Fik taget aftryk sidste weekend i Herning, glæder mig til at tagen dem
i brug, men lige frem tilbud ? 995.-

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 16-02-09 19:40

On 2009-02-12 01:41:32 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(@)dalbynet.dk> said:

> Hej.
>
> Fik taget aftryk sidste weekend i Herning, glæder mig til at tagen dem
> i brug, men lige frem tilbud ? 995.-

Hej

Har kørt med DOT høreværn nu i et år og de er supergode. Kender en som
fik taget aftryk som ikke virkede første gang, det blev lavet om u.b.
og man må sige at der bestemt ikke er noget galt med servicen Jeg
benytter også af og til mine til andre formål end kørsel... Er helt
klart glad for at jeg lavede investeringen - specielt på langture

Dem skal du nok blive glad for

mvh
Anna

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-02-09 19:48

Anna Margrethe Andersen <noname@noone.com> writes:

> [...]
> Jeg benytter også af og til mine til andre formål end kørsel... Er
> helt klart glad for at jeg lavede investeringen - specielt på langture

Sørg for at du sidder i en position som svarer til den du sidder i på
motorcyklen hvor du skal bruge dem. Særligt den måde man vinkler
nakken på betyder meget for hvordan øregangene bliver "drejet" i
forhold til at sidde på en stol (deres foretrukne måde at sætte dig på
når der bliver lavet aftryk). Går man ikke det slutter propperne ikke
helt tæt til og man får en meget dårligere dæmpning end ønsket.

Jeg er gået over til kun at bruge mine dot-E propper til pendling
til/fra arbejde + småture. Skal jeg køre langt og/eller motorvej er
det de bløde skumfiduser som holder for.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Casper

Dato : 11-02-09 10:11

Jeg bruger Ultimate Motosafe (Alpine), de er udemærket, men hvis du
virkelig vil ha det bedste så få lavet nogle Ultimate Ear Protection
(http://www.ultimateear.com/motorcycle.htm), jeg ved ikke hvem der er
forhandler uden for UK.

De har også en mulighed for at lave monitors (indbygget højtaler), så
man kan lytte til sin iPod, eller autocom uden at skulle skrue alt for
højt op.

Casper

Fra : PMH

Dato : 11-02-09 23:02

> Hvem er bedst eller er det udelukkende et spørgsmål om religion ?
>
> mvh
> Bendt

Schubert S1 Pro..
Den skal du ikke bøvle med at proppe i øret, den skal
bare trækkes ned over hovedet..

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 11-02-09 23:12

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> "Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Schubert S1 Pro..
> Den skal du ikke bøvle med at proppe i øret, den skal
> bare trækkes ned over hovedet..

tjooo - been there, got the t-shirt og det var da en aha-oplevelse at få
den på, men foretrækker nu at have nogle propper i ørene alligevel.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-02-09 01:40

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Schubert S1 Pro..
> Den skal du ikke bøvle med at proppe i øret, den skal
> bare trækkes ned over hovedet..

Hemmm ........ til gengæld vejer den som et ondt år !, så hellere øre
propper og en hjelm der er 500g lettere

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 12-02-09 08:33

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> "PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Hemmm ........ til gengæld vejer den som et ondt år !, så hellere øre
> propper og en hjelm der er 500g lettere

Den vejer 1525 gram.

Hvad kører du med ?

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 12-02-09 10:55

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> Den vejer 1525 gram.
>
> Hvad kører du med ?

Er den ikke tungere ?, kikkede/prøvede den i weekenden og den virkede
meget tung at stå med , kører selv med en Shoei XR 1000 der på den
elektroniske køkken vægt vejer 1354g

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-02-09 18:15

Dennis Hellan Pedersen skrev:
> [...]
>

> Er den ikke tungere ?, kikkede/prøvede den i weekenden og den virkede
> meget tung at stå med , kører selv med en Shoei XR 1000 der på den

jeg testvejede min schubert R1 - den var "for tung" ca. 130 g i.f.t.
spec.

Så opgivelserne er vist blot "vejledende" (fred være med det :-\)
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-02-09 10:20

"J.C.Kløve" wrote:
> jeg testvejede min schubert R1 - den var "for tung" ca. 130 g
> i.f.t. spec.
>
> Så opgivelserne er vist blot "vejledende" (fred være med det :-\)

Det ligger lidt tilbage i tiden, men jeg gjorde det samme og fik samme
resultat.
Står der stemplet i nakken på den hvor meget den vejer (bør veje)?

For jeg tænkte: gad vide om de ikke på reklamerne oplyser vægten for en
størrelse XS?

/jim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-02-09 15:08

Jim Andersen skrev:

> [...]
> Står der stemplet i nakken på den hvor meget den vejer (bør veje)?
>
> For jeg tænkte: gad vide om de ikke på reklamerne oplyser vægten for en

der sidder en lille label på min - men jeg vejede nu mest for sjov,
egentlig er jeg bedøvende, den er ikke købt ud fra vægten, men pasform
og støj, samt solbrillefunktionen såå igen - fred være med det

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-02-09 10:30

PMH wrote:
> Schubert S1 Pro..
> Den skal du ikke bøvle med at proppe i øret, den skal
> bare trækkes ned over hovedet..

Men du skal bruge ørepropper alligevel.

Jeg bruger de 2-farvede multimax. Og i nødstilfælde en tot wc-papir og en
klat spyt så jeg kan rulle et par joints og proppe dem i øret.

/jim

Fra : PMH

Dato : 13-02-09 10:48

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Men du skal bruge ørepropper alligevel.

Nej det skal jeg ikke, og gør det heller ikke..
Jeg kørte 5000+ km. sidste sæson med min Schubert,
og ikke een gang havde jeg propper i, eller behov for det.
Med min gamle hjelm havde jeg hylelyde i ørerne flere timer
efter endt kørsel, med S1'eren er der intet..

> Jeg bruger de 2-farvede multimax. Og i nødstilfælde en tot wc-papir og en
> klat spyt så jeg kan rulle et par joints og proppe dem i øret.
>
> /jim

Tror du ikke du har fået din hjelm for stor, så der kommer
vind ind i siderne som gør at den larmer/suser.. ??

PMH

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-02-09 13:31

PMH wrote:
> Jeg kørte 5000+ km. sidste sæson med min Schubert,
> og ikke een gang havde jeg propper i, eller behov for det.

Fordi...

> Med min gamle hjelm havde jeg hylelyde i ørerne flere timer
> efter endt kørsel

så skaden er allerede sket.

> Tror du ikke du har fået din hjelm for stor,

Det har jeg ikke. Ligegyldigt hvilken hjelm du har, så larmer den for meget,
når du kører hurtigt (og så kan vi slås om hvad "hurtigt" er).

Bortset fra det, her er test af ørepropper:
http://www.motorcyclenews.com/upload/Ride%20Magazine/Product%20test%20pdfs/10%20Oct08%20Earplugs.pdf

Er der nogen der ligger inde med testen af hjelme fra April 2006, som de
ikke har på deres site længere?
http://www.ridetriangles.com/pdf/543/204009.pdf

/jim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-02-09 15:13

Jim Andersen skrev:

> Det har jeg ikke. Ligegyldigt hvilken hjelm du har, så larmer den for meget,
> når du kører hurtigt (og så kan vi slås om hvad "hurtigt" er).

Fuldstændig enig!
Desværre når alt for mange først frem til den erkendelse når de er
"ramt", og så må man hpbe de er blandt de der slipper billigt
(periodevis tinitus, eller "stress" relateret tinitus,) så det er til at
holde ud i hverdagen, er de rigtig uheldige får de kronisk tinitus - det
er et udeskriveligt helvede
--
Dun@nt - Skytte (gevær) & Motorcyklist = høreskadet
1KSFau Hvidguld

Fra : mikkelkaas@gmail.com

Dato : 12-02-09 03:42

> Hvem er bedst eller er det udelukkende et spørgsmål om religion ?

Jeg har fået støbt nogle musikerhøreværn. De passer jo så selvfølgelig
perfekt i øret og så kan de bruges når man er til koncerter, hvis man
spiller musik etc. da de dæmper "lineært", dvs. alle frekvenser lige
meget, så man får det rigtige lydbillede, bare dæmpet.

De var lidt små-pebrede at få lavet, men de er alle pengene værd!

--
Mikkel Kaas

Fra : Søren Larsen

Dato : 12-02-09 19:11

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er bedst eller er det udelukkende et spørgsmål om religion ?
>
> mvh
> Bendt

Jeg bruger dem her
http://shop.soundear.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=243&gruppeid=428.
Dem er jeg glad for. Det tager kun 1 kvartér og så har du propperne med dig
når du går.
Jeg fik lavet den ene om, uden problemer, da den ikke passede helt perfekt,
og det skal den; er den bare en smule utæt føles den smule støj der slipper
forbi, meget ubehagelig.

/Søren

Fra : OV0VO

Dato : 12-02-09 21:32

On Wed, 11 Feb 2009 15:22:59, Bendt Rasmussen wrote:
> Hvem er bedst eller er det udelukkende et spørgsmål om religion ?
>
> mvh
> Bendt

Éngangspropper fra 3M, type 1100. De kan bruges flere gange
hvis man ikke har alt for beskidte ører. Køb en æske á
200 par, så betaler du godt 1kr per par.

Fra : KentBM

Dato : 13-02-09 02:30

OV0VO skrev:
> Éngangspropper fra 3M, type 1100. De kan bruges flere gange
> hvis man ikke har alt for beskidte ører. Køb en æske á
> 200 par, så betaler du godt 1kr per par.
Jeg har kun fundet en æske med 5 stk. Hvor køber du så stor en æske?

--

Kent

Fra : OV0VO

Dato : 16-02-09 11:10

On Fri, 13 Feb 2009 02:29:36 +0100, KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:
> Jeg har kun fundet en æske med 5 stk. Hvor køber du så stor en æske?

Dem har jeg fået fra WITRE (www.witre.dk). i
Kig under Arbejdsmiljø/Personlige værnemidler/Høreværn.
Lige nu har de 200-stykkers æsker til 219 kroner + moms.